Az érdekvédők kinyírnák Ronaldot?

Véglegesen nyugdíjazná a McDonald's gyorsétteremlánc reklámfiguráját egy, a tisztességtelen vállalati magatartás ellen fellépő amerikai non-profit szervezet, a bostoni székhelyű Corporate Accountability International (CAI)- írja a Pénzcentrum.

A fogyasztóvédők azt kifogásolják a vörös és arany öltözékben pompázó Ronald McDonald névre keresztelt bohóccal kapcsolatban, hogy rajta keresztül a hamburgerlánc a marketing kampányokkal szemben védtelen, legfiatalabb korosztályt veszi célba. A szervezet ügyes fogásnak találja a McDonald's részéről, hogy a gyermekeket játékosan próbálja rávenni egészségtelen ételeik fogyasztására.A McDonald's azonnal visszautasította a szervezet vádjait.

A cég Ronald McDonaldot alapvetően pozitív figurának tartja, aki hatásosan kommunikálja a gyermekek és a családok felé a kiegyensúlyozott és aktív élet fontosságát. Jim Siknner a gyorsétteremlánc elnök-vezérigazgatója a bohóc nyugdíjazásáról pedig úgy nyilatkozott, hogy ez semmi esetre sem fog bekövetkezni - írja a Weekly Word News.

Ronald McDonald névadó és központi figurája a világ számos pontján megtalálható Ronald McDonald Házaknak, melyek jótékonysági feladatokat látnak el. Magyarországon jelenleg két ilyen apartmanház üzemel, mindkettőben súlyosan beteg gyermekek elhúzódó kórházi kezelése esetén nyújtanak szállást az otthonuktól távol lévő, rászoruló családtagoknak. A CAI elismeri a különböző országokban a McDonald's által működtetett alapítványok munkájának hasznosságát, azonban úgy vélik, hogy ez a tevékenység nyugodtan folytatódhatna a gyermekeket célzó marketingfigura részvétele nélkül is. Sőt, a cég marketing-költségvetéséből olyan pénzek szabadulnának fel, melyeket akár át is lehetne csoportosítani a beteg gyermekek és családtagjaik további támogatására.

A McDonald's komoly harcra készülhet, ha megmakacsolja magát, és ellenáll az idén a 47. születésnapját ünneplő bohócot ért támadásoknak. A bostoni érdekvédők ugyanis nem ma kezdték a szakmát. A szervezetet 1977-ben alapították, azóta folyamatosan a világ vezető cégeinek társadalmilag felelőtlen működése ellen küzdenek, legnagyobb győzelműket pedig a General Electric (GE) ellen aratták. Több éves tiltakozás és fogyasztói bojkott után 1993-ra elérték, hogy GE hagyjon fel az atomfegyverekkel való üzleteléssel.

A szervezet a McDonald's reklámarca elleni kampányát még csak két hónapja indította, de már most is több mint 10 ezren biztosították támogatásukról az akciót, köztük több neves amerikai orvos is nevét adta a kezdeményezéshez. A CAI a retireronald.org címen honlapot is indított az akció népszerűsítésére.

Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.
Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog

Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog 

A dél-koreai mokpang influenszer, aki napjainkban Budapesten hódít hatalmas étvágyával, úgy tűnik, legyőzőre talált néhány kolbász és hurka képében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.