Olyan magyar (Terra Hungarica-tagok) és külföldi borászok és egyéb italokat/ételeket készítő vállalkozók/termelők vesznek részt az eseményen kiállítóként, akik az összes általuk gyártott termék teljes előállítási folyamatát föl tudják vállalni. Az autentikus borokat népszerűsítő Terra Hungarica 7. alkalommal rendezi meg nagyszabású, mégis emberléptékű kóstolóját, amely évről évre igyekszik többet kínálni mindazoknak, akiknek nem mindegy, mi kerül a poharukba.
Bármiről, amit a fesztiválon fogyaszt vagy kipróbál a vendég (a boroktól a kozmetikumokig), a kiállítók meg tudják mondani, hogy honnan származik és miből áll. Noha Nyugat Európában már egyre többen érzik a természethűség fontosságát, részt venni egy ilyen eseményen itthon ritka alkalom, Magyarországon gyakorlatilag a Mitiszol az egyetlen ilyen (a természethű bort középpontba állító) tematikájú és méretű rendezvény.
Az egynapos rendezvény célja az organikus borok népszerűsítésén túl, hogy egyéb italokat gyártó, feltörekvő, lelkes és innovatív vállalkozók termékeit bemutassa. Ezek közé tartozik például a Shrubbie, aki tokaji borecet alapú üdítőket gyárt, a Gyömbír, friss gyömbérből készülő kreatív üdítőivel, a 42 Coffee fair trade kávéival és a Zhao Zhou is, aki prémium minőségű vad teáit mutatja be.
A frissülő teljes kiállítólista: http://mitiszol.hu/mitiszol-fesztival-2017/
A belépőjegy ára az összes italt magában foglalja, ami több, mint 100 féle (!) organikus bort és rengeteg egyéb italt jelent. Egyedül az ételekért kell külön fizetni, és ebédelni, vacsorázni is lehet a helyszínen. A rendezvény a 14 év alatti látogatóknak ingyenes, így a szörpök, üdítők, gyümölcslevek és teák kóstolása kiváló lehetőség a gyerekek ízlésének csiszolására. A hazai borászatok mellett Európa különböző országaiból is jönnek (a Terra Hungarica tagjaihoz hasonló filozófiát valló) borászok, akik személyesen vesznek részt a Mitiszolon.
A 42 Coffee (amelyik egyébként prémium, etikus kereskedésből és fenntartható forrásból származó kávéival is kint lesz) a helyszínen rendezi meg Magyarország első Barista Liga versenysorozatának következő fordulóját. A tudatos étkezésen idén a szokásosnál nagyobb fókusz lesz, hiszen a Házikó legújabb, Miteszel névre keresztelt projektjével mutatkozik be a fesztiválon. Fő üzenetük, hogy létezik valódiság, frissesség, fenntarthatóság és átláthatóság, lekövethetőség és vegyszermentesség a farmon elültetett első palántától a feldolgozáson és a tányéron át az utolsó morzsáig.
Forrás: Élelmiszer Online