Francois Léveque grand cru-re specializálódott Bordeaux-i kereskedő szerint ezeknek a nagyon nagy márkáknak az ára sohasem csökkenhet túlságosan alacsony szintre, ő a bort még a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben is biztos értéknek tekinti.
A 2011-es évjárat éghajlati feltételei előre vetítik: kevésbé lesznek homogének a vörösborok, mint az előző két esztendőben, ezért a júniusban kezdődő árusítás árcsökkenést hozhat – vélte ugyanakkor Denis Dubourdieu, egy befolyásos önológus úgy véli, hogy. Ennek mértékét azonban ma még nem lehet megjósolni, mivel a fényűzés jelképei között a bor előkelő helyen áll, és a délnyugat-franciaországi, bordeaux-i borok megelőzik versenytársaikat. „2000-ben történt a fordulat, akkor azt mondták, soha többé nem lesznek hasonló árak. Csakhogy az azóta eltelt tíz év alatt ötször változott az árszint” – mondja Léveque.
A 2008-as világválságban azt lehetett volna gondolni, hogy a legcsodásabb nektárok ára is esni fog. Nem ez történt, bár a 2007-es évjárat, amely 2009-től került forgalomba, nem lelkesítette fel a bordeaux-i kereskedőket, akik a grand cru borok 90 százalékát veszik meg. A véletlen azonban úgy hozta, hogy 2009-ben és 2010-ben kitűnő időjárási viszonyok közepette két egymást követő kiváló évjárat következett. Az, hogy erre akkor került sor, amikor éppen megrendült a bizalom a tőzsdében, magasra srófolta a legismertebb Bordeaux-i borok árát. A biztos menedéknek tekintett márkákba ázsiai és amerikai nyugdíjalapok is befektettek.
Az Idealwine internetes borászati portál összehasonlító táblázata szerint 2005-ben a primőr vásáron 538 eurós áron forgalmazott Petrus 2010-ben 2457 eurót ért, ami 356 százalékos többletértéket jelent. Egy palack Lafite-Rothschild ára 490 euróról 1037 euróra nőtt (+111 százalék), a Chateau Margaux palackja 600 euróról 694-re (+15 százalék), a Latouré 600 euróról 784-re (+30 százalék) emelkedett – idézi az MTI a portált.
A Bordeaux-i bor számára ez valóságos aranykor, és a tulajdonosok meg vannak győződve arról, hogy a trend tartós lesz. „Általános az egyetértés abban, hogy a bordeaux-i borok fogyasztói bázisa a feljövő országoknak köszönhetően tovább fog bővülni, ez táplálja a spekulációt” – jelentette ki Jean-Guillaume Pratts, a Cos d'Estournel birtok tulajdonosa, amely Saint Estephe nevű második grand cru boráról nevezetes. Lilian Barton, a Léoville-Barton márka tulajdonosa lehűti a lelkesedést: igaz ugyan, hogy gyarapodik a fogyasztók száma, de egyre hozzáértőbbek lesznek. Ha a legdrágább fajták ára nem csökken eléggé, a vevők képesek lesznek arra, hogy nemet mondjanak és más nagy bordeaux-i borokhoz pártoljanak át.
A bornak azonban van egy olyan tulajdonsága, amellyel a többi luxustermékek nem rendelkeznek. Egy évjárat, különösen egy rendkívüli évjárat csak egyszer létezik – hangsúlyozta Barton asszony. És ha a vevők nem tudják pénzzé tenni, a legrosszabb esetben még mindig megihatják – fűzte hozzá Francois Léveque. (Agromonitor)
A Bordeaux-i a válságban is Bordeaux-i
Bár a 2011-es évjárat elmarad a korábbiaktól, a francia luxus jelképévé vált Bordeaux-i borok közül több felkapott márka várhatólag továbbra is több száz eurós árat érhet el palackonként - írja az Agromonitor.

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen
Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.

Borünnep Szegeden
A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból
Műanyag fóliadarab lehet benne.

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese
Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen
Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival
Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál
A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje
Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.

Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból
A nagykóstolón több mint húsz Kárpát-medencei pincészet mintegy ötven borával ismerkedhetnek meg a látogatók.

Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején
Ismét megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.