Új cégér a magyar bornak

Országos bor roadshow-t indított a magyar bor márkakoncepció bemutatására a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - mondta Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese hétfőn Budapesten, az országos előadássorozat fővárosi állomásán.

Idén márciusban bocsátották útjára azt a minden elemében új magyar bor márkakoncepciót, amelyre régóta várt a borszakma. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával (HNT), az Agrárminisztériummal, a Külgazdasági és Külügyminisztériummal és meghatározó gasztronómiai szervezetekkel együttműködve alkotta meg a „Magyar bor – Személyesen” üzeneten alapuló rendszert és a hozzá tartozó arculatot.

Ez mennyiben más, mint korábban?

Az új koncepciót először 2019. március 1-jén, a Borjog és Bormarketing konferencián ismerhette meg a hazai szakmai közönség. A nemzetközi bemutatkozásra szintén márciusban, a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorf kiállításon nyílt lehetőség, ott debütált az új arculati elemeket megjelenítő magyar stand több mint 40 hazai borászat részvételével.

Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese a roadshow budapesti állomásán elmondta, a márkakoncepció megalkotása során az MTÜ víziója az volt, hogy „a magyar bor egyedi és megkülönböztethető kategóriává váljon, értéke növekedjen, és általa erősödjön az országmárka”. 

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke hozzátette, hogy a magyar borásztársadalomnak paradigmaváltásra van szüksége. Ebben is segíthet az új, egységes borarculat megszületése, amely remélhetőleg a megújulás első állomása lesz, és ráébreszti a szakmát arra, hogy az eddigieknél többre hivatott. 

„A most indult országos bor roadshow célja, hogy a teljes magyar borágazatban dolgozó szakembereket elérjük és személyesen bemutassuk nekik az egységbe rendezett márkakoncepciót” – mondta Gál Zsombor, az MTÜ bormarketing részlegének szakértője. A nyár folyamán további öt borrégióba viszik el a rendezvénysorozatot, hogy a helyi termelők, gasztronómiai és turisztikai szakemberek is megismerjék a marketingkoncepciót, ami a visszajelzések, beszélgetések nyomán tovább épülhet és finomodhat.

Új arculati elem: a borász szerepe

Az új márkához kapcsolódó arculati elemeket a tervező, Ipacs Géza mutatta be. A magyar bor karakterét nem a föld, nem a nap és nem is a szőlő, hanem a mindenkori borász víziója adja, mondta, ezért az üzenet fókuszában a személyesség áll. A magyar bor egyenlő a magyar borásszal, így a kommunikációban is elsősorban az alkotó személyek jelennek majd meg. A logó egy egyszerű, a nemzetközi piacon is egyértelműen Magyarországra utaló trikolor, amit szabad kézi festést idézve, centrális elrendezésben jelenített meg a grafikus. A márkajel pólókon, jelvényeken, táskákon, kötényeken, borospalackokon, kiadványokon és számtalan egyéb felületen jól működik. 

Indul a weboldal

Az új bor márkakoncepciót támogatja a nyáron induló www.bor huweboldal is, amelyre májusban már elkezdődött a hazai borászok regisztrációja. Olyan központi platform kíván lenni, amely szakmailag hiteles információkkal szolgál a magyar borról, borvidékekről, borászatokról. Célja a magyar borkultúra megismertetése a fogyasztókkal, az edukálás és a minőség iránti igény felkeltése szövegek, fotók és filmek segítségével. A honlap része lesz egy intelligens borászatkereső is, ahol a fogyasztó megtalálja az őt érdeklő helyszíneket, termelőket; de a bor.hu a magyar borvidékeket, szőlőfajtákat és bortípusokat is megismerteti az olvasókkal.

 

 

 

 

Forrás: tuirizmusonline / MTI


Csődöt jelentett a Hooters

Csődöt jelentett a Hooters 

A csirkeszárnyairól híres Hooters étteremlánc hétfőn csődöt jelentett, de a márka továbbra is megmarad.
Csehország megszigorítja a száj- és körömfájás elleni védőintézkedéseket

Csehország megszigorítja a száj- és körömfájás elleni védőintézkedéseket 

A miniszter közlése szerint Szlovákiából, Magyarországról, Alsó Ausztriából és Burgenlandból hétfő éjféltől tilos lesz egyes állati termékek behozatala.
Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel

Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel 

Három magyar résztvevő a mikulovi Nemzetközi Borturizmus Konferencián.
Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére

Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére 

Az Etyeki Pezsgő hivatalosan eredetvédett státuszt kapott.
Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban

Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban 

Hagyományteremtő„Balaton Expo”-n jelent meg a régió kínálata a Balaton asztalán.
Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek

Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek 

Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja működését Magyarország vezető újrahasználati rendszere, a Cup Revolution.
Felvásárolták az albán Spar-hálózatot

Felvásárolták az albán Spar-hálózatot 

Koszovó legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Viva Fresh Store felvásárolta a Spar Albánia üzleteit a helyi Balfin befektetési csoporttól.
Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben

Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben 

Ki mondta, hogy a balatonfüredi borvidék kizárólag fehérborok készítéséhez kiváló terület?
Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás

Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás 

Az első tünetek kedden jelentkeztek a Levél településen található, 3000 egyedet számláló szarvasmarha-állományban.
Jön egy stílusos villásreggeli

Jön egy stílusos villásreggeli 

Stílusos Vidéki Villásreggeli Fesztivál és majális- egy igazán ragyogó program a gasztronómia és az utazás szerelmeseinek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.