A szakember elmondta, hogy portáljukon hoteleket, éttermeket, cruise hajókat válogathatnak össze utazásaikhoz a felhasználók és 2023-tól már belépőjegyeket is lehet vásárolni kulturális és szabadidős intézményekbe. 43 országban 22 nyelven vannak jelen, és különlegességük versenytársaikkal szemben abban áll, hogy a tartalmat a felhasználók gyártják értékeléseik nyomán. Négy legfontosabb dolog amit keresnek a felhasználók a portálon: a legjobb árak, megbízható információk, fényképek, értékelések. A Tripadvisor 2023. áprilisi adatai alapján a közönségméret tekintetében globálisan ők a horeca szektor legnagyobb portálja. Őket sorrendben a Booking az Airbnb és az Expedia követi. Tavaly elérték az 1 milliárdos álomhatárt az értékelések számában, a Booking 70 millió értékeléssel rendelkezik jelenleg – tette hozzá Lázár Levente István.
Arra is kitért, hogy jellemzően szobafoglalás előtt használják a vendégek az oldalukat, hogy megnézzék a vendégek által készített fotókat, illetve tájékozódjanak a kiválasztott szállodákról. A felhasználók sorrendben a budapesti, hévízi és siófoki hoteleket nézegetik a leggyakrabban. A menedzser leszögezte: adataik alapján korántsem csak Budapestre fókuszálnak a külföldi felhasználók, a vidék aránya folyamatosan növekszik.
Rámutatott arra is, hogy mivel van egy minimális leütésszám az értékelések terjedelmében, ez egyfajta minőségi garanciát is jelent a részletes véleménynyilvánításra és ezáltal a hitelességre. Felhívta a figyelmet, hogy a Tripadvisor értékelések jó visszajelzések a hotelek menedzsmentje számára a szálloda erősségeire és gyengeségeire vonatkozóan. A platformon érkező értékelések jó eszközök lehetnek a hotel egyéni PR-jában is a szakember szerint, aki hozzátette, hogy a portálon a menedzsment centerbe belépve letölthető és kinyomtatható a QR-kód, amely akár a recepción elhelyezve segít a plusz értékelések begyűjtésében.
Az előadásból kiderült az is, hogy évek után ismét szerepel Budapest egy Tripadvisor toplistán: a Best Cultural Destination 7. helyén áll megelőzve többek között Berlint.
Budapest főbb küldőpiacai 2023 április hónapban a Tripadvisor-felhasználók keresései alapján sorrendben a következők voltak: az Egyesült Királyság, Izrael, Olaszország, USA, Németoszág, Spanyolország, Ausztria, Franciaország, Magyarország és Írország. Lázár Levente István kiemelte azt is, hogy az értékelések száma a budapesti szállodákra vonatkozóan exponenciálisán nő a Covid óta. Ez Bécsben és Prágában is hasonlóan zajlik. De ami a legfontosabb, hogy a budapesti hotelek összeurópai viszonylatban rendre kiemelkedő értékeléseket kapnak a szolgáltatásaik minőségéről. Egyedül Isztambul és Prága éri el ugyanezt a 4,5-ös pontszámot. 3 legnépszerűbb magyar szálloda a Tripadvisoron a Hotel Clark Budapest, a Hotel Vision Budapest és a Hotel Moments Budapest. A szakember azt is elárulta, hogy mi az a 3 dolog, amely szerepet játszik abban, hogy hol áll a rangsorban a szállodánk. Elérhető eredményünk függ az értékelések számától, attól, hogy hány pontosra értékelik a vendégek és, hogy mikor adták az értékelést. Egy öt évvel ezelőtti jó szereplés nem elég a mai éllovassághoz.
Végezetül arra is kitért az előadó, hogy az elkényelmesedő vendégek motiválására érdemes értékeléskezelő rendszert beszerezni, amely automatikusan küldött ARC (automatic review collection) e-mailben értékelést kér a vendégtől távozás után, ez pedig felpörgetheti a hotel Tripadvisoros megjelenését. A szakember még rámutatott, hogy 25 százalékos növekedés tapasztalható az elmúlt hónapokban az érdeklődésben Budapest iránt és globálisan idén minden idők legjobb éve várható a turizmusban.