Hungarikumokkal kiállításozott idén az AMC

„Ez évben az Agrármarketing Centrum (AMC) összességében 14 nemzetközi kiállításon vett részt közösségi standjával, ahol a magyar kiállítók a szervezet jelentős anyagi támogatása mellett mutathatták be termékeiket, amelyek közül egyetlen alkalommal sem hiányoztak a hungarikumok” – közölte Ondré Péter az AMC ügyvezető igazgatója a Szent István Egyetem (SZIE) által harmadik alkalommal megrendezett, ma kezdődő FoodConf Élelmiszertudományi, -technológiai és Innovációs Konferencián. A két napos nemzetközi szimpózium az ipar 4.0 víziójának témaköreit, a valós és a digitális világ közötti kölcsönhatás eredményeként a modern gyárakban a dolgok (tárgyak, berendezések) internetének megteremtődését, az automatizálás, a smart termelés, a smart logisztikai lánc big data feldolgozását, az élelmiszergyártás, -logisztika, -kereskedelem, -biztonság, és a táplálkozás témaköreit járja körül.

A hungarikumok témakörében szervezett szekcióülésen Ondré Péter elmondta: 2018-ban 44 olyan kiállító vett részt az AMC külföldi kiállításain, amely hungarikum terméket is bemutatott. Ennek eredményeként az agrár- és élelmiszergazdasági szakterületen megtalálható 24 hungarikumból a csupán fotókon, képeken, kivetített filmeken megjelenő magyar szürkemarha, magyar pásztor és vadászkutyafajták, valamint az alföldi kamilla és a makói hagyma kivételével valamennyi hungarikum termékként is megjelenhetett a különféle határainkon túl szervezett kiálltások valamelyikén.

Az AMC-vel kiutazó magyar kiállítók közel 30 százaléka kínált hungarikumot is termékpalettáján, a leggyakrabban kivitt hungarikum a méz, a tokaji aszú és a pálinka volt - tette hozzá az ügyvezető igazgató. Hozzátette: ez évben a Tokióban szervezett Foodex kiállítás volt az a rendezvény, ahol az AMC által szervezett közösségi standon a legtöbb, összességében 8 féle hungarikum volt jelen. A szekcióülésen a Húsipari Hungarikumok Iparban betöltött szerepéről a 4.0 tükrében a Pick Szegedtől Bajkai Tibor, a Prémium magyar élelmiszerekről Gyaraky Zoltán élelmiszertudományi szakértő, a hungaricum analitikai hátteréről Szigeti Tamás (Wessling), míg a Pálinka Hungarikum történetéről és problémaköréről Nagygyörgy László (Wessling) tartott részletes előadást.

Az AMC minden alkalommal, így a 2019-es nemzetközi kiállításokra vonatkozó programtervének kialakításánál is figyelembe vette, hogy a kereskedelmileg legfontosabb nemzetközi élelmiszer kiállításokra, illetve azokba az országokba jelentkezzen be, ahol a jelenlét nemzetgazdasági szempontok alapján indokolt és ahová a magyar élelmiszeripari vállalkozások termékeikkel be tudnak törni. 2019-ben mintegy 12-15 különböző élelmiszeripari és mezőgazdasági vertikumokat érintő külföldi kiállításon vesz részt az AMC közösségi standja, így a www.amc.hu honlapon kutakodva valamennyi magyar feldolgozó, gyártó kiállító megtalálhatja az AMC kínálatában azt a kiállítást, amelyen a megfelelő export piacot célozva a szervezet támogatásával akvirálás alapján kiutazhat. Az aktuális nemzetközi kiállításokra vonatkozó felhívások a honlapon megtalálhatóak.

Forrás: MTI/Turizmus Online


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.