A beaujolais-nak is betett a covid

Negyedével csökkent idén a híres francia éttermi bor, a beaujolais forgalma.

A hagyomány szerint november harmadik csütörtökén borünnepet szokás rendezni a Beaujolais-borvidéken, de ezt idén a járvány miatt törölték. A termelők idén változtattak stratégiájukon, és nem az éttermeknek, hanem egyéni vendégkörnek adják el a borokat, adja hírül az euronews portál.

Ezek a helyi, minőségi borok ezért most csak  6-10 euróért kerülhetnek a családjaikkal otthon maradó emberekhez, aki számára ez megfizethető palackonkénti ár. A szupermarketláncok sem kínálnak olcsóbban borokat, ezért a belföldi eladásra összpontosítva meg lehet menteni a pincészet idei évét.

Bár 30 százalékkal kevesebb lesz a forgalom egy jó évhez képest a borászok szerint. Az éttermek bezárása veti vissza a forgalmat, valamint az export csökkenése. A Beaujolais Nouveau fő vásárlója az Egyesült Államok és Japán, Európán belül a svájci és a brit partnerek.

Érdemes megnézni, hogyan alakul az export a pandémia évében. A Château de Bellevue szőlőiből bort készítő Maison Loron pincészet háromszáz éve prosperál, külföldön is kedvelt az innen származó beaujolais. Hektárok tucatjain terem a szőlő, a bor felét adják el exportra. A jelenlegi igazgató négy éve vezeti a borházat, a világjárvány eddig a legnagyobb kihívás számára. Philippe Bardet úgy érzi, hogy idén már önmagában nem elég, hogy jó minőségű a boruk. A japán piacról folyamatosan csökken a megrendelés, ahogy Amerikából és a britektől is.

A Beaujolais Nouveau éttermi bor, de a vendéglátóhelyek bezárása, az ünnepi rendezvények elmaradása visszaveti a fogyasztást sok országban. Összességében negyedével eshet a Beaujolais Nouveau forgalma az idén. A termelők a helyi vásárlókra szabott árakkal és kiszállítással igyekeznek ellensúlyozni az export csökkenését. A bor nem maradhat a hordókba, jövőre már az új termés kerül a pincékbe.

Forrás: Euronews


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.