Üdülési pech: víz alá nyomták a vendéglátósokat

Süket fülekre talált a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványnál a vendéglátósok kérése, ezt sérelmezi a Kereskedők és Vendéglátó Vállalkozók Országos Szövetsége (Kisosz) Somogy megyei érdekképviselete.

A szervezet keddi rádpusztai sajtótájékoztatóján Kertész Rezső ügyvezető társelnök elmondta: elakadt az országos egyeztetés az üdülési csekk elfogadóhelyi szerződések megkötéséről. Az elhúzódó döntés a mostani körben a listán várakozó 118 vendéglátó üzletnek, köztük 19 somogyi vállalkozónak jelent súlyos gazdasági hátrányt Kertész Rezső szerint.

A sajtótájékoztató helyszínének kiválasztása sem volt véletlen: a Rádpusztai Csárda és Szabadidőcentrum negyedik éve kéri, hogy vegyék fel az elfogadóhelyek listájára. - Pedig szállásadással is foglalkozunk, de az elutasítás indoka az volt, hogy a szálláshely külön helyrajzi számon szerepel - részletezte a faramuci helyzetet Fekete Zoltán, a rádi turisztikai centrum tulajdonosa, miközben a csárdával szemközti szálláshelyre mutatott.

Verb Zsolt, a balatonberényi Paprika Csárda tulajdonosa hasonló cipőben jár: ötödik éve kérelmezi, hogy üdülési csekket fogadhasson el. Annak ellenére utasították el eddig, hogy a csárda fölött apartmanok találhatók, melyeket kiadnak, esetében tehát a külön helyrajzi szám sem lehet kifogás.

- Tavaly azt kértük, hogy kössék határidőhöz az elfogadóhelyi szerződésekről szóló döntést, s reálisnak a március végét jelöltük meg - részletezte lapunknak Kertész Rezső, a Kisosz ügyvezető társelnöke. Felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évek gyakorlata tarthatatlan, hiszen a júliusban megszülető döntéssel az adott idényben nem sokat tudnak kezdeni a vállalkozók. - A szezonban megszülető döntésre már nem lehet marketinget építeni - mutatott rá a társelnök. A Kisosz nem csupán az elhúzódó döntést kifogásolja. Alapjaiban nem értenek egyet azzal, hogy a Nemzeti Üdülési Alapítvány sorra utasítja vissza azoknak a vendéglátóhelyeknek a kérelmét, melyek nem szálláshelyek is egyben.

- Demokráciában szinte felfoghatatlan, hogy nem alanyi jogon jár minden étteremnek a lehetőség, hogy eldöntse, kíván-e üdülésicsekk-elfogadóhely lenni mondta Makkos Péter, a Kisosz fonyódi csoportvezetője. A vállalkozók szerint ez különösen a balatoni turisztikai területen hátrány, miközben arra figyelmeztetnek: a vendég számos más szolgáltatást fizethet üdülési csekkel, szinte csak a vendéglátósok maradtak ki a "félig-meddig megtörtént feloldásból". - Ennél nagyobb gazdaságfehérítési lehetőség nincs - fogalmazott Makkos Péter, miközben hangsúlyozta: az üdülési csekk útja a kiadástól a végfelhasználóig nyomon követhető.

Elpártol a törzsvendég is

- A vendégeim előtt hoznak kellemetlen helyzetbe. Ők rólam és a helyről alkotnak véleményt, amikor azt kell válaszolnom: nem tudom elfogadni a csekket - mondta Fekete Zoltán rádpusztai vállalkozó. Kertész Rezső, Kisosz-társelnök szerint az utóbbi évek tapasztalata az, hogy még a törzsvásárolói kör is elpártol azoktól, akik nem fogadhatnak el üdülési csekket. Más éttermet keresnek, ahol elfogadják a bónt. (sonline.hu)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.