A hagyomány szerint november harmadik csütörtökén borünnepet szokás rendezni a Beaujolais-borvidéken, de ezt idén a járvány miatt törölték. A termelők idén változtattak stratégiájukon, és nem az éttermeknek, hanem egyéni vendégkörnek adják el a borokat, adja hírül az euronews portál.
Ezek a helyi, minőségi borok ezért most csak 6-10 euróért kerülhetnek a családjaikkal otthon maradó emberekhez, aki számára ez megfizethető palackonkénti ár. A szupermarketláncok sem kínálnak olcsóbban borokat, ezért a belföldi eladásra összpontosítva meg lehet menteni a pincészet idei évét.
Bár 30 százalékkal kevesebb lesz a forgalom egy jó évhez képest a borászok szerint. Az éttermek bezárása veti vissza a forgalmat, valamint az export csökkenése. A Beaujolais Nouveau fő vásárlója az Egyesült Államok és Japán, Európán belül a svájci és a brit partnerek.
Érdemes megnézni, hogyan alakul az export a pandémia évében. A Château de Bellevue szőlőiből bort készítő Maison Loron pincészet háromszáz éve prosperál, külföldön is kedvelt az innen származó beaujolais. Hektárok tucatjain terem a szőlő, a bor felét adják el exportra. A jelenlegi igazgató négy éve vezeti a borházat, a világjárvány eddig a legnagyobb kihívás számára. Philippe Bardet úgy érzi, hogy idén már önmagában nem elég, hogy jó minőségű a boruk. A japán piacról folyamatosan csökken a megrendelés, ahogy Amerikából és a britektől is.
A Beaujolais Nouveau éttermi bor, de a vendéglátóhelyek bezárása, az ünnepi rendezvények elmaradása visszaveti a fogyasztást sok országban. Összességében negyedével eshet a Beaujolais Nouveau forgalma az idén. A termelők a helyi vásárlókra szabott árakkal és kiszállítással igyekeznek ellensúlyozni az export csökkenését. A bor nem maradhat a hordókba, jövőre már az új termés kerül a pincékbe.
Forrás: Euronews