Amint azt az ügyvezető igazgatójától és résztulajdonosától, Tolga Deniz Sariyücétől megtudtuk, 2008 áprilisában Antalyába indítják első charterláncukat Budapestről, melyet májusban, illetve júniusban további két lánc követ Budapestről, illetve egy Debrecenből. Antalya mellett Kemer, Side és Belek szállodái is szerepelnek majd kínálatukban. Ugyancsak jövő nyáron indul charterláncuk az egyiptomi Hurghadába, illetve Sharm el-Sheikhbe. Terveik szerint 2008 decemberétől két további desztináció: Tunézia és Dubai is bekerül kínálatukba. Az igazgató kérdésünkre kiemelte, hogy szigorúan tour-operátorként kívánnak működni a magyar piacon, az utak értékesítését a fogyasztó felé a viszonteladó irodákra bízzák. Ennek érdekében különböző ösztönző programokat kínálnak számukra, és ingyenesen telepítik on-line foglalási programjukat a szerződött partnereknél. Várhatóan 250-300 irodával kötnek szerződést. Főleg 4 és 5 csillagos törökországi szállodákat kínálnak majd, 30-40%-ban olyanokat, amelyeket eddig a magyar piacon nem értékesítettek. Jövőre Törökországban 9 000, Egyiptomban 1000-1500 utasra számítanak hazánkból. A török anyacég oroszországi leányvállalata egyébként az idén 80 000 utast küld Törökországba, míg Ukrajnából 70 000 főt utaztatnak ugyanide. Az igazgató adatai szerint tavaly 135 ezer honfitársunk utazott Törökországba (közülük 40 000 Antalyára és környékére), az idén számuk 160 000 körül alakulhat (Antalya esetében 55 000).
Új tour-operátor a láthatáron
Nagyszabású terveivel hamarosan a hazai szakmai nyilvánosság elé lép egy új utazásszervező, a 10 éve Törökországban alapított, Oroszországban, Ukrajnában és Egyiptomban irodákat működtető Karya Tour Magyarországon bejegyzett leányvállalata.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.