Kampány a magyar baromfihúsért

A víziszárnyas-ágazat, ezen belül a libatenyésztés – amely az Alföld középső és déli részén körülbelül tízezer ember megélhetését biztosítja – nemzetgazdasági érdek, a libamáj pedig Magyarország prémiumkategóriás terméke, amelyre büszkék vagyunk – fogalmazott Bognár Lajos helyettes államtitkár a VI. Libamáj fesztivál megnyitóján. A budapesti Erzsébet téren vasárnap estig kóstolhatók a legkülönfélébb libából készült ételek.

A libatartás évszázadok óta hozzátartozik a magyar vidék életéhez, ünnepi asztalunk díszeként a libapecsenye, a libamáj előkelő szerepet tölt be a magyar étkezési kultúrában. A 19. század közepétől egyre növekedett a libahízlalás jelentősége, és olyan alföldi mezővárosokban, mint Orosháza, Hódmezővásárhely, Makó, az exportcélú libahízlalás az egyik jelentős mezőgazdasági ágazattá növekedett. Az 1980-as évekre hazánk a világ legnagyobb libamáj-termelő országává lépett elő – mondta a Földművelésügyi Minisztérium helyettes államtitkára.

Bognár Lajos a fesztivál megnyitóján fontosnak nevezte, hogy az ágazat visszanyerje korábbi jelentőségét, és ezáltal tovább növelje a vidék eltartó képességét. Ez a cél legbiztosabban a hazai fogyasztás és a kivitel együttes növekedésével érhető el – fogalmazott.

A helyettes államtitkár emlékeztetett: a gabona után a húsfélék jelentik a magyar mezőgazdaság legfontosabb kiviteli termékét. 2013-ban e kivitel 85%-át a sertés-és baromfihús adta, ezen belül pedig 46%-ról 52%-ra növekedett a baromfihús részaránya. Baromfihúst 2013-ban 60 országba exportáltunk, a teljes exportmennyiség 91%-a európai, 8%-a ázsiai piacra került. Baromfihúsból nettó exportőrök voltunk 2013-ban.

A kormány nagy erőkkel dolgozik újabb, még kihasználatlan piacok megszerzésén – hangoztatta Bognár Lajos. Mint mondta, számos harmadik országbeli ellenőrzőbizottság végzett sikeres auditot Magyarországon 2013-ban. Ennek köszönhetően több jelentős piaccal rendelkező távol-keleti ország mellett Egyiptomba is megindulhat a baromfitermékek kivitele. 2014-ben a Kínába irányuló export elől is elhárult az adminisztrációs akadály. Az ágazat hosszú távú, biztonságos növekedése azonban csak a hazai kereslet növelésével együtt garantált. A magyar kormány a kis és közepes vállalkozások támogatásával, a nagy hozzáadott értékkel bíró, hagyományos magyar termékek védelmével működik közre abban, hogy a kiváló minőségű, biztonságos, fenntartható és etikus gazdálkodással előállított magyar élelmiszerek megtalálják az utat a magyar családok asztalára. E cél elérésében kiemelkedő szerepe van az immár hatodik alkalommal megrendezett Libamáj fesztiválnak.

Elindult a kampány a baromfihúsért

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága a Budapesten megrendezett Libamájfesztiválon indította útjára a magyar baromfihúst népszerűsítő kampányát. Az akció célja, hogy tovább erősítse a fogyasztók bizalmát a magyar termékek iránt, valamint bemutassa a baromfitermékek hangsúlyos szerepét a modern gasztronómiában.

A vidékfejlesztési stratégia kiemelten fontos része a „Fogyasztói szemléletformálás program”, amely több társadalmi és gazdasági célt ötvöz, főként a magyar élelmiszerek fogyasztásának növelése érdekében.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága által létrehozott baromfihús-kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a baromfihús, modern táplálkozásban betöltött szerepére, valamint a belföldi húskészítmények előnyeire.

Az elmúlt évek gasztronómiai fordulatai a zsírban szegény, fehérjében gazdag, egészséges élelmiszereket részesítik előnyben. Ez a folyamat a fogyasztói attitűdök átalakulását eredményezte: egyre többen kezdenek odafigyelni az egészséges táplálkozásra, így folyamatosan nő a baromfihús népszerűsége is.

Baromfihúsból a háztartások közel 5 százalékkal vásároltak többet 2013-ban. A szegmens mennyiségben 4,7 százalékkal nőtt 2013-ban az azt megelőző évhez képest. 2013-ban 2,8 százalékkal több háztartás vásárolta a szegmenst. A vásárlási gyakoriság 1,3 százalékkal volt magasabb, a tranzakcióméret pedig 0,6 százalékkal haladta meg az előző éves szintet.

