A Heinekenen is lendített a foci VB

A világ harmadik számú söripari csoportja, a holland Heineken szerdán 695 millió eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, 42 százalékkal többet a tavalyi első félévi 489 millió eurónál - írja a ProfitLine.hu.

A forgalma 5,2 százalékkal 7,52 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 7,147 milliárdhoz képest. A profit szervesen - vagyis változatlan valutaárfolyamokkal és csoportösszetétellel számolva - 17 százalékkal nőtt egyszeri tételek nélkül, a forgalom viszont 2 százalékkal kisebb volt így az egy évvel korábbinál.

Az első félévben 86,4 millió hektoliter sört adott el a csoport, ez 11 százalékkal több a tavalyi első félévi 78 milliónál, de szervesen 2,3 százalékkal csökkent a mennyiség. A Heineken magyar részlege, a soproni székhelyű Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. 4-5 százalékos árbevétel-növekedésre számít idén a tavalyi, 1 százaléknál kisebb bővülés után.

Tavaly a cég 47 milliárd forint nettó bevételt ért el, miközben az értékesítés 6 százalékkal 1,993 millió hektoliterre csökkent. Ez jobb, mint az iparági átlag: a múlt évben a magyarországi cégek sörértékesítése mintegy 12 százalékkal fogyatkozott meg, a belföldi eladások ennél kevésbé, 9 százalékkal mérséklődtek a Magyar Sörgyártók Szövetségének (Sörszövetség) tudomása szerint.

Így a Heineken Hungária Zrt. piaci részesedése tavaly 29,4 százalékra nőtt a 2008-as 28,5 százalékról . A Heineken Hungária adózott eredménye tavaly 3 milliárd forint volt, 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az exportja 7,7 százalékkal 150 ezer hektoliterre nőtt.

A Heineken csoport egészében, átvészelve a 2008-as meredek zuhanást és folytatva a bővülést felvásárlások révén, tavaly 1,018 milliárd eurós adózott eredményt ért el, majdnem ötször többet a 2008-as 209 milliónál. A bevétele 14,701 milliárd euróra nőtt 14,319 milliárdról. Tavaly 159,1 millió hektolitert sört adtak el világszerte, kissé kevesebbet a 2008-as 161,5 milliónál. (ProfitLine.hu)


Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.