Az érdekvédők kinyírnák Ronaldot?

Véglegesen nyugdíjazná a McDonald's gyorsétteremlánc reklámfiguráját egy, a tisztességtelen vállalati magatartás ellen fellépő amerikai non-profit szervezet, a bostoni székhelyű Corporate Accountability International (CAI)- írja a Pénzcentrum.

A fogyasztóvédők azt kifogásolják a vörös és arany öltözékben pompázó Ronald McDonald névre keresztelt bohóccal kapcsolatban, hogy rajta keresztül a hamburgerlánc a marketing kampányokkal szemben védtelen, legfiatalabb korosztályt veszi célba. A szervezet ügyes fogásnak találja a McDonald's részéről, hogy a gyermekeket játékosan próbálja rávenni egészségtelen ételeik fogyasztására.A McDonald's azonnal visszautasította a szervezet vádjait.

A cég Ronald McDonaldot alapvetően pozitív figurának tartja, aki hatásosan kommunikálja a gyermekek és a családok felé a kiegyensúlyozott és aktív élet fontosságát. Jim Siknner a gyorsétteremlánc elnök-vezérigazgatója a bohóc nyugdíjazásáról pedig úgy nyilatkozott, hogy ez semmi esetre sem fog bekövetkezni - írja a Weekly Word News.

Ronald McDonald névadó és központi figurája a világ számos pontján megtalálható Ronald McDonald Házaknak, melyek jótékonysági feladatokat látnak el. Magyarországon jelenleg két ilyen apartmanház üzemel, mindkettőben súlyosan beteg gyermekek elhúzódó kórházi kezelése esetén nyújtanak szállást az otthonuktól távol lévő, rászoruló családtagoknak. A CAI elismeri a különböző országokban a McDonald's által működtetett alapítványok munkájának hasznosságát, azonban úgy vélik, hogy ez a tevékenység nyugodtan folytatódhatna a gyermekeket célzó marketingfigura részvétele nélkül is. Sőt, a cég marketing-költségvetéséből olyan pénzek szabadulnának fel, melyeket akár át is lehetne csoportosítani a beteg gyermekek és családtagjaik további támogatására.

A McDonald's komoly harcra készülhet, ha megmakacsolja magát, és ellenáll az idén a 47. születésnapját ünneplő bohócot ért támadásoknak. A bostoni érdekvédők ugyanis nem ma kezdték a szakmát. A szervezetet 1977-ben alapították, azóta folyamatosan a világ vezető cégeinek társadalmilag felelőtlen működése ellen küzdenek, legnagyobb győzelműket pedig a General Electric (GE) ellen aratták. Több éves tiltakozás és fogyasztói bojkott után 1993-ra elérték, hogy GE hagyjon fel az atomfegyverekkel való üzleteléssel.

A szervezet a McDonald's reklámarca elleni kampányát még csak két hónapja indította, de már most is több mint 10 ezren biztosították támogatásukról az akciót, köztük több neves amerikai orvos is nevét adta a kezdeményezéshez. A CAI a retireronald.org címen honlapot is indított az akció népszerűsítésére.

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.