A gyorséttermek körében szokatlan címet azért kapja a franchise, mert egy hónap erejéig lecserélik a Happy Meal menü műanyag játékait gyermekkönyvekre -írja a kulturpart.hu.
A következő négy hétben várhatóan 9 millió Mudpuddle Farm könyvecskét mellékelnek a gyerekmenükhöz. A 2011-es adatok alapján az országban hetente 1.16 millió font (kb. 430 millió Ft) értékben adnak el gyerekkönyvet, így a várható fogyasztás alapján a McDonald's ezt jócskán túlszárnyalja majd.
Az esetleges hiszti elkerülése érdekében egy, a könyvekkel kapcsolatos, ujjra húzható bábfigurát is tesznek a csomagba.
Az akció egyébként csak egy a sok közül, mellyel az étteremlánc javítani próbálja a róla kialakult negatív képet. Nemrég elkezdtek biotejet árulni, mindenhol feltüntetik a kalóriaértéket és az üzleteket is felújították, hogy újra becsalogassák a vevőket.
Ugyan a Happy Meal menüket különös hevességgel támadták a gyerekeket befolyásoló ereje miatt, az irodalom népszerűsítéséért kampányolókat ez egyáltalán nem zavarja. A brit Nemzeti Műveltségi Érdekszövetkezet vezetője, Jonathan Douglas elmondta, támogatják a McDonald's-ot abban, hogy népszerű könyveket adjanak a családok kezébe, mellyel nagymértékben elősegítik az olvasás szeretetének terjedését.
A Michael Morpurgo által írt Mudpuddle Farm sorozatból összesen hat különféle könyv kerül majd a hamburgerek mellé. (Hajdúpress)