Tokaji-Szamos innováció

Bor, csokoládé és marcipán: három szó, melynek már az elolvasása is jóleső érzéssel tölt el bennünket. És a hatást még tovább fokozhatjuk e három termék ötvözésével, ahogy azt tették a Tokaj Kereskedőház Zrt. és a Szamos Marcipán Kft. szakemberei, hogy megalkossák az idei év desszert különlegességeit.

Tradíció és innováció, e kettő ötvöződik a Tokaj Kereskedőház Zrt. és a Szamos Marcipán Kft. most bemutatásra került közös termékeiben, hiszen a két társaság együttesen több mint száz év tapasztalattal rendelkezik és mind termékeik mind a felhasznált alapanyagok klasszikus magyar termékek. Ugyanakkor az innováció sem hiányzik a két társaság újkeletű együttműködéséből, hiszen fehér bort még nem ötvöztek marcipánnal és csokoládéval, hogy egy egészen különleges ízvilágú praliné jöhessen létre. A két társaság reményei szerint a most megalkotott desszertkreációkban minden borkedvelő és csokoládérajongó megtalálja majd a számítását.

A Szamos-birodalom története a múlt század elején kezdődött Szentendrén, ahol egy szerb fiúcska, Szávics Mladen elhatározta, cukrász lesz. A nagy hírű Auguszt E. József budapesti Krisztina körúti üzletébe szegődött el inasnak, és ott sajátította el a mesterség minden fortélyát. Egy dán cukrászmestertől tanulta meg, hogyan kell marcipánból rózsákat készíteni. A Szamos cukrászat története 1968-ban kezdődött, ekkor lett Szamos Mátyás kisiparos, aki mindig adott a minőségre, a tradicionális technológiák pontos betartására. Így van ez ma is a Szamos Marcipánnál, amely kis cukrászatból országos hálózattá nőtte ki magát.

A Tokaj Kereskedőház Zrt. a Tokaj-hegyaljai zárt történelmi borvidék legnagyobb borászata, amely jogelődjei révén több, mint fél évszázados borászati tapasztalattal rendelkezik, ezáltal mindig is meghatározó szereplője volt Hegyalja életének. Az állami tulajdonú nagypincészet az utóbbi évek beruházásai, fejlesztése és szemléletváltása révén modern nagypincészetté fejlődött. A szőlődűlők rekonstrukciója, a hordópark megújítása mellett a borvidék egyik legkorszerűbb borászati technológiai sorát építette fel nemrégiben. A Tokaj Kereskedőház a megvalósult beruházásoknak köszönhetően kiemelkedő sikereket ért és ér el a hazai és nemzetközi borversenyeken is.

A két társaság együttműködésével megalkotott két új termék a Szamos Marcipán klasszikus ízvilágát ötvözi a Tokaj Kereskedőház prémium boraival. Az „Aranyhordó” Tokaji Késői Arany boros krémmel töltött csokoládédesszert, míg a „Neptun” Tokaji Édes Szamorodni és marcipános desszert házasításából született meg.
Az újdonságokhoz illő, újfajta és tetszetős csomagolás tovább növeli a termékek különlegességét. A termékek előállításához a két társaság legkiválóbb alapanyagait használták fel. A végső termékek hosszas fejlesztés és számtalan kóstolás eredményeként alakultak ki.
A termékpaletta összeállítása során a társaságok arra törekedtek, hogy mindenki megtalálja a lehetőségeinek és ízlésének leginkább megfelelőt –, de mindegyik termék prémium kategóriás, így a siker garantált.

Az idei év különleges termékei, a Tokaji-Szamos Ajándékdobozok hamarosan a Szamos Marcipán szakboltjaiban és e-boltjában vásárolhatók meg, és a karácsonyi ajándékozás biztos befutói lesznek. Kár lenne kihagyni!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.