Új cégér a magyar bornak

Országos bor roadshow-t indított a magyar bor márkakoncepció bemutatására a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - mondta Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese hétfőn Budapesten, az országos előadássorozat fővárosi állomásán.

Idén márciusban bocsátották útjára azt a minden elemében új magyar bor márkakoncepciót, amelyre régóta várt a borszakma. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával (HNT), az Agrárminisztériummal, a Külgazdasági és Külügyminisztériummal és meghatározó gasztronómiai szervezetekkel együttműködve alkotta meg a „Magyar bor – Személyesen” üzeneten alapuló rendszert és a hozzá tartozó arculatot.

Ez mennyiben más, mint korábban?

Az új koncepciót először 2019. március 1-jén, a Borjog és Bormarketing konferencián ismerhette meg a hazai szakmai közönség. A nemzetközi bemutatkozásra szintén márciusban, a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorf kiállításon nyílt lehetőség, ott debütált az új arculati elemeket megjelenítő magyar stand több mint 40 hazai borászat részvételével.

Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese a roadshow budapesti állomásán elmondta, a márkakoncepció megalkotása során az MTÜ víziója az volt, hogy „a magyar bor egyedi és megkülönböztethető kategóriává váljon, értéke növekedjen, és általa erősödjön az országmárka”. 

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke hozzátette, hogy a magyar borásztársadalomnak paradigmaváltásra van szüksége. Ebben is segíthet az új, egységes borarculat megszületése, amely remélhetőleg a megújulás első állomása lesz, és ráébreszti a szakmát arra, hogy az eddigieknél többre hivatott. 

„A most indult országos bor roadshow célja, hogy a teljes magyar borágazatban dolgozó szakembereket elérjük és személyesen bemutassuk nekik az egységbe rendezett márkakoncepciót” – mondta Gál Zsombor, az MTÜ bormarketing részlegének szakértője. A nyár folyamán további öt borrégióba viszik el a rendezvénysorozatot, hogy a helyi termelők, gasztronómiai és turisztikai szakemberek is megismerjék a marketingkoncepciót, ami a visszajelzések, beszélgetések nyomán tovább épülhet és finomodhat.

Új arculati elem: a borász szerepe

Az új márkához kapcsolódó arculati elemeket a tervező, Ipacs Géza mutatta be. A magyar bor karakterét nem a föld, nem a nap és nem is a szőlő, hanem a mindenkori borász víziója adja, mondta, ezért az üzenet fókuszában a személyesség áll. A magyar bor egyenlő a magyar borásszal, így a kommunikációban is elsősorban az alkotó személyek jelennek majd meg. A logó egy egyszerű, a nemzetközi piacon is egyértelműen Magyarországra utaló trikolor, amit szabad kézi festést idézve, centrális elrendezésben jelenített meg a grafikus. A márkajel pólókon, jelvényeken, táskákon, kötényeken, borospalackokon, kiadványokon és számtalan egyéb felületen jól működik. 

Indul a weboldal

Az új bor márkakoncepciót támogatja a nyáron induló www.bor huweboldal is, amelyre májusban már elkezdődött a hazai borászok regisztrációja. Olyan központi platform kíván lenni, amely szakmailag hiteles információkkal szolgál a magyar borról, borvidékekről, borászatokról. Célja a magyar borkultúra megismertetése a fogyasztókkal, az edukálás és a minőség iránti igény felkeltése szövegek, fotók és filmek segítségével. A honlap része lesz egy intelligens borászatkereső is, ahol a fogyasztó megtalálja az őt érdeklő helyszíneket, termelőket; de a bor.hu a magyar borvidékeket, szőlőfajtákat és bortípusokat is megismerteti az olvasókkal.

 

 

 

 

Forrás: tuirizmusonline / MTI


Kezdődik az asztalfoglalás a jubileumi Országos Étterem Hétre

Kezdődik az asztalfoglalás a jubileumi Országos Étterem Hétre 

Március 7. és 24. között országszerte 177 étterem várja a vendégeket, akiknek figyelméért fix, rendkívül előnyös árú, válogatott menüsorokkal versengenek.
Ellopták a showt a balatoni fagylaltok

Ellopták a showt a balatoni fagylaltok 

A legnagyobb tömeg  nem a külföldi standok előtt, hanem egy balatoni fagylaltot kínáló kerékpáros hűtőkocsi körül alakult ki az Utazás+ kiállítás első napján.
Jelentkezhet a S.Pellegrino Young Chef Academy versenyre

Jelentkezhet a S.Pellegrino Young Chef Academy versenyre 

A S.Pellegrino nemzetközi megmérettetésére 2024. február 21-től lehet jelentkezni.
Ezek a borok kapták a "Debrecen város bora 2024" címet

Ezek a borok kapták a "Debrecen város bora 2024" címet 

Debrecen városa a Debreceni Borozó bor-és gasztronómiai magazinnal együttműködve választja ki azokat a borokat, melyek érdemesek a kitüntető címre.
Újra várja a jelentkezőket a S.Pellegrino Young Chef Academy verseny

Újra várja a jelentkezőket a S.Pellegrino Young Chef Academy verseny 

A megmérettetés hatodszorra irányítja a figyelmet a legkiválóbb kulináris tehetségekre.
Öt szuper fánklelőhely Budapesten

Öt szuper fánklelőhely Budapesten  

Érdemes még ezt a hétvégét kihasználni, mert sok helyen szezonális a lehetőség és a „fánknap” általában szombatra esik.
Az Emirates felvásárolta a világ legnagyobb vertikális farmját

Az Emirates felvásárolta a világ legnagyobb vertikális farmját 

Az itt, fenntartható eljárással termelt alapanyagokból készülnek a légitársaság fedélzeti menüi.
Kocsonya, koncertek, Miskolc

Kocsonya, koncertek, Miskolc 

A régió legnagyobb gasztrokulturális fesztiválja idén március 8-10. között kerül megrendezésre.
Mesterséges intelligencia a vendéglátásban és az élelmiszeriparban

Mesterséges intelligencia a vendéglátásban és az élelmiszeriparban 

A közelgő SIRHA Budapest kiállításon kerekasztal beszélgetést rendeznek a mesterséges intelligenciában (AI) rejlő lehetőségekről, iparági tapasztalatokról.
Öt forró csokizó Budapesten, amiben nem fog csalódni

Öt forró csokizó Budapesten, amiben nem fog csalódni 

A csokoládérajongóknak szívből ajánlunk egy látogatást ezekre a helyekre az utolsó borús napok egyikén.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.