Kampány a magyar baromfihúsért

A víziszárnyas-ágazat, ezen belül a libatenyésztés – amely az Alföld középső és déli részén körülbelül tízezer ember megélhetését biztosítja – nemzetgazdasági érdek, a libamáj pedig Magyarország prémiumkategóriás terméke, amelyre büszkék vagyunk – fogalmazott Bognár Lajos helyettes államtitkár a VI. Libamáj fesztivál megnyitóján. A budapesti Erzsébet téren vasárnap estig kóstolhatók a legkülönfélébb libából készült ételek.

A libatartás évszázadok óta hozzátartozik a magyar vidék életéhez, ünnepi asztalunk díszeként a libapecsenye, a libamáj előkelő szerepet tölt be a magyar étkezési kultúrában. A 19. század közepétől egyre növekedett a libahízlalás jelentősége, és olyan alföldi mezővárosokban, mint Orosháza, Hódmezővásárhely, Makó, az exportcélú libahízlalás az egyik jelentős mezőgazdasági ágazattá növekedett. Az 1980-as évekre hazánk a világ legnagyobb libamáj-termelő országává lépett elő – mondta a Földművelésügyi Minisztérium helyettes államtitkára.

Bognár Lajos a fesztivál megnyitóján fontosnak nevezte, hogy az ágazat visszanyerje korábbi jelentőségét, és ezáltal tovább növelje a vidék eltartó képességét. Ez a cél legbiztosabban a hazai fogyasztás és a kivitel együttes növekedésével érhető el – fogalmazott.

A helyettes államtitkár emlékeztetett: a gabona után a húsfélék jelentik a magyar mezőgazdaság legfontosabb kiviteli termékét. 2013-ban e kivitel 85%-át a sertés-és baromfihús adta, ezen belül pedig 46%-ról 52%-ra növekedett a baromfihús részaránya. Baromfihúst 2013-ban 60 országba exportáltunk, a teljes exportmennyiség 91%-a európai, 8%-a ázsiai piacra került. Baromfihúsból nettó exportőrök voltunk 2013-ban.

A kormány nagy erőkkel dolgozik újabb, még kihasználatlan piacok megszerzésén – hangoztatta Bognár Lajos. Mint mondta, számos harmadik országbeli ellenőrzőbizottság végzett sikeres auditot Magyarországon 2013-ban. Ennek köszönhetően több jelentős piaccal rendelkező távol-keleti ország mellett Egyiptomba is megindulhat a baromfitermékek kivitele. 2014-ben a Kínába irányuló export elől is elhárult az adminisztrációs akadály. Az ágazat hosszú távú, biztonságos növekedése azonban csak a hazai kereslet növelésével együtt garantált. A magyar kormány a kis és közepes vállalkozások támogatásával, a nagy hozzáadott értékkel bíró, hagyományos magyar termékek védelmével működik közre abban, hogy a kiváló minőségű, biztonságos, fenntartható és etikus gazdálkodással előállított magyar élelmiszerek megtalálják az utat a magyar családok asztalára. E cél elérésében kiemelkedő szerepe van az immár hatodik alkalommal megrendezett Libamáj fesztiválnak.

Elindult a kampány a baromfihúsért

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága a Budapesten megrendezett Libamájfesztiválon indította útjára a magyar baromfihúst népszerűsítő kampányát. Az akció célja, hogy tovább erősítse a fogyasztók bizalmát a magyar termékek iránt, valamint bemutassa a baromfitermékek hangsúlyos szerepét a modern gasztronómiában.

A vidékfejlesztési stratégia kiemelten fontos része a „Fogyasztói szemléletformálás program”, amely több társadalmi és gazdasági célt ötvöz, főként a magyar élelmiszerek fogyasztásának növelése érdekében.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága által létrehozott baromfihús-kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a baromfihús, modern táplálkozásban betöltött szerepére, valamint a belföldi húskészítmények előnyeire.

Az elmúlt évek gasztronómiai fordulatai a zsírban szegény, fehérjében gazdag, egészséges élelmiszereket részesítik előnyben. Ez a folyamat a fogyasztói attitűdök átalakulását eredményezte: egyre többen kezdenek odafigyelni az egészséges táplálkozásra, így folyamatosan nő a baromfihús népszerűsége is.

Baromfihúsból a háztartások közel 5 százalékkal vásároltak többet 2013-ban. A szegmens mennyiségben 4,7 százalékkal nőtt 2013-ban az azt megelőző évhez képest. 2013-ban 2,8 százalékkal több háztartás vásárolta a szegmenst. A vásárlási gyakoriság 1,3 százalékkal volt magasabb, a tranzakcióméret pedig 0,6 százalékkal haladta meg az előző éves szintet.

Lipcsey György Imre az AMC vezérigazgató-helyettese a kampány megnyitóján elmondta, hogy a legújabb kutatások szerint a magyar fogyasztók egyre tájékozottabbak a táplálkozást illetően és nyitottak a hazai termékek preferálására. Hozzátette, hogy rendkívül fontos kommunikációval támogatni ezt a folyamatot, hiszen a tudatos vásárlók arányának növekedésével komoly előrelépés érhető el a lakosság egészséges életvitelének támogatásában.

Az AMC vezetője hozzátette, a Libamájfesztivál kitűnő lehetőség, hogy az AMC itt indítsa útjára a magyar baromfihúst népszerűsítő kampányát, hiszen itt egyetlen helyszínen találkozik a termelő, a feldolgozó és a fogyasztó.

A kampánymegnyitón a résztvevők arról is beszéltek, hogy részesítsük előnyben a Magyar Baromfi védjeggyel ellátott termékeket, hiszen ezek az áruk jóval kevesebbet utaznak, mint külföldi társaik, így megőrzik frissességüket, valamint minőségük is garantált. Arról nem is beszélve, hogy a hazai termékek vásárlásával hazai munkahelyeket óvunk és ökológiai lábnyomunkat is csökkentjük.

Miért jó a magyar baromfihús?

A magyar baromfi jelenleg az egyik legnépszerűbb húsfajta hazánkban, azt azonban kevesen tudják, hogy ásványi anyag tartalma is rendkívül magas. Zsírtartalmuk tág határok között változhat, így a zsírszegény csirkétől a zsírban gazdagabb liba- és kacsahúsok megfelelő összetételével jól kombinálhatók a dietikus és a hagyományos magyar konyhával is.

A baromfihúsoknak további nagy előnye, hogy kedvező jegyeiket konyhatechnikai elkészítésük - sütés, főzés, párolás - során is megtartják. Zsírtartalmuk elegendő ahhoz, hogy más zsírok és olajok hozzáadása nélkül, önmagukban süthetők legyenek - például grillcsirke -, de a kész hús zsír- és energiatartalma még mindig lényegesen alacsonyabb, mint a nem szárnyas húsoké. Ennek folytán az egészséges táplálkozásban is jelentős előnyük van.

Elkészítés szempontjából felbecsülhetetlen, hogy a zsírszövet döntő többségében a bőr alatt helyezkedik el, nem szövi át az izomrostokat, így könnyen eltávolítható, nem kell vele hosszú perceken keresztül bajlódni.

 

Forrás: Élelmiszer Online


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.