Új cégér a magyar bornak

Országos bor roadshow-t indított a magyar bor márkakoncepció bemutatására a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - mondta Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese hétfőn Budapesten, az országos előadássorozat fővárosi állomásán.

Idén márciusban bocsátották útjára azt a minden elemében új magyar bor márkakoncepciót, amelyre régóta várt a borszakma. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával (HNT), az Agrárminisztériummal, a Külgazdasági és Külügyminisztériummal és meghatározó gasztronómiai szervezetekkel együttműködve alkotta meg a „Magyar bor – Személyesen” üzeneten alapuló rendszert és a hozzá tartozó arculatot.

Ez mennyiben más, mint korábban?

Az új koncepciót először 2019. március 1-jén, a Borjog és Bormarketing konferencián ismerhette meg a hazai szakmai közönség. A nemzetközi bemutatkozásra szintén márciusban, a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorf kiállításon nyílt lehetőség, ott debütált az új arculati elemeket megjelenítő magyar stand több mint 40 hazai borászat részvételével.

Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese a roadshow budapesti állomásán elmondta, a márkakoncepció megalkotása során az MTÜ víziója az volt, hogy „a magyar bor egyedi és megkülönböztethető kategóriává váljon, értéke növekedjen, és általa erősödjön az országmárka”. 

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke hozzátette, hogy a magyar borásztársadalomnak paradigmaváltásra van szüksége. Ebben is segíthet az új, egységes borarculat megszületése, amely remélhetőleg a megújulás első állomása lesz, és ráébreszti a szakmát arra, hogy az eddigieknél többre hivatott. 

„A most indult országos bor roadshow célja, hogy a teljes magyar borágazatban dolgozó szakembereket elérjük és személyesen bemutassuk nekik az egységbe rendezett márkakoncepciót” – mondta Gál Zsombor, az MTÜ bormarketing részlegének szakértője. A nyár folyamán további öt borrégióba viszik el a rendezvénysorozatot, hogy a helyi termelők, gasztronómiai és turisztikai szakemberek is megismerjék a marketingkoncepciót, ami a visszajelzések, beszélgetések nyomán tovább épülhet és finomodhat.

Új arculati elem: a borász szerepe

Az új márkához kapcsolódó arculati elemeket a tervező, Ipacs Géza mutatta be. A magyar bor karakterét nem a föld, nem a nap és nem is a szőlő, hanem a mindenkori borász víziója adja, mondta, ezért az üzenet fókuszában a személyesség áll. A magyar bor egyenlő a magyar borásszal, így a kommunikációban is elsősorban az alkotó személyek jelennek majd meg. A logó egy egyszerű, a nemzetközi piacon is egyértelműen Magyarországra utaló trikolor, amit szabad kézi festést idézve, centrális elrendezésben jelenített meg a grafikus. A márkajel pólókon, jelvényeken, táskákon, kötényeken, borospalackokon, kiadványokon és számtalan egyéb felületen jól működik. 

Indul a weboldal

Az új bor márkakoncepciót támogatja a nyáron induló www.bor huweboldal is, amelyre májusban már elkezdődött a hazai borászok regisztrációja. Olyan központi platform kíván lenni, amely szakmailag hiteles információkkal szolgál a magyar borról, borvidékekről, borászatokról. Célja a magyar borkultúra megismertetése a fogyasztókkal, az edukálás és a minőség iránti igény felkeltése szövegek, fotók és filmek segítségével. A honlap része lesz egy intelligens borászatkereső is, ahol a fogyasztó megtalálja az őt érdeklő helyszíneket, termelőket; de a bor.hu a magyar borvidékeket, szőlőfajtákat és bortípusokat is megismerteti az olvasókkal.

 

 

 

 

Forrás: tuirizmusonline / MTI


Ezeket a strandételeket mindenképp meg kell kóstolni!

Ezeket a strandételeket mindenképp meg kell kóstolni! 

40 különleges balatoni ételt kóstolt körbe a Balatoni Kör szakmai előzsűrije, és választotta ki azt a tíz nevezőt, akik bekerültek az Év strandétele verseny döntőjébe.
Tevetej-nagyhatalom lennénk?

Tevetej-nagyhatalom lennénk? 

Ugyanis a magyarországi tevetej feldolgozását tanulmányozás céljából a távoli Csádból egy komplett delegáció érkezett hazánkba.
Ludányi József: Ezt csak szerelemből lehet csinálni

Ludányi József: Ezt csak szerelemből lehet csinálni 

A Mátra gyönyörű bortermelő vidékén található Ludányi Pincészet tulajdonosával, Ludányi Józseffel beszélgettünk a borászat történetéről és persze borokról.
Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat?

Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat? 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) már várja a jelöléseket.
A hely, ahol a „slow food” kifejezést komolyan veszik

A hely, ahol a „slow food” kifejezést komolyan veszik 

2024-ben a Dining Guide Év Fenntartható Étterme a Natura Hill Zebegény.
Íme, Európa legszebb szőlőbirtoka

Íme, Európa legszebb szőlőbirtoka 

Egy tanulmány több mint húszezer Google véleményt vizsgált meg, hogy felmérje, mely borászatok találhatók a legfestőibb helyeken.
MVI-jelentés 2023-ról: csökkent a vendéglátóhelyek száma

MVI-jelentés 2023-ról: csökkent a vendéglátóhelyek száma 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését a vendéglátásról, így tettek 2023-mal kapcsolatban is.
A Top 10  legmenőbb koktélbár

A Top 10 legmenőbb koktélbár 

Mutatjuk az ország legmenőbb koktélbárjait!
Itt a brutális meleg, igazi logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot

Itt a brutális meleg, igazi logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot 

Extra hűtési megoldásokra van szükség, hogy az élelmiszerek a megfelelő hőmérsékleten érkezzenek meg a kiszolgáló egységekbe.
A foci EB-döntőjére készül Zamárdi söre

A foci EB-döntőjére készül Zamárdi söre 

Készül az első, balatoni településről elnevezett sör, amely Zamárdiban, a Balaton Beer Weekenden debütál.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.