Budapest az összesítést tekintve a 10. helyen áll az index szerint, kevéssel megelőzve a 11. helyre sorolt Milánót. Fővárosunk az „árszínvonal” kategóriájában érte el az egyik legjobb eredményt, a vizsgált városok közül 6. lett. A magyar főváros kiemelkedő helyezését megalapozta, hogy az „árszínvonal” kategóriában vizsgált szempontok közül a négycsillagos szállodai szobák árának rangsorában a lista harmadik helyére került. Az „árszínvonal” kategóriában a város annak is köszönheti magas pontszámát, hogy Budapesten kedvező az ételek és italok árfekvése, a magyar főváros itt az első öt város között szerepel. Budapest annak ellenére szerezte meg a 6. helyet az „árszínvonal” kategóriában, hogy a forint nemzetközi valutapiacokon jellemző volatilitása erősen lefelé húzta az eredményt.
A „szállodák és a közlekedés” kategóriájában Budapest Prágával osztozik a 11. helyen. Budapest itt nagyrészt a jó minőségű szállodai helyeknek köszönheti jó eredményét; az elérhető szálláshelyek szerinti rangsorban a város a 4. helyre került. Ugyanebben a kategóriában Budapest több mint tucatnyi más várossal együtt a 6. helyen áll a tömegközlekedés minőségét tekintve.
Budapest összesített pozícióját rontotta a „kényelem” kategóriában elért gyenge eredmény. Itt a 33 vizsgált helyszín közül a 21. helyen áll. Ebben a kategóriában a főváros alacsony pontszámot kapott az idegen nyelv használhatósága szempontjából, mivel a világnyelveket (angol, francia, orosz, kínai, arab, spanyol) beszélő látogatók valószínűleg nehezen tudnak kommunikálni a budapesti üzletek és szállodák személyzetével. A gyenge eredményhez az is hozzájárul, hogy a városban található üzletek viszonylag rövid ideig tartanak nyitva hétköznap.
Az EIU Globe Shopper City Index – Europe felmérés 33 európai nagyváros vonzerejét méri a nemzetközi bevásárlóturizmust vizsgálva. Minden várost 5 kategória – üzletek, árszínvonal, kényelem, szállodák és közlekedés, illetve kultúra és klíma – 38 szempontja szerint rangsorol.
„A Globe Shopper City Index – Europe felmérés támogatása rendkívül fontos lépés a Global Blue stratégiájában, amellyel a legmegbízhatóbb, „go-to brand” szolgáltatóvá kíván válni a nemzetközi vásárlás minden területén” – mondta Per Setterberg, a Global Blue vezérigazgatója. „Az Index jobb üzleti döntésekhez segíti a kiskereskedőket és márkatulajdonosokat, ugyanakkor az online elérhető rangsor az utazóknak is kiváló mankót jelent ahhoz, hogy megtalálják a személyes igényeiknek és elvárásaiknak leginkább megfelelő bevásárlóvárosokat.”
„A Globe Shopper City Index – Europe felmérés megmutatja, hogy melyik európai város alkalmas arra, hogy előnyt kovácsoljon a kontinens nemzetközi vásárlói körében megalapozott hírnevéből” – mondta el a kutatásról Alasdair Ross, az Economist Intelligence Unit Globális Termékigazgatója. „Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a nemzetközi bevásárlóturizmus szempontjából elengedhetetlen, hogy meglegyen a kényelem, az elérhetőség és az ár megfelelő egyensúlya" – tette hozzá Ross.