Durván betelt a pohár! Gondban vannak a borászok is

Egyre többen írják alá a magyar borászok 12 pontját. A fizetőképes kereslet csökkenését sok pincészet megérzi, és miközben a forgalom visszaesik, az adminisztratív terhek növekednek. A villányi Tiffán Zsolt ringbe száll az egyéni parlamenti képviselői posztért, és nagy tervei vannak az ágazat felemelésére - jelentette az InfoRádió.

Ha a jövőben a magyar bort mind belföldön, mind külföldön megfelelő marketing támogatja, ha a termelők és fogyasztók mellett például a kereskedők, vagy a törvényalkotók is úgy gondolják, hogy ezt az ágazatot érdemes még feljebb emelni, akkor tenniük kell azért, hogy a magyar bor az élet minden szintjén jelen legyen - mondta az InfoRádió bormagazinjában Tiffán Zsolt. Az InfoRádió Hordóminta című műsorában a villányi bortermelő arról is beszélt, hogy az elmúlt években észrevehető egyfajta negatív tendencia, nemcsak a borkereskedelemben, hanem más területeken is. Érezhető, hogy a fizetőképes kereslet nem tart ott, hogy megfelelő mértékben fogyjon a minőségi bor. Tiffán Zsolt beszélt a gasztronómia problémáiról is: a sok esetben kongó éttermek nem képesek hozzájárulni a borforgalom megfelelő alakulásához. A villányi szakember, aki a Fidesz színeiben indul a parlamenti választásokon, szólt arról is, hogy az európai viszonylatban jó ár-érték arányúnak mondható magyar presztízsborok forgalma visszaesett. Tiffán hozzátette: gyakorlatilag csak a kis és közepes árkategóriájú borok fogynak jól. Azt gondolom ugyanakkor, hogy egyik borvidék sem vélekedhet úgy, hogy nem érezte meg a mostani válságot, a fizetőképes kereslet csökkenését - vélekedett a fideszes képviselőjelölt. A bormarketinggel, és az egyéb szakmai problémákkal kapcsolatos tiltakozásokról Tiffán Zsolt úgy vélekedett, hogy a szakma úgy tiltakozik, úgy jelez az ország közvéleményének, ahogy a test és a lélek, amikor betegség gyötri. A borászok szeretnének jobbító szándékkal, megfelelő javaslatokkal fellépni, hogy ez az áldatlan állapot megszűnjön. Mint mondta, ezért fogalmazódott meg a borászok 12 pontja, amelyet Tiffán Zsolt az elsők között írt alá. A marketinggel kapcsolatban az egyik probléma, hogy a bortermelők, az ágazatban résztvevő gazdák által befizetett járulékból származó marketingpénzeknek a sorsáról nem sokat tudunk - hangsúlyozta Tiffán. Azt tapasztalom, hogy nagyon sokan osztják azt a véleményt, hogy a marketingpénzek felhasználása csak akkor válik igazán hatékonnyá, ha mind a belföldi, mind a külföldi marketingtevékenység esetében a gazdák megfelelő kontrollal élhetnek ezeknek az összegeknek a felhasználásában. Enélkül nem megy, legyen meg az önállóságunk a jövőben a marketing, továbbá a forgalomba hozatal, a kereskedelmi lehetőségek megváltoztatására. Ezeknek a kérdéseknek az eldöntéséből nem szabad kihagyni az ágazatban szereplő gazdákat, a termelőket hangsúlyozta Tiffán Zsolt. Nagy visszhangot váltott ki a neves magyar borászok csoportja által kiadott 12 pont - olvasható a szervezők közleményében. A publikálás óta eltelt tíz nap alatt nagyon sok borász (ismert és kevésbé ismert nevek) illetve szimpatizáns magánember és szervezet (a borszakmából és azon kívülről) csatlakozott a megadott email címre elküldött levelével - fogalmazzák meg a kibocsátók. Mivel a támogató üzenetek minden nap folyamatosan jönnek, ezért szeretnénk tájékoztatni a nyilvánosságot, hogy már az eddig érkezett támogatók neveivel kiegészülve és az általuk képviselt bormennyiséget feltüntetve hozzuk nyilvánosságra újra a 12 pontot. Rövid időn belül egy önálló honlapon is lehet majd nyomon követni a 12 ponttal egyetértők növekvő listáját - ígérik a szervezők. Az aláírók által képviselt éves bortermelés 6,7 millió palack, mintegy 4,4 millió liter. (InfoRádió)

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.