A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gazdasági válság sem fogta vissza a magyarok kávézási kedvét – állítja a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. közleménye. Az elmúlt évben a McCafé hálózat forgalma meghaladta a 890 millió forintot, amely az előző évhez képest 15 százalékos növekedést jelent. Míg a kávézólánc egységei 2009-ben 2,9 millió vendéget szolgáltak ki, addig 2010 első hat hónapjában a vendégszám elérte a 1,5 millió főt, 472 millió forintos forgalommal.
A hazai McCafékban még mindig elsősorban a klasszikus kávéitalok fogynak a legjobban. Az eladási adatok alapján a tavalyi évben leginkább a cappuccinót, az eszpresszót és a caffe latte-t, azaz tejeskávét keresték, a különféle kávéitalokból több mint 1 300 000 darab fogyott a hálózatnál.
A McCafé nemcsak a hazai kávézó piacon, de a McDonald’s rendszerén belül is komoly eredményeket ért el. 2003-ban nyílt meg az első kávézó a Régiposta utcai McDonald’s étteremben, a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként. Tavaly három vidéki egységgel bővült az akkor már 30 kávézóból álló hálózat. 2010-ben a megújult bábolnai étterem bővült ki McCaféval, így mára 34 egységgel a legnagyobb hazai kávézólánc címet tudhatja magáénak a vállalat. A fővárosi Aréna Plázában önálló egységként üzemel a kávézó, a többi úgynevezett shop-in-shop rendszerben, azaz a McDonald’s éttermek részeként működik. A hazai kávézóláncok közül a McCafé egyedülállónak nevezhető abból a szempontból is, hogy vidéken is számos egységgel - szám szerint 13-al rendelkezik. (forrás: Agromonitor)