Alkoholfogyasztásra ösztönzi a japán fiatalokat az adóhivatal

Fiataloknak szóló, az alkoholfogyasztás népszerűsítését célzó kampányt indított a japán adóhatóság.

A "Sake Viva!" egy olyan verseny, ahol szlogent vagy más ötleteket keresnek, amivel vonzóvá tehetik az alkoholfogyasztást a 20-39 év közötti korosztály számára. Az ötleteket szeptember 9-ig várja az adóhivatal.

Azokat, akik bekerülnek a döntőbe, októberben szakértők segítik az ötletük tovább fejlesztésében, a végső győztest novemberben hirdetik ki, adja hírül az euronews.com portál.

 

Egy átlagos japán 1995-ben még évi 100 liter alkoholos italt fogyasztott, 2020-ra ez 75 literre, az ebből befolyó forgalmi-adóbevétel pedig 5 százalékról 1,7 százalékra csökkent . A további csökkenést a japán kormány az alkoholos italok árának emelésével próbálja ellensúlyozni.

A japán adóhivatal létrehozott a versenynek egy külön weboldalt, ahol arról írnak, hogy az alkoholfogyasztás csökkenése mögött az elöregedő társadalom és a világjárvány miatt megváltozott szokások állnak. Ezért a versennyel a népszerűsítésén túl az is a céljuk, hogy "újjáélesszék az ágazatot".

A japán kormányt amúgy sokan bírálják a kampány miatt. "Nagyon rossz reklám az országunknak", mondta Hoszaka Noboru, a "Nem az alkoholra" alkoholfogyasztást ellenző egyesület vezetője.

A kormány a kritikákra válaszul emlékeztette az embereket, hogy ne feledjék: mértékkel fogyasszanak alkoholt.

A teljes hír ITT található.

Forrás: Euronews


 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.
Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon

Összehangolt NAV-ellenőrzés a Nagybani Piacon 

A híradások szerint 70 embert elvittek – akik közül többeket le is tartóztattak.
CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért

CSR-akció a fenntartható Bátor Táborért 

Ezzel az adománnyal a Master Good a Bátor Tábor nyári táborainak megvalósításához járult hozzá.
Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo

Visszahívja édességeit Hollandiában a Haribo 

Kannabiszt találtak bennük.
Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján

Új vizeken Rácz Jenő: házias ízeket kínáló éttermet nyitott a Balaton északi partján 

Alaposan felkavarva a tó állóvizét: május 29-én megnyílt az Ypsilon by Rácz Jenő étterem az alsóörsi Ypsilon Yacht Club területén.
Török esten Pesten – az elegáns Andrássy Gardenben

Török esten Pesten – az elegáns Andrássy Gardenben 

A Török Konyha Hetének ünnepe , amikor a kultúra egy este alkalmával a tányérra kerül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.