Turisztikai konferencia a fővárosban

A világszerte 23 ezer tagot számláló, 1972-ben alapított Meeting Professional International (MPI) szervezet Budapesten tartja európai tagjainak konferenciáját a Budapesti Kongresszusi Központban, január 29-31. között. A European Meetings and Events Conference elnyerése a Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Igazgatóságának több mint kétéves pályázási munkájának eredménye. A nemzetközi szervezet a legfontosabb európai konferencia- és rendezvényszervezőket tömöríti magába, így a konferencia kitűnő alkalmat teremt arra, hogy bemutassuk hazánk hivatásturisztikai adottságait, és további konferenciák, rendezvények potenciális helyszíneként megismertessük Magyarországot. A Magyar Turizmus Zrt. a konferencia idejére nemzetközi sajtótanulmányutat is szervezett.

A Meeting Professional International (MPI) azon incentive és kongresszusi döntéshozókat, rendezvényszervezőket tömörítő szervezet, amely a legnagyobb szakmai befolyással és szakmai kapcsolatrendszerrel bír a nemzetközi hivatásturisztikai piacok alakulása, fejlődése szempontjából. A Budapesten zajló European Meetings and Events Conference rendezvényeire több mint 320 hivatásturisztikai szakember érkezett a fővárosba. A résztvevők megismerkedhetnek a MICE terület innovációival, a legújabb berendezési trendektől a videó-prezentációig. A nemzetközi szervezet vezetőit és a konferencia résztvevőit a hivatalos nyitórendezvények alkalmával a Magyar Turizmus Zrt. vezetői – Horváth Gergely vezérigazgató, Ferenczy Anikó a Magyar Kongresszusi Igazgatóság igazgatója és Maráczi Gábor stratégiai igazgató – köszöntötték a Budapesti Kongresszusi Központban (BKK) és a Szépművészeti Múzeumban, január 29-én. Másnap, a BKK-ban találkozhattak a külföldi szakemberek Hrabovszky Zsolttal, az MT Zrt. nemzetközi értékesítés ösztönzés igazgatójával. Kincses Márk az MT Zrt. Marketing Igazgatóságának senior projekt menedzsere pedig Magyarország turisztikai kínálatát mutatta be számukra, prezentációjában.
A konferenciát megelőző két napban az MT Zrt. kilenc olyan külföldi szakújságírónak mutatta meg a fővárost és annak MICE kínálatát, akik kifejezetten rendezvényszervezés témában publikálnak. Mind a tanulmányút mind a konferencia kísérőprogramjai a „Budapest – More than expected” szlogen jegyében zajlottak, a tradíció-innováció tematika fókuszba helyezésével. A programok e tematika köré építésével a szervezők célja annak bemutatása volt, hogy Magyarország rendkívül büszke a hagyományaira és kulturális értékeire, ugyanakkor folyamatosan kész alkalmazkodni a legújabb trendekhez és igényekhez is a kínálat tekintetében. Így a Világörökségi helyszínek és történelmi épületeink megtekintése, a tradicionális magyar ételek és italok megkóstolása, valamint kulturális kincseink megismerése mellett, a szakemberek és újságírók betekintést nyerhettek olyan újdonságokba is, mint a magyar molekuláris gasztronómia rejtelmei, illetve megismerkedhettek népszerű magyar találmányokkal és trendi szórakozóhelyekkel is. Rendkívül fontos, hogy megismerjék mindazokat az egyedi lehetőségeket, amelyekkel a nemzetközi konferenciák hazánkba csábíthatók.
