Többek közt elhangzott, a magyar borok többsége sokkal értékesebb beltartalommal bír, mint mondjuk egynéhány osztrák, szlovén vagy német tétel, mégis, ez utóbbiak köré komoly turisztikai ágazatot szerveznek.
A magyar borászati ágazat megérdemelné, hogy a pincegazdaságok és a bort szerető potenciális turisták közé egy fajsúlyos szervezet beékelődjön. Azonban ma még egyelőre nincs ilyen.
A szakmai rész egyik fő kérdése így hangzott: Mi a siker útja a pincétől a vásárló poharáig? Hiszen a fogyasztók általában nem a bort, hanem a hozzá kapcsolható élményt keresik.
Kiemelt célként szerepelt a fiatalok megszólítása, ezért a tematikus nap szervezői a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel együttműködve a korábbi évekhez képest még szélesebb körben és kedvezményt kínálva szólították meg a diákokat, a kulturált borfogyasztás jegyében.
A konferencia keretében a kerekasztal beszélgetésen szóba kerültek a friss trendek, fogyasztói preferenciák, új fogyasztók, a gasztronómia szerepe a borturizmusban, bemutatkoztak borvidékek, és szó esett az oktatás szerepéről a minőségi borturizmus megteremtésében.
Több tucatnyi kiállító - pincészetetek, turisztikai szakemberek, szolgáltatók, oktatási intézmények, önkormányzatok szállásadók, turisztikai attrakciók tulajdonosai képviseltették magukat, a határon túlról is. Ebből bizonyára profitáltak a jelenlévők, hiszen a kapcsolatok kialakítása nélkül nem sikerülne a borturizmus fellendítése. A rendezvény főszereplője idén a Kunsági borvidék volt.
Forrás: Turizmus Online