A hálózat jelenleg több, mint 6,000 franchise egységgel rendelkezik a világ 18 országában. A közép-kelet európai térségben is szeretnének ismertté válni és ezért keresnek most nyitási lehetőség nemcsak Magyarországon, de Lengyelországban, Csehországban és Oroszországban is.
A Dairy Queen egyik specialitása a Grill&Chill gyorsétterem, ahol frissen készül, grillezett húsok és húspogácsák várják a vendégeket. A másik étteremfajta, amivel a Dairy Queen hiressé vált az Orange Julius, amely az izletes, friss és csábitó tejalapú izesitett italokkal un. Blizzard-val, MooLatte italokkal várja a vendégeket. Kinálnak itt még fagylaltokat, egyéb shake-eket, jégkrémtortákat, parfékat és más tejalapú finomságokat. A harmadik tipusú üzletük pedig a Kiosk-ok, avagy Treat Store amelyek nagyforgalmú helyeket, közlekedési csomópontoknál található kisebb egységek, pl. bevásárlóközpontokban.
A Dairy Queen franchise egyik legnagyobb előnye, hogy lehetővé teszi a saját, helyi beszerzési lánc kiépitését és alkalmazását és nem kötelezi a mester franchise jog átvevő céget fix beszerzési források, helyek igénybevételére. A Dairy Queen rugalmasan próbál alkalmazkodni a helyi piaci viszonyokhoz, sajátosságokhoz is. Fő fogyasztói célcsoportja az eddig működő éttermeiben a 18-32 év közötti korosztály, akik számára a közösségi csoportokhoz való tartozás nagy szerepet játszik, magas önbizalommal rendelkeznek, az önmegvalósitást fontosnak tartják életükben és jó családi kapcsolatokat ápolnak közvetlen és távolabbi rokonaikkal. A Dairy Queen nemcsak Magyarországban, hanem a régióban gondolkodik, igy előnyös lenne (de nem kizáró ok), ha a leendő franchise partner több országban is tudna nyitni DQ éttermeket.
A DQ hosszútávon keres a cég filozófiája és céljai iránt is elkötelezett, azzal azonosulni tudó franchise partnert és várjuk érdeklődő vállalkozások jelentkezését a céggel való üzleti megbeszélésre. Éttermi, vendéglátóipari tapasztalat hiánya nem kizáró ok. (Franchiseportal)