A tanulmányút a budai vár konferenciahelyszíneinek megtekintésével és a várkerület rendhagyó bejárásával, „segway” túrával kezdődött majd a Budapest Hilton Hotel megismerésével folytatódott. Házbejáráson vettek részt továbbá az Intercontinental Hotel Budapest, a Kempinski Hotel Corvinus, valamint a Hotel Novotel Budapest Congress szállodákban is. Az újságírók a Halászbástyán való koktélozás közben csodálták meg a világörökség részeként nyilvántartott budapesti panorámát. Az esti vacsoránál a Rétes Házban betekintést nyerhettek a rétes készítés rejtelmeibe miközben első kézből kaphattak információkat a magyar MICE piac alakulásáról a Magyar Kongresszusi Igazgatóság vezetőjétől, Ferenczy Anikótól. Az egyedülálló kínálat bemutatásából nem maradhatott ki a híres budapesti romkocsma-hangulat sem. Kipróbálhatták továbbá a Széchenyi Fürdő szolgáltatásait, és ellátogattak olyan népszerű rendezvényhelyszínekre is, mint a Gerbeaud Ház, a VAM Design Center és a Parlament. Az újságírók a kétnapos tanulmányutat követően a konferencián is részt vesznek. A konferencia zárórendezvényére január 31-én este, szintén rendhagyó helyszínen, a Vasúttörténeti Parkban került sor. Elutazásuk előtt, február 1-jén még Gödöllőre is ellátogatnak a vendégek, valamint a Lázár Lovasparkba, ahol felejthetetlen (lovas) élményekben lehet részük.
Tájékoztatás az MT Zrt. Magyar Kongresszusi Igazgatóságának tevékenységéről és a konferenciaturizmus eredményeiről
A hazai hivatásturizmus élénkítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt.-n belül önálló szervezeti egységként működik a Magyar Kongresszusi Igazgatóság (MKI), amely is számos sikeres akciót bonyolít le. Az MKI – az üzleti turizmusban érdekelt szállodákkal, rendezvényhelyszínekkel, szervező irodákkal, valamint a Malévvel és a Budapest Airporttal együttműködésében – 2011 áprilisában indította el a konferenciaturizmus élénkítését szolgáló értékesítés-ösztönző kampányát (www.budapestmeetings.com). Az egészen 2012. június 30-ig zajló akció eddig közel 32.000 vendégéjszakát generált. A nemzetközi beutazó hivatásturizmus ösztönzése érdekében az MT Zrt. 2011 során is folytatta Konferencia Nagyköveti Programját, amelynek keretében az elmúlt évben 12 pályázat részesült pozitív elbírálásban. Az MKI 2011-ben újraindította a Sportnagyköveti Programot, melynek célja nemzetközi sportesemények Magyarországra hozatala, ezzel jelentős bevételi forrást biztosítva a turisztikai szakma számára. A programban 14 pályázat részesült pozitív elbírálásban 2011-ben, melyek közül 10 nemzetközi esemény rendezésének jogát már biztosan hazánk nyerte el. A Magyar Kongresszusi Igazgatósághoz tavaly 81 ajánlatkérés érkezett be, melyek közül 23 rendezvény és konferencia már biztosan Magyarországon kerül megszervezésre. Az MKI szakemberei folyamatosan népszerűsítik Magyarország hivatásturisztikai kínálatát hazai és külföldi szakmai rendezvények kapcsán is. Ennek keretében hazánk minden évben bemutatkozik Európa két legjelentősebb hivatásturisztikai kiállításán, a frankfurti IMEX-en és a barcelonai EIBTM-en is, ahol a hosted buyerek, azaz a szakmai vásárlók megismerhetik a hazai MICE ajánlatokat. A magyarországi hivatásturisztikai rendezvények sikeréhez az MT Zrt. Magyar Kongresszusi Igazgatósága szakmai workshopok és tanulmányutak szervezésével is hozzájárul.
Az MKI partnerei által rendelkezésre bocsátott legfrissebb adatok alapján elmondható, hogy 2011. első kilenc hónapjában összesen 287 nemzetközi konferenciára[1][2] került sor Magyarországon, amelyeken több mint 72.000 fő vett részt. Mind a hazánkban megrendezett nemzetközi konferenciák mind pedig a nemzetközi konferenciákon résztvevők száma növekedést mutat: előbbi 22,1%-kal, utóbbi pedig 19%-kal haladja meg az előző év azonos időszakának adatait! (A 2011. évi végleges adatok február végén állnak rendelkezésre.)
A Magyar Kongresszusi Igazgatóság 2012-ben is nagy hangsúlyt fektet a céges és a szövetségi rendezvényekre egyaránt – különös tekintettel a magyarországi egészségturizmussal és ezen belül az orvosi turizmussal szoros kapcsolatban álló orvos-kongresszusokra – továbbá az idei évben is folytatódik a Konferencia Nagyköveti és a Sport Nagyköveti Program is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.