Véget ért az első sör-rally

A média képviselőinek részvételével első ízben megrendezett túra-rally versennyel ünnepelte a Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária azt, hogy idén már kizárólag hazai árpából főzi Magyarország legkedveltebb sörét. A Magyar árpa útja – Soproni sör-rally versenyzői közel 500 kilométer megtétele után értek célba a sörfővárosba, Sopronba. A befutót a szervezők a már hagyománnyá vált szezonnyitó Soproni Sörfesztivállal kötötték egybe. 



Május 21-én, szombaton, a délutáni órákban ért célba az első Magyar árpa útja - Soproni sör-rally győztese, a Világgazdaság és a HVG újságíróiból álló csapat. A közel 500 kilométeres túra-rally versenyen összesen 8 újságírócsapat indult. A verseny célja az volt, hogy rendhagyó módon hívják fel a figyelmet a Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. önkéntes vállalására. A sörgyártó ugyanis tavaly decemberben kötelezettséget vállalt arra, hogy ezentúl Magyarország kedvenc söre a Soproni gyártásához kizárólag hazai árpát használ fel.

A Budapestről induló rally útvonala olyan településeken keresztül vezetett, amelyek az árpatermesztés és a sörfőzés folyamatában jelentős szerepet játszanak. Így a résztvevők érintették Szigetbecsét, ahol találkozhattak egy helyi árpatermelő gazdával; Dunaújvárost, ahol bepillantást nyertek a malátagyártás rejtelmeibe; Keszthelyt, ahol a Georgikon tangazdaságot tekintették meg; és végül Magyarország kedvenc sörének hazáját, Sopront, ahol a rally befutójára időzített Soproni Sörfesztiválon ünnepeltek a versenyzők.

„A Soproni Sörfesztivál mára a város hagyományai közé emelkedett. Külön örülök, hogy idén első ízben megrendeztük a Magyar árpa útja - Soproni sör-rally-t, amellyel azt ünnepeltük, hogy a Soproni immár 100 százalékban Magyarországon termesztett árpából készül” – mondta el José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária Zrt. vezérigazgatója.

A Magyar árpa útja rally-t Talmácsi Gábor MotoGP világbajnok és Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium miniszterhelyettese indította el Budapesten. Beszédében Nagy István megköszönte a HEINEKEN Hungáriának, hogy multinacionális vállalatként elkötelezte magát amellett, hogy magyar árpából készíti a Soproni sört. Hozzátette: ,,Dicséretes volt felismerni, hogy a magyar árpa és a hazai alapanyagok a legjobbak és ez mindannyiunknak követendő példa lehet”.

A nagy sörgyártók közül először a HEINEKEN Hungária tett vállalást a hazai árpatermesztés támogatására, mikor 2015 decemberében kötelezettségvállalást írt alá arról, hogy ezentúl a Soproni Klasszikus kizárólag Magyarországon termesztett árpából készül majd. A HEINEKEN Hungária eddig is előnyben részesítette a hazai partnereket a minőségi alapanyagok beszerzésekor. A teljes sörgyártáshoz szükséges árpa és kukorica 86%-át szerezte be magyar termelőktől 2015-ben, és az arány további javítására törekszik partnereivel, a magyar gazdákat segítő integrátor cégekkel. A vállalással mintegy 100 árpatermesztő számára vált hosszútávon biztosítottá a lehetőség Magyarország északi és délnyugati régióiban, hogy a HEINEKEN Hungária beszállítóiként járuljanak hozzá a magyarok kedvenc sörének előállításához.

A HEINEKENen belül, a szlovákiai Ógyallán készítenek az árpából malátát, amelyet a régió más országainak sörgyártásában is felhasználnak, így a magyar gazdák részben exportra is termelnek. A vállalat mintegy 20 000 tonna malátát dolgoz fel üzemeiben évente, ez körülbelül 26 000 tonna árpából állítható elő, amely a teljes magyarországi sörárpa-termés 20 százalékának felel meg. Az árpa mellett a cég a ciderek gyártásához mintegy 65 ezer tonna almából készülő koncentrátumot vásárol, amely a hazai feldolgozott almamennyiség mintegy 10 százalékának felel meg.

 „A HEINEKEN elkötelezett amellett, hogy működésének minden aspektusával a magyar gazdaságot támogassa. Vállalatunk számára fontos, hogy Magyarországon hozzájárulhatunk a magyar gazdák életfeltételeinek biztosításához, legyen szó az árpatermelőkről a Soproni esetében, vagy az almatermelőkről, a Strongbow cider alapanyagának helyi beszerzésével összefüggésben” – tette hozzá José Matthijsse.

A Heineken Hungária Zrt. két sörgyárában, a 120 éves Soproni Sörgyárban és Martfűn állítja elő termékeit. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.