Az amerikaiak évente 56 milliárd(!) papírpoharat használnak el a gyorséttermekben, gyorskávézó láncokban. Azonban az ezzel keletkező 654 ezer tonna hulladék elhelyezése, kezelése egyre nagyobb problémát okoz, környezetvédelmi szempontból ez a szennyezés ugyanis megfelel félmillió gépjármű által keletkező környezetkárosítással. Bár a Starbucks a statisztikák szerint „mindössze” hárommilliárd papírpoharat használ fel, elsőként döntött úgy, keresni kezdi a megoldást, hogy három éven belül megszüntesse a forgalmával együtt járó környezetszennyezést.
„A múltban sokan nevezték újrafelhasználhatónak termékeiket, pusztán marketing célból. Azonban ezek a csomagolóanyagok sosem feleltek meg valójában ennek a követelménynek – mondta Jim Hanna, a Starbucks környezetvédelemmel foglalkozó igazgatója. – Mi csak akkor hirdetjük majd annak poharainkat, ha valóban azok lesznek.”
Három évvel ezelőtt a cég már bemutatott egy részben újrafelhasználható papírpoharat, most azonban ennél nagyobb lépést kívánnak tenni a környezetvédelem terén. Komoly tanácskozásra hívták össze az ellátó láncban jelen lévő valamennyi szereplőt, az alapanyag beszállítóktól a gyártókig, hogy együtt gondolkodva oldják meg a problémát. Hanna szerint a jelenlévők megértették, hogy közös a felelősségük a környezetszennyezés kérdésében, és elszánták magukat, hogy együtt találják meg 2012-ig a megfelelő megoldást.
A közös fejlesztések még májusban kezdődtek, és szeptemberben hét New York Manhattan-i Starbucks egységben megkezdték az új poharak használatát, míg az újra feldolgozhatóság tesztjei egy Staton Island-i üzemben folynak. A tervek szerint 2011 második negyedévében már 130 Starbucks kávézóban használják majd az új fejlesztésű, teljes mértékben újrahasznosítható poharakat.
Környezetbarát pohárra vált a Starbucks
Az amerikai központú gyorskávézó lánc 2012-ig átáll a 100 százalékosan újrafelhasználható poharak használatára. A teljes váltáshoz a csomagolóanyag ipar együttműködését is kereste a hálózat.

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista
Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.

Hétvégén Somlói Borgála
Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak
Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben
Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség
Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től
A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk
Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja
Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Legjobbak közt a magyar speciality kávé
A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben
A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.