Október végén Karcagon tartotta 2001. évi szezonzáró fórumát a Tisza-tavi régió, ahol Fejér Andor, a Tisza-tavi RIB elnöke, és a Gazdasági Minisztérium képviseletében dr. Ruszinkó Ádám, egészségturisztikai alprogramvezető tartott előadást. A Hotel Fehér Holló adott otthont a 67 település küldötteinek és szolgáltatóinak.
Az első nyolc hónap adatai, a vállalkozások és a Tourinform irodák beszámolói alapján a Tisza-tavi régió kiemelkedően jól zárta az időszakot. 2001-ben, az előző év stagnálása után, 30 százalékos növekedést értek el az 1999-es évhez képest. Mintegy 60 ezer ember töltötte szabadságát a régióban, közel 300 ezer vendégéjszakát töltve az itteni szálláshelyeken. Az átlagos tartózkodási idő az idén megközelítette a 6 napot, amellyel listavezetők az országban.
Az ideérkezők számát tekintve a mérleg nyelve jócskán a hazaiak felé billen, háromszor több magyar írta be nevét a vendégkönyvekbe, mint a külföldi turistatársak. A külföldiek elmaradása főként annak köszönhető, hogy a főleg horgászó német és osztrák vendégek még mindig bizalmatlanok a Tisza vízminőségével szemben. Ugyanakkor érezhetően megnőtt az érdeklődés a térség iránt a szlovákiai és a lengyelországi utazók körében. Magyarországon bár egyre népszerűbb a tó és környéke, elsősorban még mindig a környező régiók és Budapest adják a látogatók zömét.
Molnár Anita, a Tisza-tavi Projekt Iroda igazgatónője az egyik legfontosabb változásnak értékelte, hogy az állami támogatások feltételei a hátrányos helyzetű kistérségek javára megváltoztak.
Ezentúl 70 százalékos támogatást is igényelhetnek az ilyen területekre álmodott projektek.
A régió 2002-es marketingstraté- giája belföldön az „Üdülések éve” kampányhoz kapcsolódik, amelyre tematikus, konkrét üdülési ajánlatokkal készül az iroda. A dunántúli területeken intenzívebb kampányokkal szeretnék elősegíteni a Tisza-tó népszerűségét. Jövő júniusban ökoturisztikai konferenciát rendeznek.
A most lezajlott fórumon a Gazdasági Minisztérium a helyi RIB javaslata alapján négyféle regionális turisztikai pályázati témát hirdetett meg. A turisztikai termékfejlesztések támogatásának célja új szabadvízi strandok, kempingek, kikötők kialakítása, a vendéglátóhelyek színvonalemelése, az ökoturizmus továbbfejlesztése, a termálvizek gyógyvízzé nyilvánítása. Hozzájárulnának rendezvények, hagyományőrző programok megteremtéséhez. A marketingtevékenység megsegítésével szeretnék serkenteni a terület külföldi és belföldi megjelenését. Végül pályázatokat várnak a községközpontok kulturált, környezetbarát arculatának kialakítására is.