A Google a HoReCa Meetupon

A felhasználók fele turisztikai témákat ma már mobilon keres, növekszik a márkakeresések aránya, a vidéki desztinációk, a gasztronómia és a spa területén pedig komoly fejlődési lehetőség mutatkozik a külföldi turisták vonzására – derült ki a Google Magyarország elemzéséből, amelyet Erdős Ádám iparági vezető és Bogdán Barnabás elemző ismertettek.

A Google 2016-18 közötti anonim, nyelvtől független keresési adatokat feldolgozó elemzéséből kiderült, hogy évente nagyjából 10 százalékkal növekszik a turizmussal kapcsolatos keresések száma, ám a csúcsidőszak kissé eltolódott: míg 2016-ban az augusztus, két évvel később a július volt e téren a legaktívabb hónap, miközben a last minute utakra komolyan emelkedett a keresések száma. A márka/generikus keresések arányát vizsgálva jól látszik, hogy a konkrét brandekkel kapcsolatos keresések aránya két év alatt 16-ról 20 százalékra emelkedett, és ez idő alatt a mobiltelefonos keresések száma is komolyan erősödött: ma a felhasználók fele okostelefonján böngészi a turisztikai szolgáltatásokat.

Az országokra irányuló keresések toplistáját Olaszország vezeti, őt Horvátország és Ausztria követi, ám ha a szezonalitást nézzük, a kép már árnyaltabb. Ausztria, Spanyolország, az USA, Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország egész évben népszerű, míg olasz, horvát, görög szlovén lehetőségek csak szezonálisan keltik fel komolyabban az érdeklődést. A városok terén Bécs, Barcelona, London, Prága, Róma a legnépszerűbbek, belföldön viszont Budapest toronymagasan vezeti a mezőnyt Siófok, Hajdúszoboszló, Miskolc és Balatonfüred előtt.

És milyen országok turistáit érdekeljük leginkább? Főként Németország, az Egyesült Királyság, Olaszország, Lengyelország és az USA potenciális látogatói keresnek ránk, a témákat tekintve pedig a top látnivalók, a bárok és éjszakai élet, a városnéző utak, a spa és aquaparkok, majd a gasztronómia jön sorrendben.


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.