Fotókiállítással és látványkonyhával a halfogyasztásért

Idén több rendezvényen, köztük a Budavári Borfesztiválon, az Etyeki Pikniken, a Nemzeti Vágtán és a Tatai Öregtavi Fesztiválon is népszerűsítették a hal fogyasztását, illetve november folyamán a médiában is találkozhatnak a kampánnyal.

 Az OMÉK-on látványkonyha keretében minden nap két alkalommal, 600 adag kóstolófalatot osztottak ki, bemutatták a különféle halfajták elkészítési módjait, illetve halas különlegességek és egyedülálló ízvilágú halak sokaságával ismertetik meg a látogatókat.

Gyermekfoglalkoztatóval is készült az Agrármarketing Centrum, halas játékokkal, kézműves foglalkozással és kerékpörgetős kvízjátékon, ahol ajándékokat is nyerhettek. A standot 24 kép is színesíti, amelyek a halakat, azok élőhelyeit mutatják be, valamint a termelési tevékenységet illusztrálják.

Lévai Ferenc, a MA-HAL szóvivője elmondta, hogy az utóbbi időben három probléma nehezítette meg a haltermelést: az egyik a víz rendkívüli szűkössége, a vízhiány sok helyen súlyos csapást mért a halgazdálkodásokra. Nemcsak a Velencei-tó került nehéz helyzetbe, de a dunántúli halastavak nagy része is, vagyis több száz hektárnyi élőhely vízhiánnyal vagy kiszáradással küzd.

Másik kihívás a víz hirtelen felmelegedése, hiszen a 28-30 fokos vizekben oxigénhiány alakulhat ki, ami végzetes is lehet a halakra. A harmadik problémát a lecsökkent vízszint miatti természeti károk jelentik. Védett madarak tömegei lepik el a halastavakat, ahol a sekély víz miatt óriási károkat okoznak a halállományban. Az aszálykárok és a rendkívül megemelkedett takarmányárak miatt a halászat nehezebb helyzetben van, mint az előző évben, a haltermelés nagyjából 30 százaléka a fent említett okok miatt csökken. A halászat így is el tudja látni a hazai igényeket, így nincs és nem is lesz hiány halból sem a horgász, sem a fogyasztói piacon. Majd hozzátette, hogy már a karácsonyi szezonra készülnek. Idén is arra lehet számítani, hogy kiváló minőségben, nagy választékban lehet majd friss halhoz jutni az üzletekben és a piacokon az ünnepi időszakban is.

A „Kapj rá!” kampány

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak a hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja. A kampány weboldalán, a Kapj rá! oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát. Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot.

A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.

Forrás: Store Insider


Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje 

Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.
Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból

Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból 

A nagykóstolón több mint húsz Kárpát-medencei pincészet mintegy ötven borával ismerkedhetnek meg a látogatók.
Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején

Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején 

Ismét megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven.
Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon

Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon 

Ismét a Kincsem Parkban gyülekeznek a legjobb mozgó street foodosok.
Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc

Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc 

A McDonald’s jelentős forgalomcsökkenést jelentett be az idei első negyedévre vonatkozóan.
Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata

Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata 

Új séf, új étlap, új élmények.
Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme

Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme 

Május végén nyitja meg kapuit Alsóörsön az Y by Rácz Jenő étterem, amely a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő vezetésével várja a vendégeket.
Szigorítás az energiaitalok piacán

Szigorítás az energiaitalok piacán 

A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.
Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén

Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén 

Idén május elsejével nyitja meg kapuit a Kopaszi-gáton a Flava Beach Bár és Büfé.
Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják 

A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.