Ismertetése szerint a bormarketingre fordítható összeg forrása, a forgalomba hozatali járulék ez évben megszűnik, ez a termelőknek könnyebbséget jelent. A bormarketing-feladatok ellátása a továbbiakban "az általános adóbevételekből" megoldható lesz - vélekedett az igazgató.
Simon Péter szólt arról is, hogy az agrármarketing a Magyar Turizmus Zrt.-hez kerül. Az integráció az év folyamán megtörténik. Ezzel kapcsolatban az a kormányzati cél, hogy a változás zökkenőmentes legyen, az ügyfelek, a pályázók és a fogyasztók észre se vegyék - jegyezte meg.
Az idei pályázatokról elmondta: újdonság lesz, hogy külföldi bormarketing-tevékenységre is elkülönítenek támogatási forrást. Ami a külföldi kiállításokat illeti: ez évben ismét lesz magyar nemzeti stand a londoni szakkiállításon, és megjelennek a magyar borok a düsseldorfi szakkiállításon.
Kunszeri Miklós, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal borászati főfelügyelője előadásában egyebek között arról szólt, hogy tavaly november végéig 2.428 bormintát ellenőriztek, s 58-nál állapították meg, hogy a termékleírásnak nem felel meg. Ez azt jelenti, hogy mesterséges színezéket tartalmaz, vagy túljavított, esetenként répacukorral édesített, tehát nem az eredetvédelmi rendeletnek megfelelően készült. Megjegyezte, hogy nem az olcsó kategóriába sorolt borok problémásak e tekintetben, hanem a közép és a felső kategóriásak. A külföldi hordós boroknál íz-, illetve illathibák fordulnak elő, a palackos borok pedig egyre csökkenő mennyiségben érkeznek a magyar piacra az igények visszaesése miatt.
A szakember elmondta: előfordul az is, hogy belföldi fiktív vevőnek értékesítik tovább a bort. Éppen múlt héten derült fény arra, hogy 1 millió liter bor nem érkezett meg arra a helyre, amit a dokumentumokban rögzítettek. (MTI)
Hatszáz millió bormarketingre
(MTI) - Bormarketingre, a magyar borok népszerűsítését előmozdító rendezvényekre, pályázatokra mintegy 600 millió forint áll rendelkezésre az idén - mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója a XII. Magyarországi Bormarketing Konferencia nyitónapján csütörtökön Sopronban.
![A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori](https://turizmusonline.hu/i/d/f/0/0/8/e/0/9/8/7/f/f/c/9/9/a/d/a/1/e/nincs-cim_md.jpeg)
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori
Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.
![Százféle fánk a Fánkfesztiválon](https://turizmusonline.hu/i/5/7/4/4/a/7/7/e/0/9/b/1/d/3/7/9/e/b/d/3/nincs-cim_md.jpg)
Százféle fánk a Fánkfesztiválon
Karneváli programokkal várják idén is a résztvevőket.
![Közel száz borászat a Furmint Február Nagy Kóstolón](https://turizmusonline.hu/i/9/5/9/6/1/9/9/0/f/1/e/c/a/c/c/0/f/e/7/6/nincs-cim_md.jpg)
Közel száz borászat a Furmint Február Nagy Kóstolón
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával találkozhat a közönség a 15. Furmint Február Nagy Kóstolón csütörtökön Budapesten, a Hagyományok Házában.
![Bepillantás egy kétszáz éves olasz malom trénerképzésébe](https://turizmusonline.hu/i/a/1/e/e/4/2/5/c/7/8/2/9/a/3/a/f/3/7/6/6/nincs-cim_md.jpg)
Bepillantás egy kétszáz éves olasz malom trénerképzésébe
Egy 193 éves olasz malom, hagyományok, innováció és egy jó adag magyar szenvedély.
![Amerikai importőrök: alaposan betáraztak proseccóból a védővámok réme miatt](https://turizmusonline.hu/i/1/d/4/1/2/c/7/9/b/1/6/8/f/3/0/f/c/c/c/e/nincs-cim_md.jpeg)
Amerikai importőrök: alaposan betáraztak proseccóból a védővámok réme miatt
Az a biztos, ami már a tárolókban van.
![Valentin-nap a város felett](https://turizmusonline.hu/i/1/3/7/d/5/a/5/4/c/b/b/c/5/0/2/1/8/1/0/6/nincs-cim_md.jpg)
Valentin-nap a város felett
Valentin-napi élmények a Matild Palotában.
![Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől](https://turizmusonline.hu/i/7/7/5/f/5/b/8/4/3/9/d/f/b/9/a/a/7/1/0/c/nincs-cim_md.jpg)
Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől
Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
![Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme](https://turizmusonline.hu/i/d/9/a/8/5/c/c/2/d/5/a/d/0/f/8/5/e/b/5/9/nincs-cim_md.jpg)
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme
A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
![Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék](https://turizmusonline.hu/i/4/7/4/e/d/d/a/0/6/4/3/1/9/c/c/e/0/0/e/a/nincs-cim_md.jpg)
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék
A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
![NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon](https://turizmusonline.hu/i/a/e/1/7/2/d/5/f/4/8/e/d/1/7/a/3/e/4/b/9/nincs-cim_md.jpg)
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Interjú
![Nagybor vagy semmi](https://turizmusonline.hu/i/7/d/c/8/2/5/2/9/8/0/0/a/5/0/4/e/7/9/6/6/nincs-cim_md.jpg)
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
![Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk](https://turizmusonline.hu/i/1/6/0/e/f/6/7/d/c/0/f/3/2/3/f/e/3/d/1/7/nincs-cim_md.jpg)
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
![Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban](https://turizmusonline.hu/i/5/d/4/9/9/4/1/3/f/3/f/f/4/7/6/d/3/b/6/2/lisa-sigl_md.jpeg)
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.