Elegáns, letisztult design-nal rendelkező épületbe érkezünk, ahol a német anyacég által biztosított, toptermékeket forgalmazó konyhai- és mosodai gépek is megtekinthetők az előadások előtt/után, méghozzá nemcsak pusztán kiállított formában, hanem interaktív módon, azaz működés közben is szemre vételezhetők. Például a Miele helyi konyhájában segítségükkel készülnek azok a fantasztikusan finom fogások, amelyekkel a klubunkba látogatókat ezúttal megvendégeljük, azonban ne szaladjunk ennyire előre az időben, hiszen sorrendben először az előadások, prezentációk következnek, utána jöhet majd a kötetetlen formájú üzleti ebéd.
Jécsy Norbert, a Miele Kft. ügyvezetője és Ferenczi Árpád, a Miele Professional üzletágvezetője köszönti jó házigazdaként a szakmai közönséget, és ők is, mi is örömmel nyugtázzuk: a széksorok tömve, sokan érkeztek a szállodai területről (főként utolsó előadásunk témája miatt), az éttermesek érdeklődését pedig elsősorban az keltette fel, hogy az egyik prezentáció témája egy új étkezési utalvány.
Először azonban Gál Péter (BDO Magyarország, tanácsadó) lép a pulpitusra, prezentációjának témája ugyancsak közelről érinti a fővárosi hotelesek körét: cége 2011 áprilisában elkészítette Budapest első, a szállodai online foglalási piacot átfogó felmérését, ennek eredményeit ismerteti a fiatal szakértő. Hazai tulajdonú házakat és nemzetközi láncokat vizsgáltak, a teljes kör 51,4 százalékát sikerült „feltérképezniük”. Érdekes megállapítás, hogy az online foglalás növekedése legkevésbé az ötcsillagos házakat érinti, a 3-4 csillagosoknál a legnagyobb a növekedés (4 év alatt 60-70%). Sajnos, a közösségi médiákat sokan rosszul használják, nem mérik fel, hogy mennyire meghatározó, és gyakran semmiféle elképzelés, stratégia nélkül kerülnek fel szállodák pl. a Facebook-ra. Tőlünk nyugatabbra szállodák speciális közösségi média menedzsereket alkalmaznak.
Új üzletágban próbálja ki magát a Magyar Posta: önálló leányvállalatot hozott létre Posta Paletta Zrt. néven, ennek vezetésével Krátky Attilát bízta meg, akinek az a feladata, hogy új terméküket bevezesse az egyelőre többnyire francia multik által uralt étkezési utalvány piacon. Előadásából kiderül, az ősztől értékesítésre kerülő új étkezési utalvány gyors, biztos fizetőeszköz, költséghatékony, széles értékesítési háttérrel rendelkezik (még a legeldugottabb falvakban is jelen lévő állami tulajdonosa okán), kedvező üzleti feltételekkel rendelkezik, és nem utolsósorban magyar! Az éttermeseknek az sem mindegy, hogy nemcsak kedvező beváltási jutalékkal kínálják, hanem a forgalomban lévő utalványoknál megszokott 10 nap helyett már 6 munkanap alatt elszámolható. És amelyik cég augusztus végéig jelzi, hogy elfogadási helyként „bevállalja” a Posta Palettát – nem kell csatlakozási díjat fizetnie.
Bár úgy tervezzük, hogy házigazdáink előadása zárja majd a sort, az élet azonban közbeszól. Menet közben derül ki, hogy a szakminisztériumból (NGM) érkező főosztályvezető asszony, Dr. Nemes Andrea elfoglaltsága miatt később érkezik, ezért a Miele szakértője, Kardos György következik. Aki számos hazai referenciájuk (több mint 100 helyen vannak jelen a Horeca-területen) tükrében mutatja be, milyen is a helyes és gazdaságos helykihasználás, mit jelent az optimálisan átgondolt tervezés, ha már megszületik a döntés: új mosó- vagy mosogatógépet szerez be a vendéglátó. Kiderül, ha tanácstalan a vevő, szívesen segítenek - akár a helyszínen is -, és megtudjuk, kik (mik) a kis óriások: olyan professzionális gépek, amelyek nyugodt szívvel egymásra helyezhetők, ezzel maximálisan megvalósítva a tökéletes helykihasználást.
A Miele előadása közben a szaktárca Turizmus főosztályának vezetője, Dr. Nemes Andrea is megérkezik, aki annyira naprakész prezentációt tart, hogy bevezetésképp közli: épp az imént kapták kézhez azt a jegyzőkönyvet, amely alapján elkezdődhet az egyeztetés a Hotelstars Union (HU) nemzetközi védjegy és a nemzeti védjegy „összefésülése” érdekében. Azonban, vannak még olyan kérdéses pontok (nem is egy, például a wellness hotelek témaköre, amely nem szerepel külön a HU minősítési rendszerben, vagy az a nem elhanyagolható szempont, hogy ki lesz majd a védjegy tulajdonosa?), amelyeket mind, sorban tisztázni kell. Ma négy nemzeti védjegy van használatban (napraforgó, csillag, korona, osztályba sorolás), a Magyar Szállodaszövetséggel (MSZSZ) pedig tartanak a tárgyalások, megállapodás a tervek szerint őszre várható. Egyelőre a nemzetközi gyakorlatot mérik fel a tárcánál, a főosztályvezető asszony francia és olasz példákat említ követendő példaként. Új védjegy szabályozási rendszert kell kidolgozni még, a védjegyet elkészíteni, és bejegyeztetni majd a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál – ahol a HU-t is bejegyeztették annak idején. A tulajdonos valószínűleg az NGM lesz, vagyis egy olyan szervezet, amelyik nem használja majd az adott névjegyet.
Az előadások után következzék a lazítás: először a Miele Székház tetőteraszára látogatunk, ahonnan gyönyörű a panoráma, Budapest legszebb részei láthatók. Majd a Carlsberg által az idei nyárra piacra dobott jéghideg cidert kóstolunk, amely 4,5 százalékos alkoholtartalmú, valódi alma levével erjesztett exkluzív ital, amely már körtés, bodzás, áfonyás ízekben is kapható. Utána pedig a Miele séfjének, Kis Sándor tudása előtt hódolunk, vagyis azt a menüsort kóstoljuk – lazac párolva édes burgonyapürével, ököruszályleves gombóccal, grillezett borjú szűz vargányagomba mártással -, amelyet a szemünk láttára, frissen készít el. Desszertet ezúttal is a Zila Kávéház Krisztina Cukrászda és Étterem biztosít, ahol Zila László mesterszakács személye és tudása a biztosíték arra, hogy a Zila tortaformával készített desszertek mindig tökéletesek. A bor pedig ezúttal a neszmélyi borvidékről, a Bartos Kft. jóvoltából érkezik, ahol három a kislány helyett egyet, a saját lányát hozza Bartos Kálmán, a büszke atya, no meg három jóféle saját termésű szőlőből készült borát: fehéret, vöröset és rosét, amelyek mind jól illenek az ételek mellé.