Lipcsey György Imre az AMC vezérigazgató-helyettese a kampány megnyitóján elmondta, hogy a legújabb kutatások szerint a magyar fogyasztók egyre tájékozottabbak a táplálkozást illetően és nyitottak a hazai termékek preferálására. Hozzátette, hogy rendkívül fontos kommunikációval támogatni ezt a folyamatot, hiszen a tudatos vásárlók arányának növekedésével komoly előrelépés érhető el a lakosság egészséges életvitelének támogatásában.

Az AMC vezetője hozzátette, a Libamájfesztivál kitűnő lehetőség, hogy az AMC itt indítsa útjára a magyar baromfihúst népszerűsítő kampányát, hiszen itt egyetlen helyszínen találkozik a termelő, a feldolgozó és a fogyasztó.

A kampánymegnyitón a résztvevők arról is beszéltek, hogy részesítsük előnyben a Magyar Baromfi védjeggyel ellátott termékeket, hiszen ezek az áruk jóval kevesebbet utaznak, mint külföldi társaik, így megőrzik frissességüket, valamint minőségük is garantált. Arról nem is beszélve, hogy a hazai termékek vásárlásával hazai munkahelyeket óvunk és ökológiai lábnyomunkat is csökkentjük.

Miért jó a magyar baromfihús?

A magyar baromfi jelenleg az egyik legnépszerűbb húsfajta hazánkban, azt azonban kevesen tudják, hogy ásványi anyag tartalma is rendkívül magas. Zsírtartalmuk tág határok között változhat, így a zsírszegény csirkétől a zsírban gazdagabb liba- és kacsahúsok megfelelő összetételével jól kombinálhatók a dietikus és a hagyományos magyar konyhával is.

A baromfihúsoknak további nagy előnye, hogy kedvező jegyeiket konyhatechnikai elkészítésük - sütés, főzés, párolás - során is megtartják. Zsírtartalmuk elegendő ahhoz, hogy más zsírok és olajok hozzáadása nélkül, önmagukban süthetők legyenek - például grillcsirke -, de a kész hús zsír- és energiatartalma még mindig lényegesen alacsonyabb, mint a nem szárnyas húsoké. Ennek folytán az egészséges táplálkozásban is jelentős előnyük van.

Elkészítés szempontjából felbecsülhetetlen, hogy a zsírszövet döntő többségében a bőr alatt helyezkedik el, nem szövi át az izomrostokat, így könnyen eltávolítható, nem kell vele hosszú perceken keresztül bajlódni.

 

Forrás: Élelmiszer Online


Kiderült, melyek a magyarok kedvenc karácsonyi fogásai

Kiderült, melyek a magyarok kedvenc karácsonyi fogásai 

Országos kutatás: drágább lesz az ünnepi menü, mint tavaly.
Ahol bezárul egy ajtó – ott mindig kinyílik egy másik

Ahol bezárul egy ajtó – ott mindig kinyílik egy másik 

Karácsonyi ajándékként megnyílt a főváros egyik legizgalmasabb gasztronómiáját és álomdesign megoldásait kínáló rooftop bár és étterme, a BiBo Budapest.
Kitehetik a gyászszalagot a Mozartkugeln rajongók

Kitehetik a gyászszalagot a Mozartkugeln rajongók 

December 5-én gurult le az utolsó Mozart golyó Salzburgban, ugyanis az azt gyártó nagyvállalat bezárta ausztriai üzemét.
Az Agrártárca szerint jól fogynak a rozé borok

Az Agrártárca szerint jól fogynak a rozé borok 

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) tavalyi felmérése szerint 2017-hez képest 5 százalékkal nőtt a magyarországi rozéfogyasztás, míg a vörösboré mérséklődött.
Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Jöhet egy vegán avokádó krémlikőrrel készült koktél?

Jöhet egy vegán avokádó krémlikőrrel készült koktél? 

Ez az ital is szerepel a Zazie Bistro & Bar új koktélkínálatában.
MICHELIN Guide: remények és esélyek

MICHELIN Guide: remények és esélyek 

December 10-én az Operaházban tartandó díjátadó ceremónián lehull a lepel arról, hogy idén mely vendéglátóhelyek nyernek bebocsájtást a MICHELIN Guide által elismertek szűk körébe.
Új megjelenést kapott karácsonyra a pesti plaza ételudvara

Új megjelenést kapott karácsonyra a pesti plaza ételudvara 

Az Arena Mall új és megújult üzletei mellett üde oázissá alakított ételudvarával várja a karácsonyi bevásárlásra indulókat.
Ünnepi különlegesség: folyékony fenyőfa

Ünnepi különlegesség: folyékony fenyőfa 

A  frissen szedett fenyőágakat a főzés során közvetlenül a forró sörléhez adják.
Szezonális finomságok és újragondolt klasszikusok a Kozmo Hotel téli étlapján

Szezonális finomságok és újragondolt klasszikusok a Kozmo Hotel téli étlapján 

A tél közeledtével a Kozmo Étterem új menüje a szezon ízeit és hangulatát idézi, egyaránt kényeztetve a hagyományos és a modernebb gasztronómia kedvelőit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.