A közbeszerzési hirdetmény 2011. december 31-én jelent meg az online uniós közbeszerzési értesítőben (TED), a részvételi jelentkezési határidő pedig már január 9-én lejár. Az eljárás egyetlen nyertesével két évre kötnek keretmegállapodást, a beszerzés becsült értéke nettó 750 millió forint, ami a teljesítés során még 180 százalékkal, azaz 1,35 milliárd forinttal emelkedhet – derül ki a szervezet közbeszerzési hirdetményéből. A feladat része a médiafelület vásárlása is.
Az AMC a gyorsított eljárást a marketingtender mintafeladatul szolgáló Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy kampányával indokolta, az ahhoz szükséges médiafoglalást ugyanis 2012. január 31-éig meg kell kezdeni, ami más, közbeszerzési eljárási határidőkkel már nem lenne tartható. A gyorsított eljárást az is indokolja, hogy a közbeszerzés engedélyeztetése (a VM és a fejlesztési tárca jóváhagyásával) és előkészítése több hónapot vett igénybe, a működésre és a közbeszerzésre vonatkozó jogszabályok pedig folyamatosan változnak – mondta a portálnak Simon Péter, az AMC igazgatója. A keretmegállapodás előnye pedig az lehet az igazgató szerint, hogy így gyorsabban tudnak majd reagálni egy-egy termékkel kapcsolatos problémákra, mint például volt a tavalyi, Németországból indult „uborkavész” is, ami visszavetette az uborkafogyasztást. (Egy-egy kampány megszervezésére közbeszerzést kellene kiírni, ami időigényes, például nyílt eljárásnál az ajánlattételi határidő 40 nap.) A 750 millió, plusz 1,35 milliárd forintos keretösszeget pedig azért kellett így meghatározni a tenderben, mivel még nem tudni, jövőre mennyit költhet majd erre a feladatra az AMC.
Az AMC 2012-ben alapfeladata ellátására egymilliárd forintot költhet, amit még kiegészít a tavalyi, több mint 200 millió forintos maradványösszeg. Az utóbbi a terven felüli bevételekből jött össze (nagy része a marketingszervezet által szervezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszer-ipari Kiállítás bevételeiből származik).
A marketingtenderre jelentkező cégek közül kiválasztottakkal január 13-án kezdik el a tárgyalásokat. A nyertesnek várhatóan évente mintegy tíz, belföldi kampányt, illetve külföldi élelmiszer-promóciót kell szervezni, a szerződések átlagos értéke 30 millió forint. (forrás: Agromonitor)
Kétmilliárdos marketingtendert írt ki az AMC
Gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljáráson keres vállalkozót belföldi fogyasztói kampányainak, illetve külföldi élelmiszerpromóciós-akcióinak tervezése és lebonyolítására az Agrármarketing Centrum (AMC) – írta az AMC-re hivatkozva a borászportál.hu. A kétmilliárd forintos marketingtenderre január 9-éig lehet jelentkezni.

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának
Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját
Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten
Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.

A lengyel sörgyártás új trendjei
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.

Új Michelin-csillagos menü az égben
Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen
Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.

Borünnep Szegeden
A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból
Műanyag fóliadarab lehet benne.

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese
Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.