Ti­sza-ta­vi sze­zon­zá­ró

Ti­sza-ta­vi sze­zon­zá­ró

Ok­tó­ber vé­gén Kar­ca­gon tar­tot­ta 2001. évi sze­zon­zá­ró fó­ru­mát a Ti­sza-ta­vi ré­gió, ahol Fej­ér An­dor, a Ti­sza-ta­vi RIB el­nö­ke, és a Gaz­da­sá­gi Mi­nisz­té­ri­um kép­vi­se­le­té­ben dr. Ruszinkó Ádám, egész­ség­tu­risz­ti­kai alprog­ramvezető tar­tott elő­adást. A Ho­tel Fe­hér Hol­ló adott ott­hont a 67 te­le­pü­lés kül­döt­te­i­nek és szol­gál­ta­tó­i­nak.

Az el­ső nyolc hó­nap ada­tai, a vál­lal­ko­zá­sok és a Tourinform iro­dák be­szá­mo­lói alap­ján a Ti­sza-ta­vi ré­gió ki­emel­ke­dő­en jól zár­ta az idő­sza­kot. 2001-ben, az elő­ző év stag­ná­lá­sa után, 30 szá­za­lé­kos nö­ve­ke­dést ér­tek el az 1999-es év­hez ké­pest. Mint­egy 60 ezer em­ber töl­töt­te sza­bad­sá­gát a ré­gi­ó­ban, kö­zel 300 ezer ven­dég­éj­sza­kát tölt­ve az it­te­ni szál­lás­he­lye­ken. Az át­la­gos tar­tóz­ko­dá­si idő az idén meg­kö­ze­lí­tet­te a 6 na­pot, amel­­lyel lis­ta­ve­ze­tők az or­szág­ban.

Az ideér­ke­zők szá­mát te­kint­ve a mér­leg nyel­ve jócs­kán a ha­za­i­ak fe­lé bil­len, há­rom­szor több ma­gyar ír­ta be ne­vét a ven­dég­köny­vek­be, mint a kül­föl­di tu­ris­ta­tár­sak. A kül­föl­di­ek el­ma­ra­dá­sa fő­ként an­nak kö­szön­he­tő, hogy a fő­leg hor­gá­szó né­met és oszt­rák ven­dé­gek még min­dig bi­zal­mat­la­nok a Ti­sza víz­mi­nő­sé­gé­vel szem­ben. Ugyan­ak­kor érez­he­tő­en meg­nőtt az ér­dek­lő­dés a tér­ség iránt a szlo­vá­ki­ai és a len­gyel­or­szá­gi uta­zók kö­ré­ben. Ma­gyar­or­szá­gon bár egy­re nép­sze­rűbb a tó és kör­nyé­ke, el­ső­sor­ban még min­dig a kör­nye­ző ré­gi­ók és Bu­da­pest ad­ják a lá­to­ga­tók zö­mét.

Mol­nár Ani­ta, a Ti­sza-ta­vi Pro­jekt Iro­da igaz­ga­tó­nő­je az egyik leg­fon­to­sabb vál­to­zás­nak ér­té­kel­te, hogy az ál­la­mi tá­mo­ga­tá­sok fel­tét­elei a hát­rá­nyos hely­ze­tű kis­tér­sé­gek ja­vá­ra meg­vál­toz­tak.

Ezen­túl 70 szá­za­lé­kos tá­mo­ga­tást is igé­nyel­het­nek az ilyen te­rü­le­tek­re ál­mo­dott pro­jek­tek.

A ré­gió 2002-es mar­ke­tingstra­té­- ­gi­á­ja bel­föld­ön az „Üdü­lé­sek éve” kam­pány­hoz kap­cso­ló­dik, amely­re te­ma­ti­kus, konk­rét üdü­lé­si aján­la­tok­kal ké­szül az iro­da. A du­nán­tú­li te­rü­le­te­ken in­ten­zí­vebb kam­pá­nyok­kal sze­ret­nék elő­se­gí­te­ni a Ti­sza-tó nép­sze­rű­ség­ét. Jö­vő jú­ni­us­ban ökoturisztikai kon­fe­ren­ci­át ren­dez­nek.

A most le­zaj­lott fó­ru­mon a Gaz­da­sá­gi Mi­nisz­té­ri­um a he­lyi RIB ja­vas­la­ta alap­ján négy­fé­le re­gi­o­ná­lis tu­risz­ti­kai pá­lyá­za­ti té­mát hir­de­tett meg. A tu­risz­ti­kai ter­mék­fej­lesz­té­sek tá­mo­ga­tá­sá­nak cél­ja új sza­bad­ví­zi stran­dok, kem­pin­gek, ki­kö­tők ki­ala­kí­tá­sa, a ven­dég­lá­tó­he­lyek szín­vo­nal­eme­lé­se, az ökoturizmus to­vább­fej­lesz­té­se, a ter­mál­vi­zek gyógy­víz­zé nyil­vá­ní­tá­sa. Hoz­zá­já­rul­ná­nak ren­dez­vé­nyek, ha­gyo­mány­őr­ző prog­ra­mok meg­te­rem­té­sé­hez. A mar­ke­ting­te­vé­keny­ség meg­se­gí­té­sé­vel sze­ret­nék ser­ken­te­ni a te­rü­let kül­föl­di és bel­föl­di meg­je­le­né­sét. Vé­gül pá­lyá­za­to­kat vár­nak a köz­ség­köz­pon­tok kul­tu­rált, kör­nye­zet­ba­rát ar­cu­la­tá­nak ki­ala­kí­tá­sá­ra is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.