Tényleg: mit esznek rajtunk?

„Mit esznek rajtunk?” címmel került megrendezésre a Budai Gourmet Fesztivállal egy időben a Millenárison a Magyar Brands program idei első konferenciája, melyen a gasztroturizmus, az étkezési kultúra, valamint az ehhez kapcsolódó brand építés és marketing kérdései kerültek terítékre a magyar márkák és ételek szemszögéből.

Bár az európai átlaghoz képest jelentős a lemaradásunk, és az a tény, hogy a hazai lakosság alig négy százaléka rendszeres étteremjáró, nem sok reményre ad okot, a kép mégsem teljesen sötét – mondta el nyitó előadásában Wiszkidenszky András, a konferencia házigazdája. Hozzátette, ugyanakkor a gasztroturizmus jellemzői között ott van az átlagosnál magasabb költési hajlam, és nagy a visszatérési ráta.

Kincses Márk, a Magyar Turizmus Zrt. marketingstratégia titkára arról beszélt, hogy a bor és a gasztronómia központi szerepet tölthet be a nemzeti marketingben. Elmondta, jók az alapok, hiszen gasztro és kávéházi kultúránk erős, és egyáltalán nem tartja elfogadhatatlannak, hogy a pusztaromantika szerves része legyen. „Nem az a mérce, hogy hány Michelin csillagos éttermünk van – fűzte hozzá -, hiszen a britek jóval több ilyen éttermet jegyeznek, mégsem mondhatjuk, hogy a brit konyha magasabban jegyzett lenne a miénknél.” A titkár beszámolt arról, milyen erőfeszítéseket tesz a Magyar Turizmus Zrt, hogy fejlessze nem csak a küföldi vendégeket, hanem a hazai keresletet is célzó gasztroturizmust.

„Az vagy, amit eszel!”- kezdte előadását Kozák Ákos, a GFK Hungária ügyvezetője. A konferencia megismerhette a magyar étkezési és fogyasztói szokások 1989 óta összegyűjtött adatait, statisztikáit. Az utóbbi években a megnövekedett árak miatt megfigyelhető az egészségtudatos táplálkozás bizonyos fokú visszaszorulása, ugyanakkor az is kiderült, hogy fizetőképességi kategóriától függően nagyok az eltérések. Csökkent a minőség és az eredet szerepe, bár nem ez volt a szándék.

László Géza, a Business Superbrands Szakértői Bizottság képviseletében arról beszélt, milyen drasztikus behatások érték a magyar fogyasztókat a közelmúltban, Eran Yasur, a Forum Publishing Ltd. részéről pedig a világszerte alkalmazott Product of the Year díjat mutatta be. Az izraeli szakember elmondta, szerinte a magyar piac jó irányba mozdult el a csikós-gulyás irányvonalhoz képest.

A Young&Rubicam vezérigazgatója, Aczél László a márkaépítés rejtelmeibe avatta be a közönséget. „A gasztronómia hiperszegmentált, és az esetek többségében csak klónokat vagyunk képesek gyártani – mondta a gasztrobloggerként is ismert reklámszakember. Ezt követően jó és rossz példákon keresztül mutatta be a brandépítés szövevényes útvesztőjét, ahol sok magyar gasztro-vállalkozó tévedt és téved el.

Utolsó előadóként Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem Marketing Tanszékének munkatársa ismertette az egyetem 2010-es kutatásának eredményeit, mely az ország jelképeit és karakteres értékeit volt hivatott felmérni, középpontban a gasztronómiával. A felméréből kiderült, hogy a gasztronómia kézenfekvő kitörési pont lehet, de ennek feltételeit teljesíteni kell. Alkalmazkodni kell a food-trendekhez, de a lakosság attitűdje pozitív.

A konferenciát nemzetközileg ismert magyar brandek képviselőinek kerekasztal beszélgetése zárta.

Szöveg és kép: Kolbe Gábor


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.