Másfélszeresére nőtt a radlerek piaca

A Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária vetélkedővel összekötött túraversenyt szervezett, a radlerek és a hazai termelők jegyében.

Egyre népszerűbbek Magyarországon a radlerek és az alkoholmentes radler italok. Az elmúlt egy évben másfélszeresére nőtt a radlerpiac, ami jó hír a hazai termesztőknek, hiszen a fogyasztás növekedésével a magyar beszállítók termékei iránt elkötelezett HEINEKEN Hungária is növelni tudja a radlerekhez felhasznált meggy és bodzavirág-felvásárlást.

Idén már áprilisban és májusban is igazi „radlerezős” időjárás köszöntött ránk, úgyhogy a további piacnövekedés szinte borítékolható. Épp ezért nem csoda, hogy a harmadik Soproni Sörrally is a gyümölcsök jegyében telt. A felmérések szerint kiemelkedően népszerűek az alkoholmentes radlerek: a vásárlók 75 százaléka ezeket keresi a boltokban.

A Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. két éve dobta piacra a bodza-citrom ízű Radlert, tavaly pedig a meggy-citrom ízesítésű Soproni Radler– idéntől mindkét termékben kizárólag magyar meggyet és bodzát használnak fel. Az összes Soproni Radler 40 százaléka készül hazai gyümölcs felhasználásával.

Az érdi Elvira majorban a résztvevőket Nagy István agrárminiszter üdvözölte. Nagy István elmondta: „A magyar mezőgazdaság számára fontos, hogy a termékek prémium minőségűek legyenek és így jussanak piacra. Ennek kiváló példája a Soproni Sörgyárral közös együttműködés.” Az agrárminiszter üdvözölte, hogy a Soproni Radlerekbe magyar meggy és bodza kerül, és hozzátette: kiemelt feladatának tekinti az ilyen és ehhez hasonló lehetőségek felkarolását.

A rally végállomása a Soproni Radlerek hazája, a Soproni Sörgyár volt, ahol beszédében José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója elmondta: „A versennyel immár harmadszor irányítjuk a figyelmet a hazai beszállítók és a hazai alapanyagok fontosságára. Ezek nem csupán hamisítatlan magyar sörré teszik a Sopronit, hanem minőségi garanciát is jelentenek. Hozzásegítik a 120 esztendős Soproni Sörgyárat, hogy egyszerre legyen a hagyomány otthona és a megújulás színtere.”

A magyar gyümölcsfelhasználás melletti egyedülálló elkötelezettségen kívül a cég vezette be idehaza az első 2 és 0,0% alkoholtartalmú, illetve az első PET-palackos radlert. Természetesen közben azokra is gondolt, akik kevesebb cukor bevitele mellett hódolnának ennek a hűsítő szokásnak a nyári kánikulában: nekik fejlesztette ki elsőként a stevia hozzáadásával készülő radlereket.

Forrás: Élelmiszer Online


Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.
Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc

Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc 

A most induló Women in Coffee program célkitűzései között szerepel a női baristák szakmai fejlesztése.
Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.
Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes? 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.