A Google a HoReCa Meetupon

A felhasználók fele turisztikai témákat ma már mobilon keres, növekszik a márkakeresések aránya, a vidéki desztinációk, a gasztronómia és a spa területén pedig komoly fejlődési lehetőség mutatkozik a külföldi turisták vonzására – derült ki a Google Magyarország elemzéséből, amelyet Erdős Ádám iparági vezető és Bogdán Barnabás elemző ismertettek.

A Google 2016-18 közötti anonim, nyelvtől független keresési adatokat feldolgozó elemzéséből kiderült, hogy évente nagyjából 10 százalékkal növekszik a turizmussal kapcsolatos keresések száma, ám a csúcsidőszak kissé eltolódott: míg 2016-ban az augusztus, két évvel később a július volt e téren a legaktívabb hónap, miközben a last minute utakra komolyan emelkedett a keresések száma. A márka/generikus keresések arányát vizsgálva jól látszik, hogy a konkrét brandekkel kapcsolatos keresések aránya két év alatt 16-ról 20 százalékra emelkedett, és ez idő alatt a mobiltelefonos keresések száma is komolyan erősödött: ma a felhasználók fele okostelefonján böngészi a turisztikai szolgáltatásokat.

Az országokra irányuló keresések toplistáját Olaszország vezeti, őt Horvátország és Ausztria követi, ám ha a szezonalitást nézzük, a kép már árnyaltabb. Ausztria, Spanyolország, az USA, Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország egész évben népszerű, míg olasz, horvát, görög szlovén lehetőségek csak szezonálisan keltik fel komolyabban az érdeklődést. A városok terén Bécs, Barcelona, London, Prága, Róma a legnépszerűbbek, belföldön viszont Budapest toronymagasan vezeti a mezőnyt Siófok, Hajdúszoboszló, Miskolc és Balatonfüred előtt.

És milyen országok turistáit érdekeljük leginkább? Főként Németország, az Egyesült Királyság, Olaszország, Lengyelország és az USA potenciális látogatói keresnek ránk, a témákat tekintve pedig a top látnivalók, a bárok és éjszakai élet, a városnéző utak, a spa és aquaparkok, majd a gasztronómia jön sorrendben.


Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel

Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel 

Három magyar résztvevő a mikulovi Nemzetközi Borturizmus Konferencián.
Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére

Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére 

Az Etyeki Pezsgő hivatalosan eredetvédett státuszt kapott.
Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban

Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban 

Hagyományteremtő„Balaton Expo”-n jelent meg a régió kínálata a Balaton asztalán.
Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek

Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek 

Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja működését Magyarország vezető újrahasználati rendszere, a Cup Revolution.
Felvásárolták az albán Spar-hálózatot

Felvásárolták az albán Spar-hálózatot 

Koszovó legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Viva Fresh Store felvásárolta a Spar Albánia üzleteit a helyi Balfin befektetési csoporttól.
Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben

Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben 

Ki mondta, hogy a balatonfüredi borvidék kizárólag fehérborok készítéséhez kiváló terület?
Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás

Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás 

Az első tünetek kedden jelentkeztek a Levél településen található, 3000 egyedet számláló szarvasmarha-állományban.
Jön egy stílusos villásreggeli

Jön egy stílusos villásreggeli 

Stílusos Vidéki Villásreggeli Fesztivál és majális- egy igazán ragyogó program a gasztronómia és az utazás szerelmeseinek.
Megújult étlappal vár az etyeki birtok

Megújult étlappal vár az etyeki birtok 

Defend Márk séf és csapata tálalásában mutatják be a friss ötletekre és szezonális alapanyagokra épülő megújult étlapot.
Zenés-táncos estek a Gundelben

Zenés-táncos estek a Gundelben 

Hagyományélesztés modern köntösben: áprilistól zenés-táncos estek a Gundelben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.