Bejött az éttermeknek a Borszerda

A megszokottnál nagyobb forgalomról és több étel eladásáról számoltak be a Borszerdához csatlakozó éttermek. A minőségi magyar borokat és a kulturált borfogyasztást népszerűsítő akcióban az idei két Borszerdán hozzávetőleg kétszáz étterem adta féláron a kiváló magyar borokat, ezzel csinálva kedvet az étterembe járáshoz.

Az idei két tematikus „Borszerda” akcióhoz összesen több mint 200 vendéglátóhely és borkereskedés csatlakozott, az éttermek 50, a kereskedők pedig legalább 10 százalékos kedvezményt adtak minőségi magyar boraik listaárából. Az alapötlet immár harmadik éve változatlan: az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Bormarketing Alap által támogatott akcióban részt vevő vendéglátóhelyek idén is azokat várták, akik szívesen fogyasztanak minőségi magyar borokat féláron az ebéd vagy a vacsora mellé. A kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minőségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat.

Az akcióhoz csatlakozó éttermek a szokásosnál nagyobb forgalomról számoltak be a Borszerdák napjain. A vendéglősök azzal együtt is sikeresnek tartják a Borszerda-kampányt, hogy egyik-másik helyen elmaradt a forgalom a tavalyitól. E mögött ugyanis a nehéz gazdasági helyzetet látják, nem pedig a magyar borok iránti érdeklődés csökkenését.

Az idei első Borszerda szeptember 21-re esett, akkor a fehérborok voltak terítéken, november 9-én pedig a vörösek következtek. A korábbi Borszerda-kampányokban is részt vevő vendéglősök szerint hosszabb távon annak ellenére is biztosan megéri csatlakozni a Borszerda-sorozathoz, hogy egyből talán nem ellensúlyozza a féláron adott bor okozta bevételkiesést a forgalom növekedése, hiszen érdemes az embereket étterembe járásra szoktatni. Nagy szükség van a boros és a vendéglátós szakma összefogására, s ez az akció kifejezetten jót tesz az együttműködésnek; legközelebb remélhetőleg még több étterem és főleg több borkereskedés csatlakozik az akcióhoz – vélekednek az akcióban részt vevő vendéglősök.

A Borszerdákon a kedvezményes fogyasztás mellett a bor és a gasztronómia összefüggéseit firtató kérdésekre szakszerű választ kaphattak a vendégek. A részt vevő éttermek ajánlásai ugyanis a kóstolás mellett a borok harmonikus gasztronómiai beágyazását is biztosították. Az éttermi borozás alkalmával a bor és a társaság élvezetét a hely atmoszférája, a gasztronómiai élmény és az emelkedett hangulat is fokozza. Gasztronómiai szempontból is praktikus ez a megoldás, hiszen az éppen kinézett ételhez hozzá lehet igazítani az italt – vagy éppen ellenkezőleg, a kóstolni vágyott borhoz a húst, halat, salátát, desszertet.

Az éttermek mellett pincészetek is csatlakozhattak a borfogyasztást népszerűsítő kampányhoz. Ők legalább 10 százalék kedvezményt biztosítottak a vásárlóknak. A pincészetek borkatalógusaiból az érdeklődők már előre kiválaszthatták a beszerezni tervezett szortimentet az interneten.

Jól pörgött a kampány honlapja, a www.borszerdak.hu, ahol asztalt is lehetett foglalni a csatlakozó éttermekbe. A honlapot összesen csaknem tízezren keresték fel, a kampány Facebook-oldala pedig több mint 2300 lájkot gyűjtött össze. A Facebook-oldal látogatói szerencséjüket is kipróbálhatnak: mindkét Borszerdához nyereményjáték kapcsolódott, amik egy sor meglepetést tartogattak a nyertesek számára.

A november 9-i vörösboros Borszerda népszerűsítését a Parlament énekkara is erősítette. A Magyar Országgyűlés képviselőiből álló SZENÁ-TOROK kórus nagy sikerű figyelemfelhívó koncertet adott november 2-án a városligeti Vajdahunyadvárban, majd a koncertet követően minőségi magyar vörösborokat is kóstolhattak a zene- és borkedvelő jelenlévők.


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.