1,1 millió külföldi vendég 3,1 millió vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken: a vendégek száma 1, a vendégéjszakáké 2%-kal csökkent 2006 azonos időszakához viszonyítva. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek 3%-kal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken, mint egy évvel korábban. Az öt-, négy- és háromcsillagos szállodákban kismértékben, a két- és egycsillagos kategóriában 8–10, az ifjúsági szállókban egyötödével mérséklődött a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma, a többi szállástípust a vendégforgalom bővülése jellemezte. A turistaszállók és az üdülőházak jelentős mértékű, 31, illetve 17%-os növekedésről számoltak be. Az év első öt hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 1,3 millió belföldi vendéget és közel 3 millió belföldivendég-éjszakát regisztráltak. A vendégek száma 5, a vendégéjszakák száma 9%-kal növekedett az előző év azonos időszakihoz képest. A belföldivendég-éjszakák száma – a turistaszállók kivételével – minden szállástípusban nőtt. A szállodák belföldivendégforgalma összességében 10%-kal bővült, a növekedés a kétcsillagos egységek kivételével mindegyik kategóriát érintette. A négycsillagos egységekben közel egynegyedével, az ötcsillagos házakban 16%-kal nőtt az éjszakák száma. A szállodai belföldivendég-éjszakák túlnyomó részét (85%-át) a három- és négycsillagos szállodák regisztrálták. A szállodák átlagosan 44%-os szobakihasználtsággal működtek a megfigyelt időszakban, ami 2 százalékponttal meghaladta a 2006 azonos időszaki foglaltságot. A kereskedelmi szálláshelyek összesen 84 milliárd forint bruttó árbevételt értek el a fenti időszakban, ez folyó áron 7%-os növekedésnek felelt meg. A szállásdíjbevétel – amelyből az összes bevétel több mint fele származott – 8%-kal nőtt. A KSH turizmusra vonatkozó további információi, adatai a www.szamokbanutazunk.hu honlapon találhatóak.
Több belföldi, kevesebb külföldi vendég
2007. január és május között a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma 3%-kal nőtt a megelőző év azonos időszakához képest – derül ki a KSH legfrisebb adataiból.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.