Az érdekvédők kinyírnák Ronaldot?

Véglegesen nyugdíjazná a McDonald's gyorsétteremlánc reklámfiguráját egy, a tisztességtelen vállalati magatartás ellen fellépő amerikai non-profit szervezet, a bostoni székhelyű Corporate Accountability International (CAI)- írja a Pénzcentrum.

A fogyasztóvédők azt kifogásolják a vörös és arany öltözékben pompázó Ronald McDonald névre keresztelt bohóccal kapcsolatban, hogy rajta keresztül a hamburgerlánc a marketing kampányokkal szemben védtelen, legfiatalabb korosztályt veszi célba. A szervezet ügyes fogásnak találja a McDonald's részéről, hogy a gyermekeket játékosan próbálja rávenni egészségtelen ételeik fogyasztására.A McDonald's azonnal visszautasította a szervezet vádjait.

A cég Ronald McDonaldot alapvetően pozitív figurának tartja, aki hatásosan kommunikálja a gyermekek és a családok felé a kiegyensúlyozott és aktív élet fontosságát. Jim Siknner a gyorsétteremlánc elnök-vezérigazgatója a bohóc nyugdíjazásáról pedig úgy nyilatkozott, hogy ez semmi esetre sem fog bekövetkezni - írja a Weekly Word News.

Ronald McDonald névadó és központi figurája a világ számos pontján megtalálható Ronald McDonald Házaknak, melyek jótékonysági feladatokat látnak el. Magyarországon jelenleg két ilyen apartmanház üzemel, mindkettőben súlyosan beteg gyermekek elhúzódó kórházi kezelése esetén nyújtanak szállást az otthonuktól távol lévő, rászoruló családtagoknak. A CAI elismeri a különböző országokban a McDonald's által működtetett alapítványok munkájának hasznosságát, azonban úgy vélik, hogy ez a tevékenység nyugodtan folytatódhatna a gyermekeket célzó marketingfigura részvétele nélkül is. Sőt, a cég marketing-költségvetéséből olyan pénzek szabadulnának fel, melyeket akár át is lehetne csoportosítani a beteg gyermekek és családtagjaik további támogatására.

A McDonald's komoly harcra készülhet, ha megmakacsolja magát, és ellenáll az idén a 47. születésnapját ünneplő bohócot ért támadásoknak. A bostoni érdekvédők ugyanis nem ma kezdték a szakmát. A szervezetet 1977-ben alapították, azóta folyamatosan a világ vezető cégeinek társadalmilag felelőtlen működése ellen küzdenek, legnagyobb győzelműket pedig a General Electric (GE) ellen aratták. Több éves tiltakozás és fogyasztói bojkott után 1993-ra elérték, hogy GE hagyjon fel az atomfegyverekkel való üzleteléssel.

A szervezet a McDonald's reklámarca elleni kampányát még csak két hónapja indította, de már most is több mint 10 ezren biztosították támogatásukról az akciót, köztük több neves amerikai orvos is nevét adta a kezdeményezéshez. A CAI a retireronald.org címen honlapot is indított az akció népszerűsítésére.

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.