A történet azzal kezdődött, hogy a sörgyár úgy döntött, eladja a Fonyódi ásványvíz- palackozót. A művelet levezénylésével Nádasi Tamást bízták meg, aki autodidakta módon vágott bele az ásványvizek megismerésébe. Megtanulta, melyiknek mi az előnye, milyen bajra jók az egyes összetevők, és elkezdte gyűjteni az ásványvizes palackokat. A forrás és a palackozó értékesítése végül sikeresen lezárult, Nádai Tamás pedig ott tart, hogy megfelelő bemutatóhelyet keres a világ legnagyobb ásvány- és gyógyvízgyűjteményének.
Nádasi Tamásnak mindenesetre ekkor jött meg a kedve, hogy elmerüljön az egészséges vizek világában. Épp jókor jött a kihívás, mert közben privatizálták a kanizsai sörgyárat, és pályamódosítást kellett végrehajtania. Elsőként az egyik legértékesebb hazai forrás, a Kékkúti tulajdonosai kérték ki a tanácsait. Azután hívták kútfúráshoz, palackozóépítéshez, műszaki fejlesztésekkel, beszerzésekkel kapcsolatban kapott megbízásokat. Talán megmarad sikeres tanácsadó- vállalkozónak, ha nem ismerkedik meg Pécsett későbbi üzlettársával, a hidrológus- közgazdász Udud Péterrel, aki a másoddiplomáját az ásványvizekből írta. Találkozásuk után nem sokkal közös céget alapítottak, amely tavaly ünnepelte tizedik születésnapját. Azóta az ásványvíz-tanácsadásban abszolút piacvezetők lettek, a Theodora Kereki, a Naturaqua és a Nestlé Aquarel komplex fejlesztése is az ő nevükhöz fűződik. Ezek után az ország termálkincsével, fürdőfejlesztésekkel is elkezdtek foglalkozni, és turisztikai, területfejlesztési jellegű tanácsadást is végeznek, szállodafejlesztőknek, golfpályaépítőknek dolgoznak. Partnereik között ott találjuk a legnagyobb hazai fürdőket és fürdővárosokat, ők készítik a Duna és a Tisza komplex turisztikai fejlesztési programját. Ők mérték fel az ország termálkincsét, és ők dolgozták ki Hajdúszoboszló, Hévíz, Bükfürdő, Gyula, Sárvár és Zalakaros komplex fejlesztési tervét. „Az elnyert támogatásokat tekintve is piacvezetők vagyunk” – emeli ki Nádasi Tamás. Az évek során öt irodát nyitottak Magyarországon, a főváros mellett Nagykanizsán, Pécsett, Balatonfüreden és Debrecenben. 50 főállású munkatárssal, több száz alvállalkozóval dolgoznak, olyan elismert szakembereket szerződtettek, mint Gellai Imre vagy Lingauer János.
Az Aquaprofit készíti az Észak-Alföld arzénmentesítési programját, melynek csupán a tervezési projektköltségvetése 500 millió forint. Van irodájuk Csíkszeredán, elkészítették Borszék településfejlesztési koncepcióját, most Szováta és Málnásfürdő megbízásából dolgoznak. Zágrábban, Brüsszelben és Limában is működik képviseletük, és a jövőben további külföldi érdekeltségekkel bővül a cég. Nádasi Tamás úgy látja, szakterületeiken nemzetközi léptékben is meghatározó tanácsadó céggé nőtték ki magukat, idén Kínában is indul egy projektjük. A hazai turizmus fejlődését illetően Nádasi Tamás úgy véli, hogy 2007-től Magyarországon a komplex gyógyhelyi fejlesztéseknek kell előtérbe kerülniük. Egy-két komolyabb zöldmezős fürdőberuházást érdemes még megvalósítani az országban, de csak úgy, hogy ne a meglevő fürdők rovására menjen a fejlesztés. „Ma már tudjuk, mekkora az ország hévízkészlete, a Széchenyi- terv idején ez a felmérés még hiányzott. Akkor azért történt néhány elhibázott fejlesztés is, ebben a ciklusban ezt elkerülhetjük. A fejlesztések mottója a fenntarthatóság kell hogy legyen!” – emelte ki. A gyógyüdülőhelyek új ügyfélkörrel bővíthetnék forgalmukat, ha kisebb kapacitású, de modern konferencia-központok épülnének a népszerűbb gyógyhelyeken. Hajdúszoboszlón, ahol évente csaknem kétmillió vendég fordul meg, biztosan érdemes lenne egy ilyet építeni. Nyugaton már bevált ez a koncepció – hangsúlyozta végezetül Nádasi Tamás.
70 literes fogyasztás
Az Ásványvizek könyvéből tanácsot kapnak a fogyasztók arról, hogy mit vásároljanak, ha az átlagosnál magasabb vagy éppen alacsonyabb magnézium- vagy kalciumkoncentrációjú terméket szeretnének inni. A kiadvány összegyűjti és kategorizálja a Magyarországon kapható természetes ásványvizeket, forrásvizeket és gyógyvizeket, valamint a világ különböző tájairól származó, legismertebb importvizek között is elkalauzol minket. A közel 200 oldalas könyvet 120 színes fotó és grafika illusztrálja. A tavalyi statisztikák szerint minden magyarra 70 liter megvásárolt ásványvíz jutott, és a fogyasztás növekedésével számolnak.
Fotó: Magyar Dávid