Vízben jók vagyunk!

A „2008 a Vizek Éve” mottó jegyében Sárváron, a Park Inn Szállóban tartotta kampányévnyitó sajtótájékoztatóját a Magyar Turizmus Zrt.

Januárban Nyugat-Dunántúl, februárban Észak-Alföld, márciusban Dél-Alföld, áprilisban Közép-Dunántúl, szeptemberben Észak-Magyarország, októberben Dél-Dunántúl, decemberben Budapest-Közép-Dunavidék régióinak termál-gyógyszállói akciós kedvezménnyel csábítják a vendégeket. Valamennyi régió külön kiadványban sorolja fel a kedvezményes akcióhoz csatlakozott szállás- és fürdőhelyeket. Májustól augusztusig a természetes vizeké lesz a főszerep.

Dr. Dénes Tibor, Sárvár polgármestere szerint a város valóban a legmegfelelőbb helyszín a kampányév nyitásához, hiszen a felszíni vizekben, ásványvizekben és gyógyvizekben egyaránt gazdag üdülőhely hatalmas fejlődésen ment keresztül az utóbbi években.

Walter Dezső, a Nyugat-Dunántúli RIB elnöke kiemelte, hogy a schengeni határnyitás után ez a régió vált az ország nyugati kapujává.

Dr. Niklai Ákos, az Magyar Turizmus Zrt. elnöke ismertette a kampányévet megelőző kutatás eredményét. Az 1000 fős reprezentatív felmérés igazolta, hogy a belföldi főutazások leggyakoribb motivációja (39,7%) a vízparti üdülés, az egészségmegőrzést, ill. a gyógykezelést, mint fő motivációt pedig az utazók 10 százaléka jelölte meg. Az egészségtudatosság fontosságának felismerése folyamatosan nő a lakosság körében. Magyarország 56 gyógy- és 59 wellness-szállodájában (ami a szállodai férőhely-kapacitás 20 százaléka) dinamikusan nő a forgalom.

Az év tematikájának kiválasztásával egyetért a turisztikai szakma is, tette hozzá dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója, hiszen megfelelő marketingmunkával támogatni kell az utóbbi évek és a jövőben tervezett fejlesztések következtében örvendetesen megszaporodott számú termál-gyógyszállók és fürdők töltését. Az idei kampányévtől azt várják, hogy a vendégéjszakák száma 2008-ban elérje a 20 milliót. A reklámakciókban korszerű, a nagyközönséget elérő eszközöket vetnek be (website, falinaptár, óriásplakátok, országos lapokba befűzött mellékletek, nagyközönség vásárok). Már megjelent az MT Zrt. 2008-as, a gyógy-wellness üdülési ajánlatokat és a vízi túrákat országos szinten összefoglaló kiadványa.

A kampányév első hónapja sikert hozott: több mint 1500 vendégéjszakát töltöttek el a Nyugat-dunántúli régióban. Februárban az észak- alföldi termál-gyógyvíz ajánlatok állnak a középpontban, a 29, kedvezményt nyújtó egészségturisztikai létesítményről külön kiadványban, az Itthon Otthon van programajánló februári számában, szak- és napilapokban és természetesen az országos honlapon (www.vizekeve.hu) tájékoztatnak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.