Vizek vonzásában

Hiánypótló munka jelent meg az ásványvizekről Nádasi Tamás, az Aquaprofit Zrt. elnöke, illetve tulajdonostársa, Udud Péter tollából. A tanácsadó cég elnökéről – akinek irodájában az egyik falat a plafonig vizespalackok borítják – kevesen gondolnák, hogy pályáját villamosmérnökként kezdte, és első ízben 13 éve a Kanizsai Sörgyár főmérnökeként került kapcsolatba az ásványvizekkel.

A történet azzal kezdődött, hogy a sörgyár úgy döntött, eladja a Fonyódi ásványvíz- palackozót. A művelet levezénylésével Nádasi Tamást bízták meg, aki autodidakta módon vágott bele az ásványvizek megismerésébe. Megtanulta, melyiknek mi az előnye, milyen bajra jók az egyes összetevők, és elkezdte gyűjteni az ásványvizes palackokat. A forrás és a palackozó értékesítése végül sikeresen lezárult, Nádai Tamás pedig ott tart, hogy megfelelő bemutatóhelyet keres a világ legnagyobb ásvány- és gyógyvízgyűjteményének.

Nádasi Tamásnak mindenesetre ekkor jött meg a kedve, hogy elmerüljön az egészséges vizek világában. Épp jókor jött a kihívás, mert közben privatizálták a kanizsai sörgyárat, és pályamódosítást kellett végrehajtania. Elsőként az egyik legértékesebb hazai forrás, a Kékkúti tulajdonosai kérték ki a tanácsait. Azután hívták kútfúráshoz, palackozóépítéshez, műszaki fejlesztésekkel, beszerzésekkel kapcsolatban kapott megbízásokat. Talán megmarad sikeres tanácsadó- vállalkozónak, ha nem ismerkedik meg Pécsett későbbi üzlettársával, a hidrológus- közgazdász Udud Péterrel, aki a másoddiplomáját az ásványvizekből írta. Találkozásuk után nem sokkal közös céget alapítottak, amely tavaly ünnepelte tizedik születésnapját. Azóta az ásványvíz-tanácsadásban abszolút piacvezetők lettek, a Theodora Kereki, a Naturaqua és a Nestlé Aquarel komplex fejlesztése is az ő nevükhöz fűződik. Ezek után az ország termálkincsével, fürdőfejlesztésekkel is elkezdtek foglalkozni, és turisztikai, területfejlesztési jellegű tanácsadást is végeznek, szállodafejlesztőknek, golfpályaépítőknek dolgoznak. Partnereik között ott találjuk a legnagyobb hazai fürdőket és fürdővárosokat, ők készítik a Duna és a Tisza komplex turisztikai fejlesztési programját. Ők mérték fel az ország termálkincsét, és ők dolgozták ki Hajdúszoboszló, Hévíz, Bükfürdő, Gyula, Sárvár és Zalakaros komplex fejlesztési tervét. „Az elnyert támogatásokat tekintve is piacvezetők vagyunk” – emeli ki Nádasi Tamás. Az évek során öt irodát nyitottak Magyarországon, a főváros mellett Nagykanizsán, Pécsett, Balatonfüreden és Debrecenben. 50 főállású munkatárssal, több száz alvállalkozóval dolgoznak, olyan elismert szakembereket szerződtettek, mint Gellai Imre vagy Lingauer János.

Az Aquaprofit készíti az Észak-Alföld arzénmentesítési programját, melynek csupán a tervezési projektköltségvetése 500 millió forint. Van irodájuk Csíkszeredán, elkészítették Borszék településfejlesztési koncepcióját, most Szováta és Málnásfürdő megbízásából dolgoznak. Zágrábban, Brüsszelben és Limában is működik képviseletük, és a jövőben további külföldi érdekeltségekkel bővül a cég. Nádasi Tamás úgy látja, szakterületeiken nemzetközi léptékben is meghatározó tanácsadó céggé nőtték ki magukat, idén Kínában is indul egy projektjük. A hazai turizmus fejlődését illetően Nádasi Tamás úgy véli, hogy 2007-től Magyarországon a komplex gyógyhelyi fejlesztéseknek kell előtérbe kerülniük. Egy-két komolyabb zöldmezős fürdőberuházást érdemes még megvalósítani az országban, de csak úgy, hogy ne a meglevő fürdők rovására menjen a fejlesztés. „Ma már tudjuk, mekkora az ország hévízkészlete, a Széchenyi- terv idején ez a felmérés még hiányzott. Akkor azért történt néhány elhibázott fejlesztés is, ebben a ciklusban ezt elkerülhetjük. A fejlesztések mottója a fenntarthatóság kell hogy legyen!” – emelte ki. A gyógyüdülőhelyek új ügyfélkörrel bővíthetnék forgalmukat, ha kisebb kapacitású, de modern konferencia-központok épülnének a népszerűbb gyógyhelyeken. Hajdúszoboszlón, ahol évente csaknem kétmillió vendég fordul meg, biztosan érdemes lenne egy ilyet építeni. Nyugaton már bevált ez a koncepció – hangsúlyozta végezetül Nádasi Tamás.

70 literes fogyasztás

Az Ásványvizek könyvéből tanácsot kapnak a fogyasztók arról, hogy mit vásároljanak, ha az átlagosnál magasabb vagy éppen alacsonyabb magnézium- vagy kalciumkoncentrációjú terméket szeretnének inni. A kiadvány összegyűjti és kategorizálja a Magyarországon kapható természetes ásványvizeket, forrásvizeket és gyógyvizeket, valamint a világ különböző tájairól származó, legismertebb importvizek között is elkalauzol minket. A közel 200 oldalas könyvet 120 színes fotó és grafika illusztrálja. A tavalyi statisztikák szerint minden magyarra 70 liter megvásárolt ásványvíz jutott, és a fogyasztás növekedésével számolnak.

Fotó: Magyar Dávid

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.