A felhasználók fele turisztikai témákat ma már mobilon keres, növekszik a márkakeresések aránya, a vidéki desztinációk, a gasztronómia és a spa területén pedig komoly fejlődési lehetőség mutatkozik a külföldi turisták vonzására – derült ki a Google Magyarország elemzéséből, amelyet Erdős Ádám iparági vezető és Bogdán Barnabás elemző ismertettek.
A Google 2016-18 közötti anonim, nyelvtől független keresési adatokat feldolgozó elemzéséből kiderült, hogy évente nagyjából 10 százalékkal növekszik a turizmussal kapcsolatos keresések száma, ám a csúcsidőszak kissé eltolódott: míg 2016-ban az augusztus, két évvel később a július volt e téren a legaktívabb hónap, miközben a last minute utakra komolyan emelkedett a keresések száma.
Non-desk munkatársak elérése, forradalmasított feketemosogatás, high-tech adóvevők, vizuális tartalmak és izgalmas városi séták – többek közt ezekről is hallhattak a résztvevők.
Bemutatkozott több új technológiai fejlesztés. A régi robosztus adóvevőket az elmúlt 20 év során felváltották könnyebb, dizájnosabb társaik, és ma már létezik kimondottan a HoReCa szegmensre szabott változat is, amelyet Kerezsi Miklós, az Anico Kft. értékesítési vezetője, a Motorola Solutions hivatalos szállítója mutatott be.
A feketemosogatást, ami hihetetlenül sok vizet és külön személyzetet igényel, pedig ki lehet váltani egy modern megoldással, a granulátumos mosogatógéppel – mutatott rá Kertész Mirjam, a Coninvest Kft. ügyvezetője.
A tervek szerint várhatóan 2020. április elsején nyílik meg a Costes első külföldi egysége, a kínai Hainan szigeten most épülő Ocean Flower Islanden, amely a magyar gasztronómiát mutatja be a világ legnagyobb mesterséges szigetén. Az étteremnyitás részleteiről Gerendai Károly, a Costes tulajdonosa a HoReCa Meetup rendezvényen számolt be.
Mint elmondta, 2 éve vették fel velük a kapcsolatot Kínából a luxus nyaralósziget beruházói, akik a 150 most épülő étterem üzemeltetőit keresték. A különböző építészeti stílusban készülő egységekből 50 a kínai, 50 az ázsiai, további 50 pedig a világ ízeit mutatja be, egy-egy régió képviselőjének tálalásában. A közép-európai térségből pedig a Costes keltette fel figyelmüket, és bár az ajánlat elsőre szinte hihetetlennek hangzott, Károly és csapata repülőre ült, hogy személyesen nézzék meg a helyszínt.
Angelus Barbara és Varga Rózsa, a Gundel jelenlegi és korábbi kommunikációs igazgatója együtt meséltek a 100, illetve a 125. évfordulóját ünneplő étteremről, majd Kozma Kálmán az innovatív tradíciókat mutatta be, amelyekből kiadós ízelítőt is kaptunk.
A bankettek idején egyértelműen a tradíciót ötvözik az innovációval – ahogy történt ez a HoReCa Meetup fogadásán is. Itt ugyan nem mutatkozott be ugyan szendvicsemberük, hogy a ráaggatott fatábláról kínálja hot-doggal a vendégeket, és a talicskán is „csak” folyékony nitrogénnel hűtött, zsírpapírba csomagolt eperfagylaltot kínáltak.
De kóstolhattunk vattacukorba csomagolt libamájat és aszalt barackot, pohárban tálalt Cézár-salátát, hideg leveseket kémcsőből, tabulét tarhonyából, harcsás fish and chipset, ruhafogason lógó macaronokat, no meg az elengedhetetlen Gundel-palacsintát, amelyből most épp az 5.0-s verziónál járnak.