A hatvanadik születésnapját ünneplő Berlinale Európa egyik legnagyobb filmfesztiválja. Idén közel 300 ezer jegyet adtak el a fesztivál különböző programjaira. A nagyjátékfilmes verseny mellett kisjátékfilmek (Berlinale Short), gyerek és ifjúsági filmek (Generation) és gasztronómiai filmek versenyeztek. Emellett a Panorama, a Retrospektív és a Fórum szekciókban lehetett előzsűrizett, izgalmas nagyjátékfilmeket nézni. Az utóbbiban vetítették telt házzal Hajdu Szabolcs, a Magyar Filmszemlén fődíjat nyert játékfilmjét, a Bibliotheque Pascal-t.
A vetítések mellett komoly üzletelés is folyt a European Filmmarket, valamint a Berlinale Coproduction Market területén. Az előbbi a világ egyik legkomolyabb nemzetközi filmvására, ahol egy hét alatt közel ezer vetítést szerveztek filmeknek. Ezzel szemben a két és félnapos koprodukciós filmvásáron, előzsűrizett nagyjátékfilm-terveket, forgatókönyveket prezentáltak előre megszervezett személyes találkozókon, abban a reményben, hogy nemzetközi partnereket találnak a filmhez. A fesztivál ideje alatt zajlott még az egy hetes Berlinale Talent Campus, ahol fiatal filmesek intenzív gyakorlati képzésben vettek részt. Természetesen minden este nyolc-tíz különböző filmes cég és nemzetiség tartott fogadásokat.
A fesztivál központja a Potsdamer Platz volt. A sztárok, az itt elhelyezkedő Ritz Carlton Hotelben, vagy a Hyattben laktak a Berlinale ideje alatt. A Ritz alig néhány méterre van a központi mozi bejáratától. A Berlinale egyik fő partnere, a BMW biztosította a sötétített ablakú autókat, amik a hotel hátsó kijáratnál várták a sztárokat, hogy megkerüljék az épületet, majd két perccel később a főbejárat előtt lefékezve elegánsan útjukra engedjék őket a vörös szőnyegen. Másik kiemelt partner a L’Oreal Paris kozmetikai cég volt, mely tizenkét éve áll a Berlinale mellett. A fesztivál ideje alatt a L’Oreal felelt a sztárok sminkjéért, illetve a fesztivállátogatóknak ingyen sminket és szépségtippeket adott.
A Berlinale több éve saját bolttal is jelen van a Potsdamer Platz-i bevásárlóközpontban, ahol húsz különböző ajándéktárgyat, így például játékmacit, kulacsot, pólót, táskát árusítanak. Ez a bolt hihetetlen népszerű, több nappal a Berlinale hivatalos nyitónapja előtt már elkezdtek árulni, a fesztivál harmadik napjára pedig maximum egy plüssmackót - a legkevésbé népszerű ajándéktárgyat - lehetett elcsípni. A kezet is melegen tartó kulacs, trendi jegyzettömb addigra már elfogyott, nem beszélve a vízálló, vállra vethető, dizájnos, színes táskákról. Ez évek óta messze a legnépszerűbb termék, pár nappal a fesztivál után rendre megjelenik az Ebay-en, ahol az eredeti 20 eurós ár tízszereséért is képesek emberek megvásárolni a táskát.
A fesztivál trailere itt megtekinthető.