Az amerikaiak évente 56 milliárd(!) papírpoharat használnak el a gyorséttermekben, gyorskávézó láncokban. Azonban az ezzel keletkező 654 ezer tonna hulladék elhelyezése, kezelése egyre nagyobb problémát okoz, környezetvédelmi szempontból ez a szennyezés ugyanis megfelel félmillió gépjármű által keletkező környezetkárosítással. Bár a Starbucks a statisztikák szerint „mindössze” hárommilliárd papírpoharat használ fel, elsőként döntött úgy, keresni kezdi a megoldást, hogy három éven belül megszüntesse a forgalmával együtt járó környezetszennyezést.
„A múltban sokan nevezték újrafelhasználhatónak termékeiket, pusztán marketing célból. Azonban ezek a csomagolóanyagok sosem feleltek meg valójában ennek a követelménynek – mondta Jim Hanna, a Starbucks környezetvédelemmel foglalkozó igazgatója. – Mi csak akkor hirdetjük majd annak poharainkat, ha valóban azok lesznek.”
Három évvel ezelőtt a cég már bemutatott egy részben újrafelhasználható papírpoharat, most azonban ennél nagyobb lépést kívánnak tenni a környezetvédelem terén. Komoly tanácskozásra hívták össze az ellátó láncban jelen lévő valamennyi szereplőt, az alapanyag beszállítóktól a gyártókig, hogy együtt gondolkodva oldják meg a problémát. Hanna szerint a jelenlévők megértették, hogy közös a felelősségük a környezetszennyezés kérdésében, és elszánták magukat, hogy együtt találják meg 2012-ig a megfelelő megoldást.
A közös fejlesztések még májusban kezdődtek, és szeptemberben hét New York Manhattan-i Starbucks egységben megkezdték az új poharak használatát, míg az újra feldolgozhatóság tesztjei egy Staton Island-i üzemben folynak. A tervek szerint 2011 második negyedévében már 130 Starbucks kávézóban használják majd az új fejlesztésű, teljes mértékben újrahasznosítható poharakat.
Környezetbarát pohárra vált a Starbucks
Az amerikai központú gyorskávézó lánc 2012-ig átáll a 100 százalékosan újrafelhasználható poharak használatára. A teljes váltáshoz a csomagolóanyag ipar együttműködését is kereste a hálózat.

Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc
A McDonald’s jelentős forgalomcsökkenést jelentett be az idei első negyedévre vonatkozóan.

Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata
Új séf, új étlap, új élmények.

Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme
Május végén nyitja meg kapuit Alsóörsön az Y by Rácz Jenő étterem, amely a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő vezetésével várja a vendégeket.

Szigorítás az energiaitalok piacán
A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.

Lazulós programokkal indul a szezon a Kopaszi-gát menő helyén
Idén május elsejével nyitja meg kapuit a Kopaszi-gáton a Flava Beach Bár és Büfé.

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják
A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás
Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója
Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.

A világ tíz legjobb kávézója
Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre
Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.