A péntektől vasárnapig tartó rendezvény második napján hirdetik ki a Cégér címketervezési pályázat nyerteseit, a háromnapos gasztrofesztiválon pedig zenei programok mellett a pályázaton résztvevő borászatok, valamint neves hazai éttermek mutatkoznak be. A belépés díjtalan.
A Cégér pályázat döntőjébe jutott 10 grafikus pályaművei az Akvárium Klubban megrendezendő Cégér kiállításon tekinthetők meg május 31. és június 15. között. A pályázatot kiíró Forum Hungaricum Közhasznú Nonprofit Kft. meggyőződése, hogy a magyar kreativitás és a magyar bor párosításából világszínvonalú termékek születnek.
A pályázaton induló alábbi borászatok is bemutatkoznak a fesztiválon:
Domain Edegger
Vécsei Pincészet
Balga Pincészet
Dúzsi Pincészet
Anonym Pince
Winelife
Ruppert Pincészet
Radics Pince
Benedek Pince
Somlói Vándor
A Cégér alkotói pályázatról:
Az alkotói pályázat célja kétrétű: egyrészt a fiatal borászok és grafikusok együttműködésének elősegítése, másrészt a magyar borászok termékeinek vizuális megjelenésének és eladhatóságának javítása. A pályázók számára nemcsak a szakmai kihívás motiváló, hiszen a nyertes grafikus 1 000 000 Ft, a 2. helyezett 300 000 Ft jutalmat kap, a közönségdíjasnak pedig 250 000 Ft jár. A 3-10. helyezetteket 50 ezer forintos munkadíjban részesítik.
Erdélyi Szabolcs, a Cégér projektigazgatója elmondta: „Nagy öröm látni, hogy külföldön is nagy sikert aratnak fiatal borászaink és grafikusaink. A Balassi Intézettel együttműködve sikerült olyan nemzetközi platformot biztosítani számukra, melynek révén a külpiacok is felfigyelhetnek rájuk: a Cégért külföldön működő Magyar Kulturintézetekben nemzetközi kiállításokon mutatjuk be Európában.”
Toronyi Zsuzsa, a Cégér szakmai szervezője elmondta: „A legfontosabb eredménye a tavalyi, első pályázatnak az volt, hogy a borászok szinte kivétel nélkül folytatták az együttműködést a nekik sorsolt grafikusokkal a pályázat lezárulta után is. Tíz nagyszerű bor, tíz nagyszerű borász találkozik most tíz ragyogó tehetségű grafikussal, és együtt demonstrálják, hogy a kreativitás miként segíti piacra juttatni a hazai bort. Mert végsősoron nem csak a gyönyörködtetés, de az is a célunk a Cégér projekttel, hogy bizonyítsuk: az alkotóművészet és a piaci igények találkozásából hozzáadott érték születik.”