A "Sake Viva!" egy olyan verseny, ahol szlogent vagy más ötleteket keresnek, amivel vonzóvá tehetik az alkoholfogyasztást a 20-39 év közötti korosztály számára. Az ötleteket szeptember 9-ig várja az adóhivatal.
Azokat, akik bekerülnek a döntőbe, októberben szakértők segítik az ötletük tovább fejlesztésében, a végső győztest novemberben hirdetik ki, adja hírül az euronews.com portál.
Egy átlagos japán 1995-ben még évi 100 liter alkoholos italt fogyasztott, 2020-ra ez 75 literre, az ebből befolyó forgalmi-adóbevétel pedig 5 százalékról 1,7 százalékra csökkent . A további csökkenést a japán kormány az alkoholos italok árának emelésével próbálja ellensúlyozni.
A japán adóhivatal létrehozott a versenynek egy külön weboldalt, ahol arról írnak, hogy az alkoholfogyasztás csökkenése mögött az elöregedő társadalom és a világjárvány miatt megváltozott szokások állnak. Ezért a versennyel a népszerűsítésén túl az is a céljuk, hogy "újjáélesszék az ágazatot".
A japán kormányt amúgy sokan bírálják a kampány miatt. "Nagyon rossz reklám az országunknak", mondta Hoszaka Noboru, a "Nem az alkoholra" alkoholfogyasztást ellenző egyesület vezetője.
A kormány a kritikákra válaszul emlékeztette az embereket, hogy ne feledjék: mértékkel fogyasszanak alkoholt.
A teljes hír ITT található.
Forrás: Euronews