A közbeszerzési hirdetmény 2011. december 31-én jelent meg az online uniós közbeszerzési értesítőben (TED), a részvételi jelentkezési határidő pedig már január 9-én lejár. Az eljárás egyetlen nyertesével két évre kötnek keretmegállapodást, a beszerzés becsült értéke nettó 750 millió forint, ami a teljesítés során még 180 százalékkal, azaz 1,35 milliárd forinttal emelkedhet – derül ki a szervezet közbeszerzési hirdetményéből. A feladat része a médiafelület vásárlása is.
Az AMC a gyorsított eljárást a marketingtender mintafeladatul szolgáló Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy kampányával indokolta, az ahhoz szükséges médiafoglalást ugyanis 2012. január 31-éig meg kell kezdeni, ami más, közbeszerzési eljárási határidőkkel már nem lenne tartható. A gyorsított eljárást az is indokolja, hogy a közbeszerzés engedélyeztetése (a VM és a fejlesztési tárca jóváhagyásával) és előkészítése több hónapot vett igénybe, a működésre és a közbeszerzésre vonatkozó jogszabályok pedig folyamatosan változnak – mondta a portálnak Simon Péter, az AMC igazgatója. A keretmegállapodás előnye pedig az lehet az igazgató szerint, hogy így gyorsabban tudnak majd reagálni egy-egy termékkel kapcsolatos problémákra, mint például volt a tavalyi, Németországból indult „uborkavész” is, ami visszavetette az uborkafogyasztást. (Egy-egy kampány megszervezésére közbeszerzést kellene kiírni, ami időigényes, például nyílt eljárásnál az ajánlattételi határidő 40 nap.) A 750 millió, plusz 1,35 milliárd forintos keretösszeget pedig azért kellett így meghatározni a tenderben, mivel még nem tudni, jövőre mennyit költhet majd erre a feladatra az AMC.
Az AMC 2012-ben alapfeladata ellátására egymilliárd forintot költhet, amit még kiegészít a tavalyi, több mint 200 millió forintos maradványösszeg. Az utóbbi a terven felüli bevételekből jött össze (nagy része a marketingszervezet által szervezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszer-ipari Kiállítás bevételeiből származik).
A marketingtenderre jelentkező cégek közül kiválasztottakkal január 13-án kezdik el a tárgyalásokat. A nyertesnek várhatóan évente mintegy tíz, belföldi kampányt, illetve külföldi élelmiszer-promóciót kell szervezni, a szerződések átlagos értéke 30 millió forint. (forrás: Agromonitor)
Kétmilliárdos marketingtendert írt ki az AMC
Gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljáráson keres vállalkozót belföldi fogyasztói kampányainak, illetve külföldi élelmiszerpromóciós-akcióinak tervezése és lebonyolítására az Agrármarketing Centrum (AMC) – írta az AMC-re hivatkozva a borászportál.hu. A kétmilliárd forintos marketingtenderre január 9-éig lehet jelentkezni.
![A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori](https://turizmusonline.hu/i/d/f/0/0/8/e/0/9/8/7/f/f/c/9/9/a/d/a/1/e/nincs-cim_md.jpeg)
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori
Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.
![Százféle fánk a Fánkfesztiválon](https://turizmusonline.hu/i/5/7/4/4/a/7/7/e/0/9/b/1/d/3/7/9/e/b/d/3/nincs-cim_md.jpg)
Százféle fánk a Fánkfesztiválon
Karneváli programokkal várják idén is a résztvevőket.
![Közel száz borászat a Furmint Február Nagy Kóstolón](https://turizmusonline.hu/i/9/5/9/6/1/9/9/0/f/1/e/c/a/c/c/0/f/e/7/6/nincs-cim_md.jpg)
Közel száz borászat a Furmint Február Nagy Kóstolón
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával találkozhat a közönség a 15. Furmint Február Nagy Kóstolón csütörtökön Budapesten, a Hagyományok Házában.
![Bepillantás egy kétszáz éves olasz malom trénerképzésébe](https://turizmusonline.hu/i/a/1/e/e/4/2/5/c/7/8/2/9/a/3/a/f/3/7/6/6/nincs-cim_md.jpg)
Bepillantás egy kétszáz éves olasz malom trénerképzésébe
Egy 193 éves olasz malom, hagyományok, innováció és egy jó adag magyar szenvedély.
![Amerikai importőrök: alaposan betáraztak proseccóból a védővámok réme miatt](https://turizmusonline.hu/i/1/d/4/1/2/c/7/9/b/1/6/8/f/3/0/f/c/c/c/e/nincs-cim_md.jpeg)
Amerikai importőrök: alaposan betáraztak proseccóból a védővámok réme miatt
Az a biztos, ami már a tárolókban van.
![Valentin-nap a város felett](https://turizmusonline.hu/i/1/3/7/d/5/a/5/4/c/b/b/c/5/0/2/1/8/1/0/6/nincs-cim_md.jpg)
Valentin-nap a város felett
Valentin-napi élmények a Matild Palotában.
![Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől](https://turizmusonline.hu/i/7/7/5/f/5/b/8/4/3/9/d/f/b/9/a/a/7/1/0/c/nincs-cim_md.jpg)
Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől
Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
![Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme](https://turizmusonline.hu/i/d/9/a/8/5/c/c/2/d/5/a/d/0/f/8/5/e/b/5/9/nincs-cim_md.jpg)
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme
A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
![Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék](https://turizmusonline.hu/i/4/7/4/e/d/d/a/0/6/4/3/1/9/c/c/e/0/0/e/a/nincs-cim_md.jpg)
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék
A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
![NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon](https://turizmusonline.hu/i/a/e/1/7/2/d/5/f/4/8/e/d/1/7/a/3/e/4/b/9/nincs-cim_md.jpg)
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Interjú
![Nagybor vagy semmi](https://turizmusonline.hu/i/7/d/c/8/2/5/2/9/8/0/0/a/5/0/4/e/7/9/6/6/nincs-cim_md.jpg)
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
![Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk](https://turizmusonline.hu/i/1/6/0/e/f/6/7/d/c/0/f/3/2/3/f/e/3/d/1/7/nincs-cim_md.jpg)
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
![Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban](https://turizmusonline.hu/i/5/d/4/9/9/4/1/3/f/3/f/f/4/7/6/d/3/b/6/2/lisa-sigl_md.jpeg)
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.