Most folyik egy kétmilliárd forintos beruházás, fénytechnikát, a biztonságos leszállításhoz szükséges berendezéseket telepítenek, és egy új utasfogadó terminál is épül. A beruházás befejezése után évente 300 ezer utas fogadására lesz alkalmas a reptér. Palkó Lajos marketingigazgató elmondta, hogy a jövő évre szándéknyilatkozatuk van több légitársasággal is járatok indításáról. A Malév berlini és koppenhágai járat indítását tervezi, az idén 60-70 százalékos kihasználtságú stuttgarti járat pedig várhatóan hetente kétszer közlekedik jövőre. Kisebb német légitársaságok is tervezik járatok indítását 2006-ban, egyikük Brémából, másikuk Friedrichshafenből.
Egyetlen vidéki nemzetközi repülőterünkön, Debrecenben a tavalyi 14 500 fővel szemben idén eddig már 32 500 fő fordult meg, és a következő néhány évben is hasonló mértékű forgalombővülésre számítanak. Emlékezetes ugyanis, hogy 2000-ben csupán ezer utasuk volt. Jövőre több kiutazó charterjáratra számítanak, és a téli szünet után az OLT légitársaság is heti ötször repül München és Debrecen között. A legnagyobb léptékű repülőtér- fejlesztés középtávon a Székesfehérvár melletti Börgöndön valósul meg, ahol 2009-re felépülhet egy évi 1 200 000 utas fogadására alkalmas reptér, ami a fapadosok számára ideális lehet Ferihegy mellett. A 15 milliárd forintos beruházás keretében 7000 négyzetméteres terminált húznak fel, egyszerre hét repülőgép indulhat majd a reptérről, ha jövőre megkapják a létesítési engedélyt – tudtuk meg dr. Tóth Ferenctől, az Alba Airport ügyvezető igazgatójától.
Hazánk legjobban kiépített vidéki repülőtere, a taszári azonban nehéz helyzetben van, mivel október végén kivonult a honvédség a területről, és várhatóan a helyi, illetve a megyei önkormányzat tulajdonába kerül a terület, amelyeknek 2-300 millió forintot kellene fordítaniuk a szükséges berendezések beszerzésére. A megyei önkormányzat információs csomagot állított össze potenciális befektetők részére.