Új cégér a magyar bornak

Országos bor roadshow-t indított a magyar bor márkakoncepció bemutatására a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - mondta Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese hétfőn Budapesten, az országos előadássorozat fővárosi állomásán.

Idén márciusban bocsátották útjára azt a minden elemében új magyar bor márkakoncepciót, amelyre régóta várt a borszakma. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával (HNT), az Agrárminisztériummal, a Külgazdasági és Külügyminisztériummal és meghatározó gasztronómiai szervezetekkel együttműködve alkotta meg a „Magyar bor – Személyesen” üzeneten alapuló rendszert és a hozzá tartozó arculatot.

Ez mennyiben más, mint korábban?

Az új koncepciót először 2019. március 1-jén, a Borjog és Bormarketing konferencián ismerhette meg a hazai szakmai közönség. A nemzetközi bemutatkozásra szintén márciusban, a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorf kiállításon nyílt lehetőség, ott debütált az új arculati elemeket megjelenítő magyar stand több mint 40 hazai borászat részvételével.

Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese a roadshow budapesti állomásán elmondta, a márkakoncepció megalkotása során az MTÜ víziója az volt, hogy „a magyar bor egyedi és megkülönböztethető kategóriává váljon, értéke növekedjen, és általa erősödjön az országmárka”. 

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke hozzátette, hogy a magyar borásztársadalomnak paradigmaváltásra van szüksége. Ebben is segíthet az új, egységes borarculat megszületése, amely remélhetőleg a megújulás első állomása lesz, és ráébreszti a szakmát arra, hogy az eddigieknél többre hivatott. 

„A most indult országos bor roadshow célja, hogy a teljes magyar borágazatban dolgozó szakembereket elérjük és személyesen bemutassuk nekik az egységbe rendezett márkakoncepciót” – mondta Gál Zsombor, az MTÜ bormarketing részlegének szakértője. A nyár folyamán további öt borrégióba viszik el a rendezvénysorozatot, hogy a helyi termelők, gasztronómiai és turisztikai szakemberek is megismerjék a marketingkoncepciót, ami a visszajelzések, beszélgetések nyomán tovább épülhet és finomodhat.

Új arculati elem: a borász szerepe

Az új márkához kapcsolódó arculati elemeket a tervező, Ipacs Géza mutatta be. A magyar bor karakterét nem a föld, nem a nap és nem is a szőlő, hanem a mindenkori borász víziója adja, mondta, ezért az üzenet fókuszában a személyesség áll. A magyar bor egyenlő a magyar borásszal, így a kommunikációban is elsősorban az alkotó személyek jelennek majd meg. A logó egy egyszerű, a nemzetközi piacon is egyértelműen Magyarországra utaló trikolor, amit szabad kézi festést idézve, centrális elrendezésben jelenített meg a grafikus. A márkajel pólókon, jelvényeken, táskákon, kötényeken, borospalackokon, kiadványokon és számtalan egyéb felületen jól működik. 

Indul a weboldal

Az új bor márkakoncepciót támogatja a nyáron induló www.bor huweboldal is, amelyre májusban már elkezdődött a hazai borászok regisztrációja. Olyan központi platform kíván lenni, amely szakmailag hiteles információkkal szolgál a magyar borról, borvidékekről, borászatokról. Célja a magyar borkultúra megismertetése a fogyasztókkal, az edukálás és a minőség iránti igény felkeltése szövegek, fotók és filmek segítségével. A honlap része lesz egy intelligens borászatkereső is, ahol a fogyasztó megtalálja az őt érdeklő helyszíneket, termelőket; de a bor.hu a magyar borvidékeket, szőlőfajtákat és bortípusokat is megismerteti az olvasókkal.

 

 

 

 

Forrás: tuirizmusonline / MTI


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.