Kiemelte: a Sodexo Pass 1300 cafeteriával rendelkező cég körében készített felmérése alapján csak a munkáltatók 16 százaléka növeli cafeteria költségkeretét, míg a gazdasági válság miatt 18 százalékuk csökkenteni kényszerül azt.
Rámutatott: nincs jelentős eltérés az állami és a magánszektor béren kívüli juttatási stratégiájában, mivel az állami szektorban a munkáltatók 79 százaléka, míg a magánszektorban a cégek 72 százaléka döntött úgy, hogy 2010-ben nem változtatja meg a ráfordítás mértékét.
A Sodexo Pass ügyvezető igazgatója emlékeztetett, jövőre több olyan népszerű juttatás is a normál adózású elemek közé fog kerülni, mint a hideg étkezési utalvány, az ajándék utalvány vagy a kultúra utalvány, míg a meleg étel utalványt, az iskolakezdési támogatást, a helyi közlekedési bérletet, az üdülési csekket és a pénztári befizetéseket 25 százalékos adó sújtja majd.
Ennek eredményeként a kedvezményes körbe tartozó elemek népszerűsége meg fog ugrani, így például az étkezési utalvány helyett várhatóan jóval többen választják majd a meleg étel utalványt - vélte. Bessenyey Balázs hangsúlyozta: ha a munkavállalók a kedvezményes elemeket választják, akkor a teljes ráfordított összeg 80 százalékát, míg bérben ugyanezt kifizetve a munkáltató költségének csupán 54 százalékát kapják meg.
A Sodexo felmérése alapján elmondta: annak ellenére, hogy a meleg étel utalvány havi értékhatárát jövőre felemelik 12 ezer forintról 18 ezer forintra, a cégek többsége marad az idei érték mellett.(Privátbankár)
Cafeteria: a melegétel utalvány lesz a sláger
A munkáltatók kétharmada jövőre is ugyanakkora cafeteria költségkeretet tervez, mint ebben az évben, így a kedvezményes adózású elemek esetén a dolgozók többsége ötödével kevesebb juttatásban részesül majd az új évben - mondta Bessenyey Balázs, a Sodexo Pass ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón Budapesten.

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista
Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.

Hétvégén Somlói Borgála
Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak
Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben
Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség
Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től
A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk
Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja
Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Legjobbak közt a magyar speciality kávé
A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben
A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.