A METRO a magyar dinnyére szavaz

A METRO Kereskedelmi Kft. elkötelezett a magas minőségű élelmiszerek értékesítése mellett, s ezért döntött úgy, hogy kizárólag magyar dinnyetermelők áruját kínálja professzionális partnereinek az idei szezonban.

A vállalat aktív megfigyelőként követi a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) munkáját, mert mind az idényzöldségek, mind pedig a szezonális gyümölcsök esetében a már említett magas minőségi elvárást a rövid szállítási utak szolgálják leginkább. A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal, a FruitVeB és a termelők legutóbbi találkozóján amelyen a METRO is részt vett bejelentették, hogy 2011-ben a hazai dinnyetermelők jó minőségre és jó hozamokra számítanak, ugyanakkor az értékesítésben komoly fennakadásokat tapasztalnak. Ebben a helyzetben a METRO számára az egyetlen logikus lépés csak az lehetett, hogy elkötelezi magát a magyar termelők és ezzel együtt a garantált minőség mellett – saját maga, a termelők és persze nem utolsó sorban a végső fogyasztók érdekében. Az egyeztető ülésen a görögdinnye osztályozásáról, kereskedelmi regisztrációjáról és marketing támogatásáról volt szó többek között.

„A METRO világszerte úgy alakítja tevékenységét, hogy összhangba kerüljön környezetével – a helyi termelők előtérbe helyezése ezt mind ökológiai, mind gazdasági, mind pedig társadalmi szempontból indokolja. A dinnye például 15 000 magyar ember megélhetését biztosítja” – mondta Dicse László, a METRO Kereskedelmi Kft. ultrafriss központi beszerzője. „Büszkék vagyunk arra, hogy cégünk Magyarországon is elkötelezett a hazai termelők áruja mellett. Tudatában vagyunk annak, hogy a METRO kiemelten fontos szerepet játszik a magyar kereskedelmi kultúra alakításában, hiszen mintegy 30 000 kiskereskedelmi partnere révén az ország minden pontján jelen van. Éppen ezért határoztuk el, hogy HoReCa és kiskereskedő partnereinkhez csak a kiváló minőségű, magyar termelőktől származó dinnyét juttatjuk el” – folytatta Dicse László, aki szerint a dinnyét, bár görög jelzővel illetik idehaza, de népszerűsége révén akár hungarikumnak is lehet tekinteni.

Az idei év nem csupán minőségben, de mennyiségben is átlagon felülinek ígérkezik. A várhatóan mintegy 178 ezer tonna össztermésből több mint 100 ezer tonnát a fő termőterületnek számító Békés megyében takarítanak be. A délkeleti megyében sok család számára egzisztenciális kérdés a dinnye értékesítés – jó áron, korrekt feltételek mellett, megbízható partnerekkel. Ennek elősegítése érdekében a FruitVeB egy tizenöt millió forint összegű promóciós kampányt indított a magyar dinnye eladásának ösztönzésére júliusban.

Mint azt Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke elmondta, hogy „a magyar dinnye eladásának ösztönzésére azért van szükség, mert ezekben a napokban kezdődött meg a magyarországi görögdinnye szedése, de sok elárusítóhelyen még jelentős mennyiségű, Európa déli államaiból származó dinnye vár eladásra.”

A magyar dinnye forgalmának növelése érdekében a METRO 2011. július 7-től nyár végéig egyes áruházainak parkolójában (Budaörs, Ferencváros, Debrecen, Kelet-Pest, Pécs, Győr, Szombathely) külön standokat hozott létre, ahol a zöldség-gyümölcs osztályok mellett szintén lehet vásárolni hazai dinnyét. A vállalat ezenfelül saját akciós újságjaiban és az eladóterületein is biztosít felületet a hazai dinnye népszerűsítésére és a magyar termék kizárólagosságának megjelenítésére, illetve a szakmai szervezetekkel közösen kóstoltatást végez és szórólapokkal, eladáshelyi anyagokkal is segíti a dinnye népszerűsítését. A METRO egyébként alku nélkül az ajánlott eladási árat fogadta el termelő beszállóitól.


Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől 

Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme

Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme 

A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék

Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék 

A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját

Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját 

A kísérletre Dobos C. József cukrász halálának 100. évfordulójának tiszteletére került sor.
Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől

Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől 

Közös pizzázással támogatja a Virtuózok fiatal tehetségeit az Alelí Budapest étterem.
Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.