Az eseményen 2200 részvényes és képviselője, valamint 290 meghívott vendég és sajtómunkatárs vett részt. Dr. Michael Frenzel, a TUI elnök-vezérigazgatója beszédében elmondta, mozgalmas és minden szempontból nehéz évet tud a háta mögött a vállalat, ennek ellenére olyan hosszú távra ható döntéseket hoztak 2006-ban és 2007 elején, amelyek pozitívan befolyásolják a csoport működését. Tavaly fejlesztették a hajózási szektort, az idei év kezdetén pedig újrapozicionálták a turisztikai üzletágat. A First Choice-szal tervezett fúzió, amelynek során létrejön a TUI Travel plc., egy újabb mérföldkő a csoport folyamatos fejlődésének történetében. Az elnök kijelentette: a vállalat biztos lábakon áll. A turisztikai szektor és a First Choice egyesülésének hírét jól fogadták a tőkepiacok az elmúlt hetekben, amely a részvényárak emelkedésében is megmutatkozott. A TUI egy új stratégiai befektetőt is magáénak tudhat, El Chiaty csoportjának birtokába került a részvények 4 százaléka.
A TUI 2006-os üzemeléséről Frenzel elmondta: a cég néhány tevékenységének eladása ellenére 7 százalékos növekedést ért el a tavalyi évben, bevétele pedig 20,4 milliárd euró volt. A turisztikai ágazat ehhez 14,1 milliárd euróval járult hozzá, ami közel azonos az egy évvel korábbi értékkel. Ha figyelembe vesszük azonban, hogy a TUI 2006 elején értékesítette az üzleti utaztatási ágazatát, a TQ3-at, és összehasonlítható bázisértékeket veszünk alapul, akkor a turisztikai szektorra is bevétel-növekedés jellemző. A hajózási üzletággal együttesen 13 százalékos, 2,4 milliárd eurós bevétel-növekedés jellemezte. A turizmus divízió osztalékfizetés, adózás és amortizáció előtti korrigált nyeresége (EBITA) 401 millió euró volt, és operatívan 9,5 százalékot javított 2006-ban az előző évhez képest. Piaci bontásban kiderül, hogy a közép-európai piac (Németország, Ausztria, Svájc, Kelet-Európa) teljesítménye jelentősen javult, adózás előtti korrigált nyeresége a 2005-ös 66 millióról 2006-ban 75 százalékos növekedéssel 115 millió euróra emelkedett.