Új fedélzeti menüsor a Malév járatain

A Malév a nyári menetrend életbe lépésétõl megújította fedélzeti kínálatát, a légitársaság 37 országba közlekedõ napi 140 járatán az utasok ebbõl a részben magyaros, részben nemzetközi jellegû ételsorból fogyaszthatnak. Az új kínálatot elsõként a rövid-távú járatok turista és business osztályú utasai élvezhetik, majd a májusban újrainduló New York-i és torontói hosszú távú járatokon is megjelenik.

A Malév járatain az étel és ital kínálat a repült óra, a napszak és az osztály függvényében változik. A Malév business osztályán a jövõben is a turista kínálattól eltérõ, bõvebb választék szerepel. A fedélzeti menüsorok változtatásának legfontosabb szempontja az volt, hogy az ételek elkészítésénél a táplálkozástudomány legújabb eredményeit figyelembevevõ, korszerû konyha technológiai eljárásokat alkalmazzanak, így a könnyen emészthetõ ételek kerültek elõtérbe.
Mester Zoltán vezérigazgató-helyettes a Malév-utasok általános étkezési szokásairól elmondta: „A Malév utasainak étkezési szokásai a nemzetközi trendekkel együtt változtak: hangsúlyosan a minõségé lett a fõszerep. A rövid-távú járatainkon nem csak az üzleti utasok fogyasztanak kevesebbet, de tudatosabban, elvárva a jobb minõséget, ez a tendencia a turista osztályon is megfigyelhetõ.” Majtán György a catering szolgáltatást nyújtó Budapest Aeroservice Kft. ügyvezetõje néhány érdekes adattal támasztotta alá a stílusváltást: „A menüsorok összeállításánál nagy hangsúlyt kapott a könnyen emészthetõ húsételek felhasználása. Míg sertéshúsból csupán 800 kilóval számolunk, az úgynevezett fehér húsokból, csirkébõl és pulykából a Malév részérõl egy évre 72 tonna a rendelésünk, halból pedig 3,4 tonna. A minõségi változás a vörös húsoknál is jelentõs, hisz bélszínbõl 7,7 tonna, borjúból 4,8 tonna kerül majd a tálcákra.” A mintegy 160 ételfajtából kiválasztott menüsor összeállításánál a minõség mellett a változatosság is fontos szerepet kapott. A fedélzeti kínálatot heti váltásban állítják össze. Ez azt jelenti, hogy az azonos ételtípusból készített négy különbözõ variáció úgy követi egymást, hogy ugyanaz az étel csak az 5. héten kerülhet ismét az utasok elé. A Malév ezzel a gyakorlattal a gyakran utazó törzsutas közönségének kíván kedvezni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.