Jól teljesít a McCafé

A gazdasági válság nem fogja vissza a magyarok kávézási kedvét – derül ki a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. közleményéből. A McCafé 15 százalékos forgalomnövekedéssel és 2,9 milliós vendégszámmal zárta az elmúlt évet - írja az Agromonitor. Az idei első hat hónapban már 1,5 millióan látogatták meg a kávézólánc 34 egységének valamelyikét és a január-júniusi időszakban 6,54 százalékkal növekedett a McCafék forgalma az előző év hasonló időszakához képest.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gazdasági válság sem fogta vissza a magyarok kávézási kedvét – állítja a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. közleménye. Az elmúlt évben a McCafé hálózat forgalma meghaladta a 890 millió forintot, amely az előző évhez képest 15 százalékos növekedést jelent. Míg a kávézólánc egységei 2009-ben 2,9 millió vendéget szolgáltak ki, addig 2010 első hat hónapjában a vendégszám elérte a 1,5 millió főt, 472 millió forintos forgalommal.

A hazai McCafékban még mindig elsősorban a klasszikus kávéitalok fogynak a legjobban. Az eladási adatok alapján a tavalyi évben leginkább a cappuccinót, az eszpresszót és a caffe latte-t, azaz tejeskávét keresték, a különféle kávéitalokból több mint 1 300 000 darab fogyott a hálózatnál.

A McCafé nemcsak a hazai kávézó piacon, de a McDonald’s rendszerén belül is komoly eredményeket ért el. 2003-ban nyílt meg az első kávézó a Régiposta utcai McDonald’s étteremben, a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként. Tavaly három vidéki egységgel bővült az akkor már 30 kávézóból álló hálózat. 2010-ben a megújult bábolnai étterem bővült ki McCaféval, így mára 34 egységgel a legnagyobb hazai kávézólánc címet tudhatja magáénak a vállalat. A fővárosi Aréna Plázában önálló egységként üzemel a kávézó, a többi úgynevezett shop-in-shop rendszerben, azaz a McDonald’s éttermek részeként működik. A hazai kávézóláncok közül a McCafé egyedülállónak nevezhető abból a szempontból is, hogy vidéken is számos egységgel - szám szerint 13-al rendelkezik. (forrás: Agromonitor)


Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.