A vállalat aktív megfigyelőként követi a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) munkáját, mert mind az idényzöldségek, mind pedig a szezonális gyümölcsök esetében a már említett magas minőségi elvárást a rövid szállítási utak szolgálják leginkább. A Vidékfejlesztési Minisztérium, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal, a FruitVeB és a termelők legutóbbi találkozóján amelyen a METRO is részt vett bejelentették, hogy 2011-ben a hazai dinnyetermelők jó minőségre és jó hozamokra számítanak, ugyanakkor az értékesítésben komoly fennakadásokat tapasztalnak. Ebben a helyzetben a METRO számára az egyetlen logikus lépés csak az lehetett, hogy elkötelezi magát a magyar termelők és ezzel együtt a garantált minőség mellett – saját maga, a termelők és persze nem utolsó sorban a végső fogyasztók érdekében. Az egyeztető ülésen a görögdinnye osztályozásáról, kereskedelmi regisztrációjáról és marketing támogatásáról volt szó többek között.
„A METRO világszerte úgy alakítja tevékenységét, hogy összhangba kerüljön környezetével – a helyi termelők előtérbe helyezése ezt mind ökológiai, mind gazdasági, mind pedig társadalmi szempontból indokolja. A dinnye például 15 000 magyar ember megélhetését biztosítja” – mondta Dicse László, a METRO Kereskedelmi Kft. ultrafriss központi beszerzője. „Büszkék vagyunk arra, hogy cégünk Magyarországon is elkötelezett a hazai termelők áruja mellett. Tudatában vagyunk annak, hogy a METRO kiemelten fontos szerepet játszik a magyar kereskedelmi kultúra alakításában, hiszen mintegy 30 000 kiskereskedelmi partnere révén az ország minden pontján jelen van. Éppen ezért határoztuk el, hogy HoReCa és kiskereskedő partnereinkhez csak a kiváló minőségű, magyar termelőktől származó dinnyét juttatjuk el” – folytatta Dicse László, aki szerint a dinnyét, bár görög jelzővel illetik idehaza, de népszerűsége révén akár hungarikumnak is lehet tekinteni.
Az idei év nem csupán minőségben, de mennyiségben is átlagon felülinek ígérkezik. A várhatóan mintegy 178 ezer tonna össztermésből több mint 100 ezer tonnát a fő termőterületnek számító Békés megyében takarítanak be. A délkeleti megyében sok család számára egzisztenciális kérdés a dinnye értékesítés – jó áron, korrekt feltételek mellett, megbízható partnerekkel. Ennek elősegítése érdekében a FruitVeB egy tizenöt millió forint összegű promóciós kampányt indított a magyar dinnye eladásának ösztönzésére júliusban.
Mint azt Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke elmondta, hogy „a magyar dinnye eladásának ösztönzésére azért van szükség, mert ezekben a napokban kezdődött meg a magyarországi görögdinnye szedése, de sok elárusítóhelyen még jelentős mennyiségű, Európa déli államaiból származó dinnye vár eladásra.”
A magyar dinnye forgalmának növelése érdekében a METRO 2011. július 7-től nyár végéig egyes áruházainak parkolójában (Budaörs, Ferencváros, Debrecen, Kelet-Pest, Pécs, Győr, Szombathely) külön standokat hozott létre, ahol a zöldség-gyümölcs osztályok mellett szintén lehet vásárolni hazai dinnyét. A vállalat ezenfelül saját akciós újságjaiban és az eladóterületein is biztosít felületet a hazai dinnye népszerűsítésére és a magyar termék kizárólagosságának megjelenítésére, illetve a szakmai szervezetekkel közösen kóstoltatást végez és szórólapokkal, eladáshelyi anyagokkal is segíti a dinnye népszerűsítését. A METRO egyébként alku nélkül az ajánlott eladási árat fogadta el termelő beszállóitól.