A Harvard Business School és a University College London kutatói egy kávézóban folytatott, két hetes vizsgálat során megállapították, hogy ha a szakácsok látják a kiszolgálandó fogyasztókat, akkor jobb minőségű ételeket is fognak készíteni a számukra.
„A vendég és a szolgáltató közötti ,átláthatóság’ láthatóan ténylegesen javít a szolgáltatás színvonalán” – fogalmazott a Harvard Business Review-nek az egyik kutató, Ryan Buell, a Harvard Business School adjunktusa.
„Az eredmények felettébb meggyőzőek voltak: az ügyfelek 10 százalékkal elégedettebbek voltak, amikor a szakácsok látták őket, még ha a fogyasztók nem is látták a séfeket. Ellenkező esetben az elégedettség mértéke nem nőtt az alaphelyzetben tapasztaltakhoz képest, vagyis amikor az egyik csoport sem láthatta másikat. Még beszédesebb volt az a szituáció, amikor mind az ügyfelek, mind a szakácsok látták a másik csoportot; ebben az esetben az elégedettség 17,3 százalékkal magasabb, a kiszolgálás pedig 13,2 százalékkal gyorsabb volt.”
De vajon miért változtat ekkorát ez a vizuális viszony a végeredményen?
„Azt tapasztaltuk, hogy a fogyasztók láttán az alkalmazottak értékesebbnek érzik magukat, elégedettebbek lesznek a munkájukkal, és bizonyos erőfeszítések megtételére is hajlandóbbakká válnak” – mondta Buell. „Fontos megjegyezni, hogy nem csupán a ,minőség érzetében’ történt javulás, hanem az ételek is effektíve jobb kvalitásúak voltak. A kísérlet alatt egy megfigyelőt is kihelyeztünk a konyhába, aki jegyzeteket készített, illetve a kiszolgálás idejét is mérte. A szakácsok normális esetben a grillen már előre elkészítették a tojást, és szükség esetén a tányérra tették, és emellett gyakran túlsütötték őket. A képernyők bekapcsolásával, amikor a séfek látták a vendégeket, a tojások egyre gyakrabban már csak rendelésre készültek el.”
Fordítás/szerkesztés: Zamaróczy Ádám
Forrás: Élelmiszer Online/The Daily Meal