A bajnokság hatalmas logisztikai kihívás elé állította a rendező országokat, ám az osztrák és svájci szervezők jól vizsgáztak. Három hét alatt az osztrák vasúttársaság (ÖBB) járatai 2 millióval több utast szállítottak, mint más hasonló időszakban: az EB ideje alatt minden rekordot megdöntve 4.000 szerelvény volt szolgálatban.
Az első gyorsmérlegek alapján az európabajnok spanyolok mellett az esemény másik fő nyertese a turisztikai ágazat. A világ harmadik legjelentősebb sporteseményének a közvetlen gazdasági- és országimázs hatása euró milliárdban mérhető. Az EB hozzáadott értékét az osztrák iparkamara szakértői 640 millió euróra becsülik, amelyből elsősorban az üzletek és a turizmus profitált, továbbá az imázsértéket 300 milló euró értékűre taksálják. A SportEconAustria elemző cég 830 ezer ausztriai többlet-vendégéjszakával számol az Ausztriában zajló mérkőzések hatására. Az imázsérték további fokozása érdekében az osztrák gazdasági minisztérium további 600.000 eurós forrást biztosít az EB utáni kommunikációra, a turizmus szempontjából újabb célcsoportok megnyeresére.
A bajnokság alatt MT Zrt. ausztriai külképviselete is számos akciót (utcai promoció, infoscreen-kampány, rádió-interjú, újsághirdetések és nyereményjátékok) szervezett, hogy minél több futballturistát, s a felhajtásban megfáradt osztrákot csábítson Magyarországra. Az MT Zrt. az EB finisében még több száz, a célcsoportba tartozó bécsi háztartásba jutatta el a hazai szolgáltatók speciális ajánlatát. (Magyar Turizmus Zrt., Bécs)