Ha a jövőben a magyar bort mind belföldön, mind külföldön megfelelő marketing támogatja, ha a termelők és fogyasztók mellett például a kereskedők, vagy a törvényalkotók is úgy gondolják, hogy ezt az ágazatot érdemes még feljebb emelni, akkor tenniük kell azért, hogy a magyar bor az élet minden szintjén jelen legyen - mondta az InfoRádió bormagazinjában Tiffán Zsolt.
Az InfoRádió Hordóminta című műsorában a villányi bortermelő arról is beszélt, hogy az elmúlt években észrevehető egyfajta negatív tendencia, nemcsak a borkereskedelemben, hanem más területeken is. Érezhető, hogy a fizetőképes kereslet nem tart ott, hogy megfelelő mértékben fogyjon a minőségi bor.
Tiffán Zsolt beszélt a gasztronómia problémáiról is: a sok esetben kongó éttermek nem képesek hozzájárulni a borforgalom megfelelő alakulásához. A villányi szakember, aki a Fidesz színeiben indul a parlamenti választásokon, szólt arról is, hogy az európai viszonylatban jó ár-érték arányúnak mondható magyar presztízsborok forgalma visszaesett. Tiffán hozzátette: gyakorlatilag csak a kis és közepes árkategóriájú borok fogynak jól.
Azt gondolom ugyanakkor, hogy egyik borvidék sem vélekedhet úgy, hogy nem érezte meg a mostani válságot, a fizetőképes kereslet csökkenését - vélekedett a fideszes képviselőjelölt.
A bormarketinggel, és az egyéb szakmai problémákkal kapcsolatos tiltakozásokról Tiffán Zsolt úgy vélekedett, hogy a szakma úgy tiltakozik, úgy jelez az ország közvéleményének, ahogy a test és a lélek, amikor betegség gyötri. A borászok szeretnének jobbító szándékkal, megfelelő javaslatokkal fellépni, hogy ez az áldatlan állapot megszűnjön. Mint mondta, ezért fogalmazódott meg a borászok 12 pontja, amelyet Tiffán Zsolt az elsők között írt alá.
A marketinggel kapcsolatban az egyik probléma, hogy a bortermelők, az ágazatban résztvevő gazdák által befizetett járulékból származó marketingpénzeknek a sorsáról nem sokat tudunk - hangsúlyozta Tiffán. Azt tapasztalom, hogy nagyon sokan osztják azt a véleményt, hogy a marketingpénzek felhasználása csak akkor válik igazán hatékonnyá, ha mind a belföldi, mind a külföldi marketingtevékenység esetében a gazdák megfelelő kontrollal élhetnek ezeknek az összegeknek a felhasználásában.
Enélkül nem megy, legyen meg az önállóságunk a jövőben a marketing, továbbá a forgalomba hozatal, a kereskedelmi lehetőségek megváltoztatására. Ezeknek a kérdéseknek az eldöntéséből nem szabad kihagyni az ágazatban szereplő gazdákat, a termelőket hangsúlyozta Tiffán Zsolt.
Nagy visszhangot váltott ki a neves magyar borászok csoportja által kiadott 12 pont - olvasható a szervezők közleményében.
A publikálás óta eltelt tíz nap alatt nagyon sok borász (ismert és kevésbé ismert nevek) illetve szimpatizáns magánember és szervezet (a borszakmából és azon kívülről) csatlakozott a megadott email címre elküldött levelével - fogalmazzák meg a kibocsátók.
Mivel a támogató üzenetek minden nap folyamatosan jönnek, ezért szeretnénk tájékoztatni a nyilvánosságot, hogy már az eddig érkezett támogatók neveivel kiegészülve és az általuk képviselt bormennyiséget feltüntetve hozzuk nyilvánosságra újra a 12 pontot. Rövid időn belül egy önálló honlapon is lehet majd nyomon követni a 12 ponttal egyetértők növekvő listáját - ígérik a szervezők.
Az aláírók által képviselt éves bortermelés 6,7 millió palack, mintegy 4,4 millió liter. (InfoRádió)
Durván betelt a pohár! Gondban vannak a borászok is
Egyre többen írják alá a magyar borászok 12 pontját. A fizetőképes kereslet csökkenését sok pincészet megérzi, és miközben a forgalom visszaesik, az adminisztratív terhek növekednek. A villányi Tiffán Zsolt ringbe száll az egyéni parlamenti képviselői posztért, és nagy tervei vannak az ágazat felemelésére - jelentette az InfoRádió.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás
A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban
Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak
Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely
A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj
A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja
Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán
A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?
A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?
Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban
Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.