Bejött az éttermeknek a Borszerda

A megszokottnál nagyobb forgalomról és több étel eladásáról számoltak be a Borszerdához csatlakozó éttermek. A minőségi magyar borokat és a kulturált borfogyasztást népszerűsítő akcióban az idei két Borszerdán hozzávetőleg kétszáz étterem adta féláron a kiváló magyar borokat, ezzel csinálva kedvet az étterembe járáshoz.

Az idei két tematikus „Borszerda” akcióhoz összesen több mint 200 vendéglátóhely és borkereskedés csatlakozott, az éttermek 50, a kereskedők pedig legalább 10 százalékos kedvezményt adtak minőségi magyar boraik listaárából. Az alapötlet immár harmadik éve változatlan: az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Bormarketing Alap által támogatott akcióban részt vevő vendéglátóhelyek idén is azokat várták, akik szívesen fogyasztanak minőségi magyar borokat féláron az ebéd vagy a vacsora mellé. A kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minőségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat.

Az akcióhoz csatlakozó éttermek a szokásosnál nagyobb forgalomról számoltak be a Borszerdák napjain. A vendéglősök azzal együtt is sikeresnek tartják a Borszerda-kampányt, hogy egyik-másik helyen elmaradt a forgalom a tavalyitól. E mögött ugyanis a nehéz gazdasági helyzetet látják, nem pedig a magyar borok iránti érdeklődés csökkenését.

Az idei első Borszerda szeptember 21-re esett, akkor a fehérborok voltak terítéken, november 9-én pedig a vörösek következtek. A korábbi Borszerda-kampányokban is részt vevő vendéglősök szerint hosszabb távon annak ellenére is biztosan megéri csatlakozni a Borszerda-sorozathoz, hogy egyből talán nem ellensúlyozza a féláron adott bor okozta bevételkiesést a forgalom növekedése, hiszen érdemes az embereket étterembe járásra szoktatni. Nagy szükség van a boros és a vendéglátós szakma összefogására, s ez az akció kifejezetten jót tesz az együttműködésnek; legközelebb remélhetőleg még több étterem és főleg több borkereskedés csatlakozik az akcióhoz – vélekednek az akcióban részt vevő vendéglősök.

A Borszerdákon a kedvezményes fogyasztás mellett a bor és a gasztronómia összefüggéseit firtató kérdésekre szakszerű választ kaphattak a vendégek. A részt vevő éttermek ajánlásai ugyanis a kóstolás mellett a borok harmonikus gasztronómiai beágyazását is biztosították. Az éttermi borozás alkalmával a bor és a társaság élvezetét a hely atmoszférája, a gasztronómiai élmény és az emelkedett hangulat is fokozza. Gasztronómiai szempontból is praktikus ez a megoldás, hiszen az éppen kinézett ételhez hozzá lehet igazítani az italt – vagy éppen ellenkezőleg, a kóstolni vágyott borhoz a húst, halat, salátát, desszertet.

Az éttermek mellett pincészetek is csatlakozhattak a borfogyasztást népszerűsítő kampányhoz. Ők legalább 10 százalék kedvezményt biztosítottak a vásárlóknak. A pincészetek borkatalógusaiból az érdeklődők már előre kiválaszthatták a beszerezni tervezett szortimentet az interneten.

Jól pörgött a kampány honlapja, a www.borszerdak.hu, ahol asztalt is lehetett foglalni a csatlakozó éttermekbe. A honlapot összesen csaknem tízezren keresték fel, a kampány Facebook-oldala pedig több mint 2300 lájkot gyűjtött össze. A Facebook-oldal látogatói szerencséjüket is kipróbálhatnak: mindkét Borszerdához nyereményjáték kapcsolódott, amik egy sor meglepetést tartogattak a nyertesek számára.

A november 9-i vörösboros Borszerda népszerűsítését a Parlament énekkara is erősítette. A Magyar Országgyűlés képviselőiből álló SZENÁ-TOROK kórus nagy sikerű figyelemfelhívó koncertet adott november 2-án a városligeti Vajdahunyadvárban, majd a koncertet követően minőségi magyar vörösborokat is kóstolhattak a zene- és borkedvelő jelenlévők.


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.