A turisztikai célelőirányzat emelését kérik a szállodások

A jövő évi költségvetésben tervezett turisztikai célelőirányzat felülvizsgálatát, illetve minimum az idei összegre való emelését javasolja a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ).

A szervezet az MTI-hez kedden eljuttatott állásfoglalásában kiemeli: a 2014. évi költségvetési törvényjavaslat turisztikai célelőirányzatában mindössze 9,9 milliárd forint szerepel, ami 20,8 százalékkal kisebb az idei 12,5 milliárd forintos keretnél. (A jövő évi TC tervezett alakulásáról szólt két korábbi cikkünk, az egyik itt, a másik emitt olvasható.)

A célelőirányzatból finanszírozzák a Forma-1-es Magyar Nagydíj állami támogatását, ez 2014–ben várhatóan körülbelül 6 milliárd forint lesz. A keretből kell fedezni egyéb célfeladatokat - például a szúnyogirtást, a kulturális alap támogatását -, ami mintegy 7-800 millió forint, a Magyar Turizmus Zrt. éves működési költségei pedig mintegy 2 milliárd forintot tesznek ki. Így a bel- és külföldi nemzeti marketingre összesen körülbelül 1,5 milliárd forint jut, csupán a fele az ideinek - összegzi az MSZÉSZ.

A 2014. évi turisztikai marketing költségvetésének tervezett, rendkívül alacsony szintje veszélyezteti a válságból éppen kilábaló magyar turizmus növekedését - hívja fel a figyelmet állásfoglalásában a szövetség.

Az MSZÉSZ emlékeztet: az elmúlt két évben tapasztalt forgalomnövekedés ellenére a hazai szállodák teljesítménye várhatóan csak az idén fogja nominálisan elérni a 2007. évi szintet. Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (REVPAR) azonban országos átlagban reálértében még az idén is körülbelül 20 százalékkal elmarad a hat évvel ezelőttitől.

A MALÉV csődjét követő, a vendégösszetételben bekövetkezett változások az alacsonyabb fizetőképességű, döntően szabadidős vendégkört bővítették, de negatívan hatottak a 4–5 csillagos szállodák iránti keresletre. A nemzeti marketingre, Budapest turizmusának promóciójára rendelkezésre álló költségvetés az elmúlt években is messze elmaradt a kívánatostól, a versenytársak ráfordításaitól - hangsúlyozza a szövetség.

Az MSZÉSZ szerint a helyzetet évek óta súlyosbítja az a tény, hogy a regionális és helyi marketing, annak szervezete és forrása rendezetlen, az önkormányzatok a beszedett idegenforgalmi adó jelentős részét nem turisztikai célokra használják. Az európai országok közötti erős nemzetközi versenyben a tervezett nagyon alacsony költségvetéssel a magyar turizmusnak nincs esélye helytállni.

A turisztikai ágazat gazdaságélénkítő és munkahelyteremtő szerepét, multiplikátor hatását a drasztikusan csökkentett költségvetés rontaná, ami súlyos károkat okozna a nemzetgazdaságnak - hangsúlyozza állásfoglalásában az MSZÉSZ.

Forrás: MTI


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.