Másfélszeresére nőtt a radlerek piaca

A Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária vetélkedővel összekötött túraversenyt szervezett, a radlerek és a hazai termelők jegyében.

Egyre népszerűbbek Magyarországon a radlerek és az alkoholmentes radler italok. Az elmúlt egy évben másfélszeresére nőtt a radlerpiac, ami jó hír a hazai termesztőknek, hiszen a fogyasztás növekedésével a magyar beszállítók termékei iránt elkötelezett HEINEKEN Hungária is növelni tudja a radlerekhez felhasznált meggy és bodzavirág-felvásárlást.

Idén már áprilisban és májusban is igazi „radlerezős” időjárás köszöntött ránk, úgyhogy a további piacnövekedés szinte borítékolható. Épp ezért nem csoda, hogy a harmadik Soproni Sörrally is a gyümölcsök jegyében telt. A felmérések szerint kiemelkedően népszerűek az alkoholmentes radlerek: a vásárlók 75 százaléka ezeket keresi a boltokban.

A Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. két éve dobta piacra a bodza-citrom ízű Radlert, tavaly pedig a meggy-citrom ízesítésű Soproni Radler– idéntől mindkét termékben kizárólag magyar meggyet és bodzát használnak fel. Az összes Soproni Radler 40 százaléka készül hazai gyümölcs felhasználásával.

Az érdi Elvira majorban a résztvevőket Nagy István agrárminiszter üdvözölte. Nagy István elmondta: „A magyar mezőgazdaság számára fontos, hogy a termékek prémium minőségűek legyenek és így jussanak piacra. Ennek kiváló példája a Soproni Sörgyárral közös együttműködés.” Az agrárminiszter üdvözölte, hogy a Soproni Radlerekbe magyar meggy és bodza kerül, és hozzátette: kiemelt feladatának tekinti az ilyen és ehhez hasonló lehetőségek felkarolását.

A rally végállomása a Soproni Radlerek hazája, a Soproni Sörgyár volt, ahol beszédében José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója elmondta: „A versennyel immár harmadszor irányítjuk a figyelmet a hazai beszállítók és a hazai alapanyagok fontosságára. Ezek nem csupán hamisítatlan magyar sörré teszik a Sopronit, hanem minőségi garanciát is jelentenek. Hozzásegítik a 120 esztendős Soproni Sörgyárat, hogy egyszerre legyen a hagyomány otthona és a megújulás színtere.”

A magyar gyümölcsfelhasználás melletti egyedülálló elkötelezettségen kívül a cég vezette be idehaza az első 2 és 0,0% alkoholtartalmú, illetve az első PET-palackos radlert. Természetesen közben azokra is gondolt, akik kevesebb cukor bevitele mellett hódolnának ennek a hűsítő szokásnak a nyári kánikulában: nekik fejlesztette ki elsőként a stevia hozzáadásával készülő radlereket.

Forrás: Élelmiszer Online


Gasztronómia, piac és oldtimerek egy helyen: új közösségi hely Buda szívében

Gasztronómia, piac és oldtimerek egy helyen: új közösségi hely Buda szívében 

Budapest egyik legújabb közösségi tere, a GlassHouse Kolosy a II. és III. kerület határán nyitotta meg kapuit, izgalmas gasztronómiai és kulturális élményeket kínálva.
A mesterséges intelligencia már a konyhában van

A mesterséges intelligencia már a konyhában van 

Okoseszközök a közelgő Konyhakiállítás idei sztárjai
Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.