Az új elnök a múlt év szeptemberében leköszönt Manuel Butler megüresedett helyét vette át, aki a Tourspain spanyol turisztikai marketingszervezet vezetői posztjától való visszalépéssel együtt az Európai Turisztikai Bizottságban betöltött tisztségéről is lemondani kényszerült.
Az átmeneti időszakban az Olasz Kulturális Örökség és Turisztikai Minisztérium turizmusért felelős vezetője, Roberto Rocca töltötte be az elnöki posztot.
De Wilde 2009 óta vezeti a Flamand Régió turizmusért felelős Tourist Office for Flanders-Visit Flanders irodáját. Az Atwerpeni Egyetem adjunktusa, PhD tudományos fokozatott szerzett művészet, latin nyelv és irodalom szakon.
„Az ETC a világ egyik legerősebb márkáját hivatott kommunikálni: Európát. Marketingtevékenységünk döntő fontosságú Európa gazdasági és szimbolikus jelentőségének megerősítésében. Tudatosítanunk kell a politikai vezetőkben, hogy a turizmuságazat a fenntartható gazdasági és társadalmi növekedés garanciája." – nyilatkozta Peter De Wilde.
Az új elnök kiemelt felelősséget vállal azért, hogy az ETC kutatási- és marketingtevékenységével a Destination Europe 2020 stratégiájának megvalósítását segítse.
De Wilde irányítása alatt elsőbbséget élveznek az olyan feladatok, mint az „Európa márka" értékeinek pán-európai termékekké fejlesztése és többek között az Európai Bizottság, a UNWTO és az OECD közreműködésével aktív munkacsoportok létrehozása a turisztikai tudás globális megosztásának érdekében.
Magyarország 1990-től tagja az ETC-nek, amelynek munkájában aktív szerepet vállal a Magyar Turizmus Zrt.-n keresztül. 2013 áprilisa óta a szervezet egyik alelnöke Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese.
Az Európai Turisztikai Bizottsággal kapcsolatos információk, publikációk, valamint az európai turizmust érintő tanulmányok az ETC www.etc-corporate.org címen elérhető szakmai honlapján letölthetők.