Óriási növekedés az alkoholmentes sörök piacán

Jelentősen bővült az alkoholmentes sörök és radlerek forgalma a HEINEKEN Hungáriánál az elmúlt öt évben. Az ilyen termékek Európa szerte az 1980-as évek óta elérhetőek, hazánkban pedig a '90-es években jelentek meg nagyobb mennyiségben, az elmúlt években azonban robbanásszerű növekedést figyelhettünk meg.

A Heineken 0.0 alkoholmentes sör egy év alatt megduplázta a forgalmát, míg az alkoholmentes radlerek értékesítése 2014 óta 130 százalékkal nőtt – közölte a HEINEKEN Hungária. A vállalat ezért 0.0% Zóna elnevezéssel egységes kereskedelmi megjelenést biztosít az alkoholmentes termékeinek, és továbbra is támogatja az ittas vezetés visszaszorítását célzó aktivitásokat.

A gyümölcsös ízesítésű radlerek piaca erősen szezonális, a fogyasztók az időjárás függvényében, inkább a nyárias hőmérsékletű hónapokban vásárolják ezeket. Ezzel együtt a termékkategória értékesítése dinamikusan növekszik, az elmúlt öt évben 130 százalékkal többet adott el ezekből a termékekből a HEINEKEN Hungária. A nagy arányban magyar gyümölcsökből készülő ízesített radlerek mellett az alkoholmentes sörök piaca is nő.

Kétféle technológia

Az alkoholmentes sörök előállítása igazi kihívás a gyártóknak, akik kétféle technológia közül választhatnak. Az egyik, a sör alapját adó maláta erjedésének megszakítása, ebben az esetben nem képződik alkohol az italok előállítása során. Költségesebb és bonyolultabb módszer az alkohol teljes mértékű kivonása az erjedt, alkoholos sörökből. Ezzel az eljárással készül a Heineken 0.0 is, így a fogyasztók a közkedvelt Heineken lager ízt kapják.

Az alkoholmentes radlerek térnyerésének trendje olyannyira erős, hogy mindeközben az alkoholos radlerek értékesített mennyisége 45%-kal csökkent öt év alatt, a teljes piacot érintően. Ebből látszik, hogy amíg az alkoholmentes termékek fogyasztási alkalmainak lehetősége egyre nő, addig az alacsony alkoholtartalmú italokat kevésbé választják a fogyasztók.

„Az alkoholmentes radlerek piaca tartósan növekszik Magyarországon, ez a folyamat illeszkedik a nemzetközi trendekhez. Egyre többen választják ezeket az italokat azért, mert természetes alapanyagokat tartalmaznak, mint például a maláta vagy a komló" – mondta Balogh Barbara, a HEINEKEN Hungária marketing igazgatója.

„Az alkoholmentes termékek iránti, növekvő fogyasztói igény miatt szerettük volna egy ernyő alá vonni az összes ilyen terméket, ezért alakítottuk ki a boltokban a 0.0% Zónát. Az ilyen hűtőkben és a polcokon az összes alkoholmentes termékünk egyszerűen megtalálható, a Heineken 0.0-tól a Soproni radlerekig" – tette hozzá Balogh Barbara.

A 0.0% Zóna kereskedelmi megjelenítése része azon kezdeményezéseknek is, amelyekkel a HEINEKEN Hungária az ittas vezetés visszaszorításáért küzd. A HEINEKEN globálisan ezért a jó ügyért közös kampányt indított David Coulthard volt Formula-1® pilótával, a HEINEKEN Hungária pedig egyedülálló kezdeményezésként felkérte az Intim Torna Illegál zenekart, hogy írjon dalt és forgasson klipet az ittas vezetés veszélyeiről. A „Zenével az ittas vezetés ellen” kampány keretében elkészült a Feltöltve című szám és klip idén debütált.


Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.