Több volt a külföldi látogató, kevesebb a költés

2007 első negyedévében 7,7 millió külföldi látogató érkezett hazánkba, 7%-kal több, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb jelentéséből.

13%-kal nőtt az 1 napra látogatók, 11%-kal csökkent az 1-3 napra látogatók és 7%-kal nőtt a négy vagy annál több napra érkezők száma. A külföldi látogatók összesen 17,5 millió napot töltöttek Magyarországon, ami 8%-os növekedést jelent 2006 azonos időszakához képest. Az egy napra látogatók tartózkodási ideje 13, a több napra látogatóké 6%-kal bővült. Az egy napra látogatók körében csökkent az átutazók aránya. A beutazók (kirándulók) 80%-a Szlovákiából, Ausztriából és Romániából érkezett. Az egy napra turisztikai céllal érkezők aránya 18%-ot tett ki, amelynek 2%-a az üzleti utazásokhoz kötődött. 7 százalékponttal növekedett a hazánkba vásárlási céllal érkezők aránya elérve a 28%-ot. A hosszabb ideig tartózkodók 61%-a szabadidős, 18%-a üzleti céllal érkezett. A vizsgált időszakban a külföldiek 41%-a Budapestet, 25%-a a Nyugat-Dunántúlt kereste fel. A magyar lakosság eközben több mint 3,6 millió alkalommal utazott külföldre, ami 3%-kal több, mint egy évvel korábban. Az egynapos utazások esetében 17%-os emelkedést, míg a többnapos utazások esetében 19%-os visszaesést mértek. A külföldre utazók zöme egynapos utazó volt, legtöbben Ausztriába, Szlovákiába, Romániába látogattak. A turisztikai motivációjú utazások az egynapos utazásoknak csak 27%-át képviselték, míg a többnapos utazások 81%-át alkották. A hazai utazók összesen 12,5 millió napot töltöttek külföldön, ennek egyötödét az egy-, négyötödét a többnapos látogatások tették ki. A többnapos utazások esetében az átlagos tartózkodási idő 8,9 nap volt. Januártól márciusig a külföldi látogatók 166 millárd forintot költöttek Magyarországon, miközben a külföldre látogató magyarok 110 milliárd forintot költöttek el külföldön. Az utasforgalmi egyenleg így 56 milliárd forintot tett ki, ami 50 milliárd forinttal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. Az egyenleg romlását szinte kizárólag az okozta, hogy a külföldre utazók kiadásai, a 2006. I. negyedévben tapasztalt visszaesés után, megközelítették a 2005. évi szintet, miközben a Magyarországra látogató külföldiek kiadásai is csökkentek 2 milliárd forinttal – áll a hivatal 2007. első negyedévét értékelő jelentésében. A KSH turizmusra vonatkozó további információi, adatai a www.szamokbanutazunk.hu honlapon találhatóak.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.