Katalóguszárás, jégrendelés: befutónál a ProWein 2017

Jó jel a hazai borpiac számára, hogy idén – több éves kihagyás után - újból tartott sajtótájékoztatót Budapesten a világ legfontosabb borszakvásáraként ismert, németországi ProWein csapata. Ezek szerint ismét visszakerültünk a világ „borkeringésébe”. Nyilván az is sokat nyomott a latba, hogy tavaly, a magyar kiállítók mellett a hazánkból érkező szaklátogatók száma 50 százalékkal volt több az előző évhez képest.

A január 17-én, a budapesti Apropó Borbárban tartott tájékoztatón Marius Berlemanntól, a ProWein vásárok projektigazgatójától elhangzott, 6300 kiállító (5700-an Európából, 600-an a tengerentúlról érkeznek) lesz jelen a világ legfontosabb bortermő vidékeiről, közülük is kiemelkedő számban – a kiállítók mintegy felét teszi ki – 1500-an mennek Olaszországból, és 1400 francia bortermelő vesz részt.

Hazánkból 10 borvidékről 20 bortermelő kapott ingyenes részvételi lehetőséget a magyar standon, és ugyanott 4 egyéni kiállító is kapott standot  (Disznókő, Grand Tokaj, Happy Hungarian Wine Nepier, Dúzsi Tamás), mondta el a tájékoztatón dr.Török András, az MTÜ gasztronómiáért és bormarketingért felelős igazgatója.

Amúgy, mint kérdésünkre kiderült, egy kiállítási standhoz gyakorlatilag „kihalásos alapon” lehet hozzájutni, már előző év július 31-én lezárul a jelentkezési határidő, és sokszoros a túljelentkezés. Szintén egy kérdésre, hogy akkor miért nem növelik a ProWein területét a düsseldorfi vásárvárosban (ahol a 9-17. sz. csarnok ad otthont a háromnapos rendezvénynek), azt válaszolta a szakértő, ezzel valójában a kiállítók érdekeit védik. Ugyanis néhány éve 25 százalékkal növelték a kiállítási területet, azonban ez nem hozta magával a szaklátogatói kör bővülését (ugyanakkor csak 10 %-os növekedést regisztráltak). Ráadásul az is íratlan szabály, hogy olasz visszalépett kiállító helyére csakis másik olasz boros kerülhet – és ha egy mód van rá, ugyanabból a régióból, ahonnan a korábbi érkezett.

A szaklátogatók – ez a kulcsszó különben a düsseldorfi borszakkiállítás esetében, és ez lehet példátlan sikerük magyarázata. Ugyanis, mint kiderült, csak és kizárólag számukra látogatható a borvásár, és a kiállítás rendezősége által számszerű adatokkal bizonyított, hogy az 55 000 szakmai látogató 70 százaléka a potenciális döntéshozók közül kerül ki. (98 százalékuk szerint teljesült a kiállítástól elvárt céljaik, valamint létrehoznak Düsseldorfban új üzletet – új piaci területről).

A város is várja a kiállítás ideje alatt a ProWein résztvevőit és látogatóit: a tömegközlekedés az egész városban ingyenes a kiállítás ideje alatt, és számos programot szerveznek borral és más szeszes itallal kapcsolatban. Vannak borral bélelt színházi előadások, kiállítások, és több országból érkező kiállítóknak biztosítanak bemutatkozási lehetőségeket.

A március 19-21-ig megrendezésre kerül vezető világvásáron már kész a katalógus, amit hamarosan nyomdába adnak, a pohármosó pontokat szervezik és jelenleg a jégrendelésnél tartanak.

Forrás: Vendég & Hotel


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.