A rendezvénysorozat tokaji állomásán október 19-én Hídvéginé Molnár Judit, az ÉMRMI vezetője, Gulyás István és Töröcsik Gábor, az ÉMRMI marketingmenedzserei tartottak tájékoztatót. A műhelymunka a tokaji, szerencsi és Abaúj-hegyközi kistérségek önkormányzatai képviselőinek részvételével zajlott.
A résztvevők többek között egyet értettek abban, hogy a turizmusban nem lehet települési vagy kistérségi határokat szabni, a térség egészének érdeke a közös megjelenés a hazai és külföldi turisztikai piacon. A turizmusmarketing helyi munkájában nagy szerepet kell kapnia a most elkészült turisztikai információs pontoknak. Az ott dolgozók nyelvi és szakmai felkészítésében a Tourinform Tokaj is közreműködik. A TDM-modellen belül a helyi desztinációs menedzsmenteknek (DM) jelentős szerepük van, ha mögöttük valós szakmai háttér áll, helyi szakemberekre építenek. A helyi desztnációs menedzsmentek szakemberei képviselik majd a térségi DM szervezetben a helyi szervezetet, tehát érdemes olyan vezetőt választani, aki képes együttműködni a térséggel. A tokaji workshopon résztvevők megállapították, hogy a Tourinform Tokajban folyó magas színvonalú szakmai munka a Tourinformot alkalmassá teszi a térségi desztinációs menedzsment vezetésére. A rendezvény délutáni tanácskozására a térség szolgáltatóit hívta meg az ÉMRMI. A fórumon előbb Gulyás István ismertette a TDM szolgáltatókat érintő vonatkozásait, a TDM szervezet szakmai és pénzügyi megalapozásának feltételeit. A műhelymunka során a szolgáltatók megállapodtak, hogy a helyi és térségi desztinációs menedzsment felállításához külön fórumokat szerveznek a következő két hét folyamán, ahol kiválasztják az előkészítő bizottság tagjait, akik egyeztetnek majd a Zemplén egyéb településeinek szolgáltatóival, hogy mihamarabb létrejöhessen a teljes Tokaj-Hegyalját és Zemplént lefedő térségi desztinációs menedzsment szervezet is.