Az idei két tematikus „Borszerda” akcióhoz összesen több mint 200 vendéglátóhely és borkereskedés csatlakozott, az éttermek 50, a kereskedők pedig legalább 10 százalékos kedvezményt adtak minőségi magyar boraik listaárából. Az alapötlet immár harmadik éve változatlan: az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Bormarketing Alap által támogatott akcióban részt vevő vendéglátóhelyek idén is azokat várták, akik szívesen fogyasztanak minőségi magyar borokat féláron az ebéd vagy a vacsora mellé. A kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minőségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat.
Az akcióhoz csatlakozó éttermek a szokásosnál nagyobb forgalomról számoltak be a Borszerdák napjain. A vendéglősök azzal együtt is sikeresnek tartják a Borszerda-kampányt, hogy egyik-másik helyen elmaradt a forgalom a tavalyitól. E mögött ugyanis a nehéz gazdasági helyzetet látják, nem pedig a magyar borok iránti érdeklődés csökkenését.
Az idei első Borszerda szeptember 21-re esett, akkor a fehérborok voltak terítéken, november 9-én pedig a vörösek következtek. A korábbi Borszerda-kampányokban is részt vevő vendéglősök szerint hosszabb távon annak ellenére is biztosan megéri csatlakozni a Borszerda-sorozathoz, hogy egyből talán nem ellensúlyozza a féláron adott bor okozta bevételkiesést a forgalom növekedése, hiszen érdemes az embereket étterembe járásra szoktatni. Nagy szükség van a boros és a vendéglátós szakma összefogására, s ez az akció kifejezetten jót tesz az együttműködésnek; legközelebb remélhetőleg még több étterem és főleg több borkereskedés csatlakozik az akcióhoz – vélekednek az akcióban részt vevő vendéglősök.
A Borszerdákon a kedvezményes fogyasztás mellett a bor és a gasztronómia összefüggéseit firtató kérdésekre szakszerű választ kaphattak a vendégek. A részt vevő éttermek ajánlásai ugyanis a kóstolás mellett a borok harmonikus gasztronómiai beágyazását is biztosították. Az éttermi borozás alkalmával a bor és a társaság élvezetét a hely atmoszférája, a gasztronómiai élmény és az emelkedett hangulat is fokozza. Gasztronómiai szempontból is praktikus ez a megoldás, hiszen az éppen kinézett ételhez hozzá lehet igazítani az italt – vagy éppen ellenkezőleg, a kóstolni vágyott borhoz a húst, halat, salátát, desszertet.
Az éttermek mellett pincészetek is csatlakozhattak a borfogyasztást népszerűsítő kampányhoz. Ők legalább 10 százalék kedvezményt biztosítottak a vásárlóknak. A pincészetek borkatalógusaiból az érdeklődők már előre kiválaszthatták a beszerezni tervezett szortimentet az interneten.
Jól pörgött a kampány honlapja, a www.borszerdak.hu, ahol asztalt is lehetett foglalni a csatlakozó éttermekbe. A honlapot összesen csaknem tízezren keresték fel, a kampány Facebook-oldala pedig több mint 2300 lájkot gyűjtött össze. A Facebook-oldal látogatói szerencséjüket is kipróbálhatnak: mindkét Borszerdához nyereményjáték kapcsolódott, amik egy sor meglepetést tartogattak a nyertesek számára.
A november 9-i vörösboros Borszerda népszerűsítését a Parlament énekkara is erősítette. A Magyar Országgyűlés képviselőiből álló SZENÁ-TOROK kórus nagy sikerű figyelemfelhívó koncertet adott november 2-án a városligeti Vajdahunyadvárban, majd a koncertet követően minőségi magyar vörösborokat is kóstolhattak a zene- és borkedvelő jelenlévők.